Ik dacht, laat ik nou ook maar eens reageren op dit onderwerp, ik ben een soort ervaringsdeskundige wat betreft de RRS.
Ik heb zelf nooit de TDV6 2,7 liter gehad, maar wel een paar keer in gereden, maar omdat ik het vermogen toen te weinig vond heb ik uiteindelijk gekozen voor de TDV8 3,6 liter.
Nu rij ik wel in een TDV6, maar dan de 3.0 liter 2010 uitvoering, maar die is niet te vergelijken met de oude TDV6 2,7
Mijn ervaringen met de RRS zijn:
Duur in onderhoud.
Remmenslijtage is behoorlijk te noemen, de 2500+ kilo vergt heel veel van de remmen. (bij mijn TDV8 heb ik in 3 jaar 2 keer de blokken vervangen)
Bandenslijtage is behoorlijk, ik heb bij mijn TDV 8 4 keer een nieuwe set banden moeten kopen.
Door de laag profielvelgen heb je ook gauw dat er stukken uit je velgen gaan.
Ik heb met de TDV8 heel veel problemen met de stoel gehad, de elektrische verstelling vond het af en toe wel handig om spontaan naar de voorste stand te gaan, hebben ze nooit op kunnen lossen.
De leuning aan de stoel was iedere keer kapot.
Verder was het een heerlijke wagen om mee te rijden, ik heb er 130K mee gereden alvorens ik mijn huidige TDV6 3.0 gekocht heb. (zit ook al weer 145K op)
Voor mijn werk is hij heerlijk, soms een beetje te, maar ik sta graag in de file, want je zit als een god in je auto, muziekje erbij en lekker op mijn gemakt rustig door de file heen.
Het ligt er helemaal aan wat je zoekt in zo'n auto, de sport is heerlijk, maar heeft niet de robuustheid van een Disco 2.
Ik weet niet hoe technisch of handig je bent, maar een deel van het onderhoud is best wel zelf te doen, ik heb al diverse dingen zelf gedaan, nu hij uit de garantie is, maar het blijft een dure auto.
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
Ben