Welke brandstof pomp heb ik nodig voor een 3.5 V8 met carburateurs te voorzien van benzine?
De huidige pomp lijkt op een Facet pomp maar staat verder niks op, geen opbrengst of dergelijke.
Gr.
Ivo
Brandstofpomp V8
Re: Brandstofpomp V8
De vroege V8s (met Strombergs/Solex carbs.)hadden een Facet (licentie Bendix Corp. ) pomp rechts aan het chassis..Latere types hebben de pomp in de brandsoftank. Vr gr Henk B.
Henk,
Ik heb de pomp inderdaad rechts achter in de wielkast hangen. Helaas is de plus aansluiting afgebroken en krijg het gebeuren niet uit elkaar gesleuteld... Dus denk dat er toch kaar samen met de tank een nieuwe onderbouwd wordt.
Is de opbrengst echt belangrijk of is het zo dat de carburateurs maar worden voorzien van dat dure vloeibare spul
Gr.
Ivo
Ik heb de pomp inderdaad rechts achter in de wielkast hangen. Helaas is de plus aansluiting afgebroken en krijg het gebeuren niet uit elkaar gesleuteld... Dus denk dat er toch kaar samen met de tank een nieuwe onderbouwd wordt.
Is de opbrengst echt belangrijk of is het zo dat de carburateurs maar worden voorzien van dat dure vloeibare spul

Gr.
Ivo
Nee, de EFI hebben een hoge druk pomp ivm met de injectie en die zit idd in de tank. De Facet voldoet goed zijn prijzig. Hurxkens heeft een goedkopere in het assortiment.
oedkopere benzine pomp
facet
De Facet staat er ook bij
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2013 22:05 door Michel WaZ.
oedkopere benzine pomp
facet
De Facet staat er ook bij
Groet Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2013 22:05 door Michel WaZ.
Michel,
Dankje! Ga volgende week dan een kijken in Beaxem.
Gr.
Ivo
Dankje! Ga volgende week dan een kijken in Beaxem.
Gr.
Ivo
Ik heb geen aandelen, maar hun service is uitstekend.
Sleutelse ! Michel WaZ
Sleutelse ! Michel WaZ