Pagina 1 van 1
demonteren van rijloopnaven
Geplaatst: do 24 nov 2005, 12:29
door Hans
Om mijn wiel speelling tekunnen "oplossen", moet ik ff mijn vrijloopnaven verwijderen. Echter, na het losmaken van de 6 bouten komt hij niet verder dan.....2 milimeter.
Heren & Dames, wat doe ik fout?
Greetz
Hans
Re: demonteren van rijloopnaven
Geplaatst: do 24 nov 2005, 12:30
door Hans
rijloopnaven.....oeps
Re: demonteren van rijloopnaven
Geplaatst: do 24 nov 2005, 12:35
door Hermen Vlothuizen
Je hebt van die vrijloopnaven die "opgesloten" zitten met een soort nylon bandje. Peuter eens in die boutgaten om te kijken of je het begin van zo'n bandje vindt? Zo ja, voorzichtig eruit trekken en dan kan je naaf eraf.
Hermen
Re: demonteren van rijloopnaven
Geplaatst: do 24 nov 2005, 12:38
door 88serie123
Welk type vrijloopnaaf heb je? De Fairy's hebben een pees. Hiervoor zit een dopje dat je eruit schroeft. Dan moet je de pees eruit zien te wurmen. De pesse heeft een oogje die bij het gat hoort te zitten.
Re: demonteren van rijloopnaven...MAP
Geplaatst: do 24 nov 2005, 12:53
door wilberth
en de MAP-naaf moet je eerst het deksel verwijderen (ff licht aantikken om verbinding met de pakking te verbreken kan nodig zijn, bouten volledig terug trekken), vervolgens de (splitpen en) moer van de steekas en dan pas komt de rest los.
Als je niet op zoek wilt naar veertjes etc. moet je vooral zorgen dat de grote stalen ring die je ziet na het verwijderen van de deksel blijft zitten (zit vast met 4 "spijkertjes" die nog wel eens los willen lopen)
Groet, Wilberth
Re: demonteren van rijloopnaven
Geplaatst: do 24 nov 2005, 12:54
door wilberth
die heb ik ook, die heb ik ook

tis altijd rijden of lopen..
Groet,Wilberth
Re: demonteren van rijloopnaven AMV
Geplaatst: do 24 nov 2005, 12:56
door wilberth
vergelijkbaar verhaal, eerst deksel los (6 schroefjes) dan de borging van de steekas, dan pas de naaf.
Groet, Wilberth
AVM ook zo
Geplaatst: do 24 nov 2005, 15:52
door Stumpertje
Vergelijkbaar met het merk dat Wilberth al beschrijft (mij volstrekt onbekend overigens :
- schroefjes los
- kapje dr af
- asborging verwijderen
- lagers stellen
Marco
ja ja, mea culpa, mea culpa, heb deze dan ook welgeteld 1 dag in m'n bezit gehad en alleen in het donker gemonteerd (paste niet zonder speciale lage moer of zo), dus vind dat ik het me al aardig herinnerde...
blijkbaar begrijp je in ieder geval wat ik bedoel en daar ging het maar om
groet Wilberth
die eigenlijk nog steeds op zoek is naar een setje MAP's voor de 109 (vind die toch het mooist ongeacht wat beweerd wordt over de kwaliteit)