V8 inbouwen
V8 inbouwen
Weet iemamd als je V8 3.5 of 3.9I wilt inbouwen in een 200 TDI Defender of hij zo past op mijn versnellingsbak.
Moet heel de versnellingsbak worden vervangen of alleen het koppelingshuis .
Wat zijn de mogelijk heden om een range rover of discovery V8 in te bouwen compleet met versnellingsbak.
Moet heel de versnellingsbak worden vervangen of alleen het koppelingshuis .
Wat zijn de mogelijk heden om een range rover of discovery V8 in te bouwen compleet met versnellingsbak.
Re: V8 inbouwen
V8 past helaas niet op de 200 tdi bak, discovery en RRC bakken zijn langer en dan kom je niet uit. Voor andere/nieuwe bak: Budget Parts Gouda, Vis Scheveningen en evt. Ron Bolleboom en Jansen Udenhout.
Waarom V8 ipv 200 tdi trouwens? Er zijn nog zoveel mensen optimistisch dat nieuwe belastingwet niet doorgaat zoals ie nu is.
Ik laat al mijn diesels zoals ze nu zijn, Januari zie ik wel verder.
Gr, Bart
Waarom V8 ipv 200 tdi trouwens? Er zijn nog zoveel mensen optimistisch dat nieuwe belastingwet niet doorgaat zoals ie nu is.
Ik laat al mijn diesels zoals ze nu zijn, Januari zie ik wel verder.
Gr, Bart
Re: V8 inbouwen
hoi,
ben het met jou eens Bart, laat eerst maar eens januari worden, we kunnen er altijd nog een plantenbak van maken, of een grote BBQ
Gr. bertil
ben het met jou eens Bart, laat eerst maar eens januari worden, we kunnen er altijd nog een plantenbak van maken, of een grote BBQ
Gr. bertil
Re: V8 inbouwen
Jup na Prinsjesdag en begin oktober (belastingplan 2014 in 1e kamer) is het vroeg genoeg om te gaan mijmeren over mogelijke veranderingen.
Als je een V8 wilt inbouwen moet je idd ook een andere Vbak inbouwen Lt85 of 95, je moet al mazzel hebben als je een goede treft en reviseren van die bakken kost een hoooooooooooooop geld.
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('786115a54c8d48081d4d8f177af87598', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16653176, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ca3185515f45c26842a509abf47ec740', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 16653176, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als je een V8 wilt inbouwen moet je idd ook een andere Vbak inbouwen Lt85 of 95, je moet al mazzel hebben als je een goede treft en reviseren van die bakken kost een hoooooooooooooop geld.
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('786115a54c8d48081d4d8f177af87598', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16653176, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ca3185515f45c26842a509abf47ec740', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 16653176, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: V8 inbouwen
Hoi Tinus,
Het vermogen aan geld voor de reparatie wat betreft een LT85 valt wel mee. Met alle onderdelen, de grote lagers, pakkingen, 5e versnelling met stop-pin en stopplaat, keerringen, naaldlagers en twee Baulk-ringen was ik € 250,- kwijt. Rest nog de koffie en de nodige pinten bier Wel zelf gedaan en het is te doen als je niet bang bent voor wat hele normale en degelijke techniek.
De LT95 is een ander verhaal omdat daar de hele tent wat transmissie betreft aan elkaar hangt en daar heb ik geen idee van wat de kosten zouden zijn.
Ik denk dat je eerst een bak moet zien te krijgen, want daar wordt nu natuurlijk naar gezocht omdat volgens mij best veel mensen weer terug naar de V8 willen. De 4 cilinder lijkt me geen optie, hoewel als je die toch hebt liggen vanuit een vroegere ombouw is dit het overwegen waard.
Laten we zoals Bart al aangaf maar eens wachten wat de wetgeving betreft.
Groeten en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('845efb2b1bf5d4254fb4e6333ba91156', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16653226, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('80eeefa36a8f22a24dfc3133a1bd5749', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16653226, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Het vermogen aan geld voor de reparatie wat betreft een LT85 valt wel mee. Met alle onderdelen, de grote lagers, pakkingen, 5e versnelling met stop-pin en stopplaat, keerringen, naaldlagers en twee Baulk-ringen was ik € 250,- kwijt. Rest nog de koffie en de nodige pinten bier Wel zelf gedaan en het is te doen als je niet bang bent voor wat hele normale en degelijke techniek.
De LT95 is een ander verhaal omdat daar de hele tent wat transmissie betreft aan elkaar hangt en daar heb ik geen idee van wat de kosten zouden zijn.
Ik denk dat je eerst een bak moet zien te krijgen, want daar wordt nu natuurlijk naar gezocht omdat volgens mij best veel mensen weer terug naar de V8 willen. De 4 cilinder lijkt me geen optie, hoewel als je die toch hebt liggen vanuit een vroegere ombouw is dit het overwegen waard.
Laten we zoals Bart al aangaf maar eens wachten wat de wetgeving betreft.
Groeten en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('845efb2b1bf5d4254fb4e6333ba91156', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16653226, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('80eeefa36a8f22a24dfc3133a1bd5749', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16653226, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: V8 inbouwen
Ik plan ook een dergelijke conversie. Heb ook een Oneten met 200Tdi en een LT77 V-Bak.
Op dit moment ben ik zo ver dat de versnellingsbak achter de Tdi in combinatie met de V8 kennelijk niet te combineren is.
Je kunt wel een LT77 gebruiken maar dan moet dat er eentje uit een RRC zijn. Deze hebben een langere uitgaande as die dan in combinatie met een V8 bell house zou moeten passen. De tunnel blijft dan gelijk. Dat is ook wat ik wil omdat ik sound proofing in de auto heb.
Wat kennelijk ook zou moeten kunnen is een R380 uit een Disco nemen en de bovenkant (schakelmechaniek) van de LT77 ombouwen naar de R380.
Dan zou je ook de huidige tunnel kunnen blijven gebruiken.
Let wel, eea heb ik op basis van info van diverse mensen. Ik heb het zelf nog niet gemonteerd gezien de motor eerst een revisie ondergaat.
Als jij meer info hebt of mogelijk op termijn krijgt, dan hoor ik graag van je.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI
[mauricebastings.jouwweb.nl]
Op dit moment ben ik zo ver dat de versnellingsbak achter de Tdi in combinatie met de V8 kennelijk niet te combineren is.
Je kunt wel een LT77 gebruiken maar dan moet dat er eentje uit een RRC zijn. Deze hebben een langere uitgaande as die dan in combinatie met een V8 bell house zou moeten passen. De tunnel blijft dan gelijk. Dat is ook wat ik wil omdat ik sound proofing in de auto heb.
Wat kennelijk ook zou moeten kunnen is een R380 uit een Disco nemen en de bovenkant (schakelmechaniek) van de LT77 ombouwen naar de R380.
Dan zou je ook de huidige tunnel kunnen blijven gebruiken.
Let wel, eea heb ik op basis van info van diverse mensen. Ik heb het zelf nog niet gemonteerd gezien de motor eerst een revisie ondergaat.
Als jij meer info hebt of mogelijk op termijn krijgt, dan hoor ik graag van je.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI
[mauricebastings.jouwweb.nl]
Re: V8 inbouwen
Als je een LT95 wilt reviceren en alle tandwielen en assen zijn te gebruiken ben je aan revisiedelen ( de meeste lagers ) ongeveer 350 euro kwijt.
Je zult wel zelf de revisie moeten doen, wat goed te doen is.
Helaas is voor de LT95 niet alles meer leverbaar ( enkele naaldlagers bijvoorbeeld ).
Mvg Thimo.
Je zult wel zelf de revisie moeten doen, wat goed te doen is.
Helaas is voor de LT95 niet alles meer leverbaar ( enkele naaldlagers bijvoorbeeld ).
Mvg Thimo.
Re: V8 inbouwen
Ik heb de ombouw al een paar jaar in de planning staan, maar niet om de MRB reden.
Houdt er wel rekening mee dat je motorsteunen aangepast moeten worden.
en als je de LT 95 gaat toepassen dat je een andere tunnel nodig heb.
Ik denk dat ik mijn project in het najaar ga starten, maar ik ga eerst de V8 een volledige revisiebeurt geven, de LT 95 die ik heb heeft zijn revisie al gehad voor ik hem kocht.
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2b81b2f78567ceaa3326b351cf2cc148', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 16653294, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 als klussenbus
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Ben
Houdt er wel rekening mee dat je motorsteunen aangepast moeten worden.
en als je de LT 95 gaat toepassen dat je een andere tunnel nodig heb.
Ik denk dat ik mijn project in het najaar ga starten, maar ik ga eerst de V8 een volledige revisiebeurt geven, de LT 95 die ik heb heeft zijn revisie al gehad voor ik hem kocht.
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2b81b2f78567ceaa3326b351cf2cc148', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 16653294, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 als klussenbus
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Ben