Dynamo of accu defect?
-
de noorderling
Dynamo of accu defect?
Hallo, afgelopen zondag zijn we er even op uit geweest met onze landrover ambulance. Na een half uurtje op het terras terug naar de auto, maar daar bleek de accu leeg. Met wat hulp de auto weer aangesleept en weer huiswaarts. Bij thuiskomst bood een buurman aan om even te kijken of de dynamo wel goed werkte. Deze bleek (bij stationair draaiende motor) 12.5 volt te laden. Volgens hem hoort hij normaalgesproken meer volts te laden maar hij wist niet of dat ook voor mijn landrover geldt. Wie kan mij vertellen hoeveel de dynamo van mijn laro hoort te laden?
vr grt m.vries
vr grt m.vries
-
ex-fietser
Re: Dynamo of accu defect?
Minimaal 13,8 volt Als de motor draait. Als de motor niet loopt moet de spanning lager zijn. Je moet in ieder geval verschil meten bij een draaiende motor en een niet draaiende motor. Is er geen verschil dan heb je waarschijnlijk een dynamo probleem.
Meet je wel een verschil maar geen 13,8 volt dan kun je een contact probleem hebben.
Arnold.
Meet je wel een verschil maar geen 13,8 volt dan kun je een contact probleem hebben.
Arnold.
-
G men (Gargamel)
15 Volt kost je een accu, dan gaat ie gassen.
Laadspanning hoort tussen de 13,2 en 14,2 volt te liggen.
Check ook even of dat het geval is bij ingeschakelde verbruikers en een toerental van zo'n 1500-2000.
Eerste ding om eve n te checken.... is het laadstroomlampje niet toevallig stuk ????
Gerrit.
Laadspanning hoort tussen de 13,2 en 14,2 volt te liggen.
Check ook even of dat het geval is bij ingeschakelde verbruikers en een toerental van zo'n 1500-2000.
Eerste ding om eve n te checken.... is het laadstroomlampje niet toevallig stuk ????
Gerrit.
-
de noorderling
Bedankt voor jullie info. Ben bang dat het dan hoogstwaarschijnlijk toch aan de dynamo ligt.
groetjes, de noorderling
groetjes, de noorderling
-
Hulk
Niet toevallig een relais van de gloeibougie die blijft hangen?
Vico ( 110)
Vico ( 110)
-
de noorderling
Nee.'t is een benzine uitvoering. Zit toch te denken aan een slecht contact of de dynamo.
bedankt voor het meedenken.
vr grt
bedankt voor het meedenken.
vr grt