Prikkers,
Van onze VW Passat draait de startmotor wel maar de motor niet.
Zoals ik het begrijp moet de solenoid het tandwieltje vooruitduwen zodat het in de starterkrans grijpt.
Tegelijk werkt de solenoid als dikke relais en wordt er spanning op de startmotor zelf gezet zodat deze gaat draaien.
Hoe kan het zo zijn dat het tweede wel gebeurt maar het eerste niet?
Is de oplossing dan zuivermaken en smeren van de startmotoras en schuivend tandwiel?
Erik
109 6-cil Stationwagon 1979
2pq1007.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3cd2ae1b6f298b2c3f7246dc57339884', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi25.tinypic.com%2F2pq1007.jpg', 'http://i25.tinypic.com/2pq1007.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi25.tinypic.com%2F2pq1007.jpg', '', 6038545, 600, 600, 'Loading image ...', false);
OTstartmotorprincipedeskundigen
-
110
Re: OTstartmotorprincipedeskundigen
Er zit vaak (bij veel startmotoren) een veer tussen de bendix en de door de solenoïde bediende as.
Groet
Groet
-
GeraRRCd
Re: OTstartmotorprincipedeskundigen
Is je accu vol genoeg? Bij een te lage spanning/power uit de accu bestaat de mogelijkheid dat de solenoid niet voldoende power heeft om het tandwiel over de veerdruk heen te trekken op het kranswiel.
Dus voordat je alles overbouwd/vervangt toch even accu nakijken/volladen.
Succes, Gerard
Dus voordat je alles overbouwd/vervangt toch even accu nakijken/volladen.
Succes, Gerard
-
Cor
Re: OTstartmotorprincipedeskundigen
soms is een tik met een hamer voldoende om de bendix ff los te rammelen, kan door combinatie van vet, stof en slijpsel ff vast komen te zitten. Zeker de moeite alvorens een nieuwe start motor te monteren.