Pagina 1 van 1
moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 00:29
door dimitri
gents
mijn uitlaat spruitstuk is vervangen door een nieuwe omdat de gaten voor de bouten kaduk waren nu heb ik er een nieuw uitlaat spruitstuk op zitten en de 3 moeren die de uitlaat en het spruitstuk vast zetten trillen steeds los, ongeveer 2dagen dan moet ik weer met mijn gespierde lichaam onder de 88 om het vast te draaien
nu mijn vraag kan ik locktite gebruiken voor deze moeren om het vast te zetten?? het wordt daar nog al warm,of is daar iets anders voor?
dimitri
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 00:33
door Serious IIa
Ik zou een setjes Nordlock ringen gebruiken, die trillen zeker niet los, Te verkrijgen bij Fabory.
Gr Bowy
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 00:34
door Apke
Om loktite los te maken moet je het warm stoken ..... Gebeurd volgens mij standaard bij een uitlaat spruitstuk.
Ik zou dubbele moeren gebruiken waarbij je de ene moer strak tegen de andere draaid.
Je kan het ook van boven af zodat je je gespierde lichaam niet onder de Landrover hoeft te verbergen
Apke
www.larrie.nl
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 00:37
door dimitri
maar om het goed aan te draaien wordt wel moeilijk hoor van bovenaf!
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 00:41
door Michiel 109 V8
Loctite hoef je niet warm te stoken om de bouten weer los te krijgen hoor.
Heb je al veerringen geprobeerd Dimitri?
Anders is die dubbele moer constructie van Apke ook een prima oplossing.
Greetz,
Michiel
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 00:43
door dimitri
ik ga morgen weer eens naar de ijzerhandel om veertjes of dubbele moertjes te kopen!
thanks weer voor de snelle reactie
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 01:06
door Michiel 109 V8
Het is trouwens standaard dat je alle bewegende delen borgt. Hetzij met een veerring of zelfborgende moer (zo eentje met een plastic uiteinde). Dit geldt met name voor motoronderdelen en de aandrijflijn. Geen borging is vragen om problemen, zeker met een laro die zo lekker soepel afgeveerd zijn
Succes morgen, koop maar een hele zak met m6 en m8 veerringen, moertjes.
Michiel
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 02:41
door Hans
een zelfborgende moer heeft volgens mij niet zoveel nut, bij onderdelen die flink warm worden
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 03:04
door Dennis101
Waarom niet?
Er zijn tientallen soorten borgmoeren die volledig uit metaal bestaan.
Het zal alleen een kleine uitdaging worden om ze in 5/16" UNF te vinden.
Dennis B
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 09:10
door Maarten van Lenthe
Ik zou gewoon Nord-Lock ringen gebruiken! Sinds ik die op mijn meenemers monteer lopen die bouten niet meer los. Ik heb het een tijdje getest op één wiel en nu op alle vier.....zelfs met 38,5" geen problemen meer.
[www.nord-lock.com]
Gr. Maarten
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 10:30
door Puffino
De ene locktite wel, de ander niet.
Sander Lelieveld
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 11:16
door pjotr
Hoorden deze er niet standaard op te zitten? Ik had ze tenminste nog over na de restauratie Ze kunnen dus ook ergens anders gezeten hebben maar volgens mij was het de uitlaat ivm de hoge temperaturen.
Informeer anders eens bij een garage in de buurt die in oude amerikanen of oude in oude engelse auto's doet, die moeten ze toch gewoon hebben liggen.
Groeten Pieter
Re: moertjes laten los help:-}
Geplaatst: ma 30 mar 2009, 20:22
door XG
waarom geen messing moeren gebruiken, hebben de neiging zichzelf vast te klemmen, maar het grote voordeel is dat ze altijd weer los te krijgen zijn, omdat ze niet vast gaan roesten aan de tapeinden.
In de serie 1 wereld een als goed bewezen oplossing.
Re: probleem opgelost
Geplaatst: di 31 mar 2009, 10:51
door dimitri
de locale autoboer heeft mij het mooi vast gezet.
inderdaad zo'n soort ring die bowy beschreef
thanks
dimitri