Wij zijn onze LT76 van onze series 3 aan het reviseren echter nu zijn we tegen een probleem aangelopen.
We hebben alles met dik olie in elkaar gezet. gewoon lekker met een kwast aan het invetten geweest en de olie droop er ook lekker tussen uit.
Toen we de mainshaft en de layshaft in de bak hadden staan, draaide het geheel wel, maar dat koste ook best wel wat moeite. Nadat we de bak dicht gemaakt hadden draaide de as alleen maar wanneer de achteruit niet ingeschakeld was, terwijl zowel de 3/4 selector als de 1/2 selector in het midden staan. Dus geen van de versnellingen is verbonden.
Nu hebben we al uitgevonden dat dit te maken had met ons eerste versnellingstandwiel op de mainshaft. Dit heb ik een beetje kunnen verhelpen door de mainhaft een paar tikken te geven zodat deze verder naar de input shaft schoof.
echter nu draait alles weer, maar het kost wel behoorlijk wat kracht om het rond te krijgen. Is dit normaal?
we hebben de volgende zaken vervangen:
- alle lagers
- synchro ringen 1/2
- selector 1/2
- complete synchor hub 3/4 (daar zit de selector ook in)
- messing bussen in 3de en tweede versnelling (deze heb ik op maat gemaakt en gemeten.
zou het kunnen dat de syncrohub 3/4 nog wat in moet slijten waardoor alles nog wat op spanning staat?
ps op dit moment zit de tussenbak nog niet aan de hoofdbak.