Bedankt allemaal voor de snelle en creatieve reacties!
De ANWB had ik gebeld toen ik bij de 3e lokale garage voor de deur stond die ook niet kon/wilde helpen.
Zoals hierboven aangegeven lijkt het erop dat ze als de dood zijn voor een reparatie zonder nieuwe materialen. De garage baas gaf aan dat hij naar de gevangenis moest als er wat zou gebeuren en hij de merkvreemde reparatie had uitgevoerd zonder nieuw materiaal...
Iedere garage verwees mij naar de Land Rover dealer in Dijon, zo'n 80km hier vandaan. Omdat de vloeistof er nog uitspoot ben ik niet die kant op gaan rijden maar heb ik heel duidelijk met de ANWB besproken dat hun Lyon steunpunt met de dealer in Dijon zou bellen om na te gaan of zij het kunnen/willen repareren. Ze spreken daar net even beter Frans dan moi en er zou dan gekeken worden of zij naar mij kwamen of ik richting hun kant zou gaan. Helaas bleek er rond 17;30 volgens ANWB NL iets fout gegaan te zijn in Lyon en is het gevalletje blijven liggen. Maar ze zouden gelijk weer gaan bellen met Dijon en mij later deze avond laten weten hoe en wat. Ze adviseerde wel om alvast een hotel te zoeken en er vanuit te gaan dat er pas maandag naar gekeken gaat worden. Wachtend op hun telefoontje ben ik met jullie tips aan de gang gegaan.
Eerst geprobeerd met rubber het T-stuk te dichten maar dit lukte niet 100%. Toen de tip van de spijker geprobeerd en dit gaat perfect. Geen lekkage meer en na een testrit blijkt de 101 beter te remmen dan ooit. Alleen bij de noodstop met zo'n 100 km/uur bergafwaarts trekt ze, zoals te verwachten, behoorlijk naar rechts.
Ik ben momenteel nog op internet aan het zoeken of ik een zgn. 'appareil de sertissage des conduites de freinz' ergens op de route kan vinden. Bij Norauto.fr heb ik het nog niet op de site gevonden maar mogelijk rijden we daar even langs om te zien of ze iets hebben.
Bourg-en-Bresse is helaas 200km de verkeerde kant op maar de site zal ik op [Landrover.startpagina.nl] vermelden, altijd handig!
Wachten op de ANWB of een fels set bestellen gaat helaas te lang duren, maandag wacht de baas me bij de poort op
Groet en nogmaals bedankt voor de hulp!
Berry