performance airfilters TD5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
patrick nieuwenhuis

performance airfilters TD5

Bericht door patrick nieuwenhuis »

Iemand bekend met performance airfilters TD5 ,is dat meer voor getunde TD5 motoren,of ook voor standaard die dan iets meer pktjes geeft?
Bart van Dessel

Re: performance airfilters TD5

Bericht door Bart van Dessel »

Verschil is misschien 0,01 pk, laat je niks wijsmaken door die mooie verhaaltjes.

gr, Bart
patrick nieuwenhuis

Bericht door patrick nieuwenhuis »

je zal m maar Net nodig hebben om t laatste rotsdeeltje te kunnen overbruggen
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

DE naam "Open luchtfilter" ( zo worden ze vaaker genoemd )zegt eigenlijk al genoeg het filter laat meer lucht door, door een struktuur die veel minder fijn is, ter compensatie wordt er een olie film op de filter gespoten.

Mijn ervaring is dat je er niks mee opschiet ( meer geluid aan inlaat zijde misschien ) maar wel veel slechter voor je motor ( die krijgt fijne stof als nog binnen ) en die olie doet je luchtmassa meter geen goed.

Ik adviseer een openlucht filter/performance filter niet te plaatsen op een Td5.

en van de meest effective filters ooit is het oliebad filter, maar die zijn niet geschikt voor snelle turbo diesels met een kort inlaat traject voor de turbo heb ik begrepen. dit omdat de turbo met een korte inlaat traject olie uit het filterhuis zou kunnen zuigen en dat wil je niet op een diesel.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Plaats reactie