Nodig of niet nodig?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Larosaurus

Nodig of niet nodig?

Bericht door Larosaurus »

Enkele dagen geleden:

[landrover.prikpagina.nl]

Moet dit nou wel of niet als je een auto uit engeland haalt en een km of 10 over de grens woont?
Richard78

Re: Nodig of niet nodig?

Bericht door Richard78 »

Toen ik de auto uit Engeland importeerde via de ferry werd ik bij de douane meteen aangehouden omdat ik in een voertuig met buitenlands kenteken reed. Dus als ze controleren controleren ze bij de grens. Een van de redenen dat mensen via Belgie gaan, dan kan je zo de grens overrijden naar huis.

Richard78
Larosaurus

Ik kom in frankrijk van de boot af en rijdt dan via belgie, maar wat kan de douane doen, waarover doen ze moeilijk, of was het bij de nl grens? De franse douane heeft mi geen belang, een formuliertje van de nl belastingdienst zal er in ieder geval weinig aan kunne veranderen.
Richard78

Bericht door Richard78 »

Je mag als nederlander in nederland niet in een auto met buitenlands kenteken rijden. Je betaald dan namelijk geen BPM en/of wegenbelasting. De boete is dan een percentage van de bpm betalen. Ze controleren dus bij de grens waar je Nederland inkomt, tijdens de paspoort controle, maar zoals gezegd is de kans bij de grensovergang over land de kans kleiner dankzij het open stellen van de grenzen.

Ik kwam van de ferry af bij Rotterdam waar ik na de paspoort controle bij een alcohol controle eruit werd gepikt. Waarschijnlijk had de paspoortcontrole het doorgegeven aan de douanie bij die controle. Maar ik kreeg gelukkig alleen een schriftelijke waarschuwing en een geweldig verhaal voor in de kroeg.

Richard78
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Gewoon op de site van de douane het formuliertje invullen, kost je niets en je mag legaal twee weken op een buitenlands kenteken rond rijden.......

Groeten neef Henk
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Je bent gewoon strafbaar als je het niet doet. Je bent bpm en mrb plichtig zodra die wagen de nederlandse grens overkomt. Kost je een hoop centjes en zorgen als je wordt aangehouden. Eventjes dat formuliertje invullen, is gratis en je hebt alles netjes voor elkaar. Wel een printje meenemen in de wagen voor als ze je aanhouden.
Waarom zou je de problemen opzoeken.

Sjoerd
Richard78

Bericht door Richard78 »

Bij mij was deze regeling er nog niet wat dus voor problemen zorgde.Iemand heeft dus veel moeite gedaan om dit tot stand te kunnen brengen. Dus waarom zou je er idd geen gebruik van maken.

Richard78
Larosaurus

Ga het idd regelen en meenemen.
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Als je niet van plan bent meerdere auto's te kopen dit jaar zou ik het sowieso doen.

En als je dat wel doet, die regeling inzetten bij de auto waarmee je nog even in Nederland wil rijden voordat'ie Nederlands kenteken heeft en de andere auto(-'s) vanaf de grens met een trailer halen. Of iemand met een buitenlands paspoort 'm laten rijden Er zijn genoeg Nederlanders met een dubbele nationaliteit schijnt

Jurriaan.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Ook daarom ben ik van het "hoe meer paspoorten hoe beter front".
Er zijn ook NL-paspoorthouders die in een buitenlandse auto mogen rijden in NL, nl die dieondanks hun NL paspoort langdurig inhet buitenland wonen (zoals m'n broertje).

Marc
Paul Stroink

Bericht door Paul Stroink »

Dit formuliertje is er al wel lang hoor. Ik principe even lang als dat de BPM bestaat. Misschien niet vanaf het begin via internet maar ik heb jaaaaaren geleden al een keertje vrijstelling aangevraagd voor een buitenlandse motorfiets die ik terug reed.
Plaats reactie