Vanmiddag op de rit naar huis gebeurde het volgende:
De groene controle lampjes "Niet-automatische functie" en "Sport-functie" (de M en S met tandwiel er omheen) gingen tegerlijkertijd knipperen. Ook het lampje naast de D-positie knipperde. Volgens de handleiding zou dit duiden op een elektrische storing in de automatische versnellingsbak.
Na stoppen en uitzetten van de motor (sleutels uit het contact) bleef het even weg maar na een verkeersdrempel kwam de storing weer. Kan dit een defecte LevelSwitch kunnen zijn? Ik ben rustig naar huis gereden (was nog 1 km) en kon zelfs nog netjes parkeren.
Ik wilde na het eten toch nog even gaan kijken of met een beetje rommelen de storing zou verdwijnen maar nu doet het volgende zich voor.
Als ik het contact in de start-positie zet, maar nog niet start gaan eerst alle gebruikelijke lampjes aan en weer uit. Vervolgens komen eerst de lampjes van Afdalings-remregeling (HDC) geel op, en Zelfnivilerende ophanging en Actief Stabilisatie-systeem allemaal geel en de M en S groen en gaan staan knipperen. Als ik dan probeer te starten gaat de startmotor gewoon rond maar niet starten.
Zegt dit jullie iets? Kan ik het een en ander "resetten" en hoe moet dat dan? Sta gelukkig in een parkeervak maar daar wil ik niet blijven staan
Met vriendelijk toch verdrietige groet,
William - Iceman