Range Rover slaat af als je heb in Drive zet !!!!!
Range Rover slaat af als je heb in Drive zet !!!!!
Beste mensen,
ik heb met mijn Rangerover 1986 automaat volgende probleem: De motor loopt als een zonnetjen op LPG. Op het het moment dat ik de automaat in D of R zet slaat de auto af en start niet meer. HELP HELP ik wordt er helemaal gek van. Wie kan mij helpen met tips.
RangeRoverRob
ik heb met mijn Rangerover 1986 automaat volgende probleem: De motor loopt als een zonnetjen op LPG. Op het het moment dat ik de automaat in D of R zet slaat de auto af en start niet meer. HELP HELP ik wordt er helemaal gek van. Wie kan mij helpen met tips.
RangeRoverRob
Re: Range Rover slaat af als je heb in Drive zet !!!!!
Staat je stationaire toerental niet te laag? En je weet dat je je voet op de rem moet hebben als je schakeld naar D of R
Groeten neef Henk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2013 12:39 door neef Henk.
Groeten neef Henk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2013 12:39 door neef Henk.
was dit laatst ook niet het geval? het is iig opgelost door het regelventiel een kwart slag open te draaien. deze zit tussen de verdamper en het t-stuk naar de inlaatventuries
sccs,
J.
sccs,
J.
Re: Range Rover slaat af als je hem in Drive zet !!!!!
Nee dat is het niet neef Henk. Het is net over er een schakelaar het contact afzet. Als de automaat in Drive staat kun je de auto niet starten. Het lijkt erop dat als je de auto met lopende motor in Drive zet de stroom uitvalt. Dus nogmaals Help.
Nee dat is het nietSjeroens. Het is net over er een schakelaar het contact afzet. Als de automaat in Drive staat kun je de auto niet starten. Het lijkt erop dat als je de auto met lopende motor in Drive zet de stroom uitvalt. Dus nogmaals Help.
1 kijk of er spanning op de bobine ook weg valt
vraag is het en injecie of cab
vraag is het en injecie of cab
Ik denk dat je stap voor stap moet gaan kijken waar het probleem ligt:
1) de verdamper(afsluiter): meet de electrische afsluiter, als je hem in zijn d zet, staat er dan nog spanning op? of valt deze met een vertraging weg.
- je kunt deze eventueel overbruggen door er rechtstreeks 12v op te zetten (eventueel met een schakelaar erop)
- als hij het blijft doen dan ga je stap voor stap de electra leidingen teruglopen.
2) valt de motor uit doordat de hij geen vonk meer krijgt? (zoals frank zegt), check je bobine en loop de electra terug naar de bron
3) wat gebeurd er als de motor op benzine loopt?
4) wat gebeurt er als je hem in zijn 1 zet?
Sccs,
J.
1) de verdamper(afsluiter): meet de electrische afsluiter, als je hem in zijn d zet, staat er dan nog spanning op? of valt deze met een vertraging weg.
- je kunt deze eventueel overbruggen door er rechtstreeks 12v op te zetten (eventueel met een schakelaar erop)
- als hij het blijft doen dan ga je stap voor stap de electra leidingen teruglopen.
2) valt de motor uit doordat de hij geen vonk meer krijgt? (zoals frank zegt), check je bobine en loop de electra terug naar de bron
3) wat gebeurd er als de motor op benzine loopt?
4) wat gebeurt er als je hem in zijn 1 zet?
Sccs,
J.
Het zit hem in een schakelaar op de bak.
Deze zorgt ervoor dat je hem niet kan starten in z'n D of R
Als er sluiting ontstaat in die schakelaar krijg je hele rare dingen.
Ik heb het gehad dat de auto prachtig liep stationair en zodra ik hem in de D zet kreeg de startmotor juist een + spanning zodat de startmotor ging draaien.
Ze hadden bij het revisie bedrijf nog nooit zoveel stukjes gezien want het gebeurde bij 80 km/u
Kijk effe op de bak of je een schakelaar of ingang van draadjes hebt en verwijder hem en kijk dan of hij rijd.
Succes
Deze zorgt ervoor dat je hem niet kan starten in z'n D of R
Als er sluiting ontstaat in die schakelaar krijg je hele rare dingen.
Ik heb het gehad dat de auto prachtig liep stationair en zodra ik hem in de D zet kreeg de startmotor juist een + spanning zodat de startmotor ging draaien.
Ze hadden bij het revisie bedrijf nog nooit zoveel stukjes gezien want het gebeurde bij 80 km/u
Kijk effe op de bak of je een schakelaar of ingang van draadjes hebt en verwijder hem en kijk dan of hij rijd.
Succes
Als je de auto op benzine zet doet ie dat dan ook ?????
Zo niet is het een te arm mengsel op lpg. klapt hij ook in de versnellingen
Rene' w
info@roversd1.nl
Zo niet is het een te arm mengsel op lpg. klapt hij ook in de versnellingen
Rene' w
info@roversd1.nl
Hallo Frank,
sorry voor mijn late reactie maar het is een injectie model EFI op traditionele LPG
RRRob
sorry voor mijn late reactie maar het is een injectie model EFI op traditionele LPG
RRRob
Hallo Sjeroens,
sorry voor de late reactie en bedankt voor je tips. Ik ga het uitproberen. Ik geef je feedback over het resultaat.
RRRob
sorry voor de late reactie en bedankt voor je tips. Ik ga het uitproberen. Ik geef je feedback over het resultaat.
RRRob
Hallo Menno Serie III,
sorry voor de late reactie maar ik ga meteen met jou suggesties aan de slag. Bedankt voor je tips.
RRRob
sorry voor de late reactie maar ik ga meteen met jou suggesties aan de slag. Bedankt voor je tips.
RRRob