Vacuumpomp 24V ex defensie

Plaats reactie
KoertLW'77
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 21 jul 2023, 14:41

Vacuumpomp 24V ex defensie

Bericht door KoertLW'77 »

Beste Prikkers,

Heeft er iemand ervaring met een 24V vacuumpomp voor mijn diesel ex.defensie.
Of eventueel een 12V met omvormer.

Ik kom er niet echt uit met google.

Benieuwd naar jullie reacties.

Lightweight 1977 :)
Marc-my-Words
Berichten: 1976
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52

Re: Vacuumpomp 24V ex defensie

Bericht door Marc-my-Words »

KoertLW77, ik denk dat je deze vraag beter op het gewone Prikbord kan stellen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je een vraag te koop hebt.
Of ... verkoop je de vraag in ruil voor het antwoord ?
KoertLW'77
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 21 jul 2023, 14:41

Re: Vacuumpomp 24V ex defensie

Bericht door KoertLW'77 »

Dat denk ik ook ;-).

Ik krijg het bericht niet verwijderd...
Gebruikersavatar
Wim Janssen
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:56
Locatie: Buchten

Re: Vacuumpomp 24V ex defensie

Bericht door Wim Janssen »

Ik heb er wel ervaring mee, want ik heb er veel van verkocht en eigenlijk nog nooit een negatieve reactie over gekregen. Stuur me maar een prive bericht voor meer info.

Dit was de standaard tekst voor de verkoop.

Montage elektrische Hella vacuumpomp op een Land Rover 2.25 diesel

Het grote voordeel van een elektrische pomp, is de simpele montage. Geen gedoe met "draaibare" steunen en v-snaren. Deze pomp monteer je met een simpel beugeltje "ergens" in je motorruimte, maar liefst zo dicht mogelijk bij je rembekrachtiger bijv. tegen de binnenkant van je spatbord. Dan monteer je een slangetje tussen pomp en rembekrachtiger. Het vacuumtankje kan vervallen, wat je weer wat meer ruimte oplevert.
De pomp moet niet continue lopen maar schakel je elektrisch in via je remlichtschakelaar, uiteraard via een relais. Dus op het moment dat je remt start je pomp en heb je direct vacuum en dus goede rembekrachtiging. Je hebt dus ook altijd rembekrachtiging, dus ook als je motor niet loopt maar alleen op contact staat bijv. tijdens slepen. Uiteraard moet de remlichtschakelaar correct zijn afgesteld.
Let goed op de polariteit van de pomp. Rood = +
Optioneel kan de pomp nog met een vacuumschakelaar geschakeld worden zodat er altijd een minimum vacuum is. Bij diverse Land Rover heeft de rembekrachtiger al een aansluiting voor een vacuumschakelaar.
De vlinderklep met stangenstelsel kan nu worden verwijderd. Als het klepje uit het huis haalt, kun je de 2 gaten simpel met kit afdichten.
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Plaats reactie