Zoals ik al ik hier al wat gepost heb, heb ik sinds kort een P38.
Niet iedereen zijn favoriet, maar als hij rijd een heerlijke auto.
Ik heb alleen nog wat dingen die in mijn ogen niet helemaal kloppen aan de luchtvering, het EAS systeem.
Ik heb nu de P38 rijdend en gekeurd.
Ik heb alvast nieuwe balgen besteld en deze zullen deze week wel ergens arriveren.
Er is er eentje zeker lek, maar de andere vertrouw ik ook niet meer, de auto heeft 5 jaar stil gestaan.
Nu even wat andere vragen met betrekking tot de EAS, misschien dat een van jullie hier antwoord op heeft.
Als ik nu wil gaan rijden moet ik eerst de compressor een tijdje overbruggen om voldoende luchtdruk te krijgen om het systeem te laten werken.
Maar het lijkt mij theoretisch dat als de druk in het systeem te weinig is de compressor vanzelf zou moeten aanslaan, zoals bij een normale compressor.
En als ik de auto start, draait de compressor alleen in korte stootjes.
Ook als ik niet de inhibit schakelaar indruk en ik de auto met de sleutel sluit zakt deze gelijk naar de instaphoogte en ben ik al mijn luchtdruk weer kwijt.
Kan iemand mij aangeven of dit zo hoort of dat er ergens nog wat niet goed is.
Ik heb de volgende zaken al gedaan:
Compressor gereviseerd, alle rubbertjes vervangen
Kleppenblok gereviseerd, ook alle rubbertjes vervangen.
Druksensor vervangen en gecontroleerd.
Temperatuursensor overbrugt en gecontroleerd (geen fout)
stuurblok in compressorkast vervangen.
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
Ben
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/01/2015 21:45 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.