probleem met discovery uit 1993 3.5 V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erwin

probleem met discovery uit 1993 3.5 V8

Bericht door Erwin »

Vraagje mijn Landrover Discovery uit 1993 met een 3.5 V8 motor lijkt in te houden. Bij het optrekken is hij de ene keer gewoon normaal en de volgende keer lijkt het wel als of je met de handrem er op rijdt. En ik kan je vertellen dat is niet het geval.
Iemand enig idee waar dit in kan zitten ?
Andrew V8 RRC

Re: probleem met discovery uit 1993 3.5 V8

Bericht door Andrew V8 RRC »

je geeft niet aan of je een EFI (injectie) of carburateur set up hebt, Ik ga er van uit dat vanwegen de leeftijd dat je carburateurs hebt dan kan het zijn dat je de dempers van de carburateurs moet bijvullen (die twee zwarte dopjes boven op de carb's) hier moet gewoon motor olie in 10W40 Oid (let wel er gaat maar een klein beetje in) , dus niet met een kan gaan bij vullen maar met het dopje ervan. anders ligt heel je motor vol!!! wel gewoon tot aan de rand vullen en daarna de dopjes er weer indrukken (houd een poets lapje bij de hand het teveel aan olie wordt er uit gedrukt)
Dit zal warschijnlijk het probleem doen oplossen

deze twee moeten tevens met regelmaat gecheckt worden en evt bijgevuld.

zo niet, eerst de simpele dingen te cheken , brandstoffilter, luchtfilter en ga dan verder met ontsteking dus, verdeler kap en rotor, bougiekabels, bougies, dan vacuem vervroeger , vacuemslangen ezv

als dit alles geen effect heeft dan horen we het wel weer.

suc6 Groet Andrew
disco 1992

Re: probleem met discovery uit 1993 3.5 V8

Bericht door disco 1992 »

kijk dat is nog eens een goede rij met tips,

ik heb namelijk het zelfde probleem maar dan emt range rover classic uit 1992.

zal het lijstje eens doornemen met mijn maatje.

ook namens mij bedankt

disco 1992

Plaats reactie