GatheRRoveR schreef:Hebben jullie ook wel eens van die rare dingen met je navigatie?
Een beetje een opgewarmde prak, dat kan toch nog heel goed verteerbaar zijn.
Al weer even geleden reed ik door de Franse randgebergten van de serieuzere Alpen.
Ik wilde even rust - tijd voor een verlate lunch etc.
Op basis van de Garmin-kaart een zijweggetje in, daar nog teveel geciviliseerde tuinhekken etc. dus dan maar een klein weggetje waar dat er wat minder geciviliseerd leek maar mij vlgs de Garmin-navigatie wel weer op de gewenste route zou terugbrengen. Het eerste stuk was het een brave grindweg tussen paaltjes met draadjes, daarna nog een laatste schuur en nog een wei ... en vervolgens wordt het ineens een tractorpad. Nog iets verder is het nog nauwelijks een pad, een omgeploegd bosbouwers spoor, meer was het niet ... maar ja als je eenmaal zover bent dan is keren ook heel lastig en achteruit nog lastiger.
Ik was inmiddels ergens hier: 45°48'03.1"N 6°08'07.1"E <
https://maps.app.goo.gl/km8BVpKDfyit536W9 > of nog iets verder. De vertrouwde verharde weg was nabij maar voordat ik daar was werd het een steeds drukker omgeploegde bosbouwers-bende. Het is dat het helling af ging, en mijn AT-banden bovenverwachting goede mud-kwaliteiten hebben, en misschien wel bovenal het niet geregend had ... want aan mijn verstand lag het niet (dwz achteraf zei mijn verstand "zoiets toch beter niet weer proberen").
Ik heb in ieder geval medelijden met de gemiddelde gebruiker die met zijn Nixan X-trail, zijn VW-synchro of iets vergelijkbaars denkt: Garmin zal wel weten welke "tous chemins" mijn auto aankan. Ik ben overigens ook blij dat er niet zo'n optimist mij was voorgegaan, hij was zeker blijven steken en dan had ik ook geen kant op gekund,