krukas tandwiel 300 tdi MUURvast :-(
krukas tandwiel 300 tdi MUURvast :-(
Dit heb ik nog nooit meegemaakt, een krukas tandwiel van een 300 tdi (Defender) die zo gruwelijk vast zit. Ben ik gisteren 5 uur mee bezig geweest. Heet stoken met gasbrander, special tool (trekker)gebruikt, loctite freeze and release, heel veel kruipolie, losschrikken met hamer, beiteltjes erachter getikt, koevoet etc etc etc etc. Hij gaat GVD niet los. De klant stond erbij te wachten, komt uit Delft en ik zit in Limburg, heb m'n eigen auto maar meegegeven. Bij gebruik maken van de special tool/trekker breken de 3 M5 draadstangetjes gewoon af, ik zoek nu 10.9 draadstangen, als dat niet lukt dan zal ik 'm door moeten zagen met m'n luchtzaagje. Het staal van het tandwiel is heel zacht.
Iemand andere ideetjes??
Zit effe niet mee nu!
Gr Bart
Iemand andere ideetjes??
Zit effe niet mee nu!
Gr Bart
Re: krukas tandwiel 300 tdi MUURvast :-(
rups eromheen lassen op het tandwiel (neem aan dat je hem toch gaat vervangen na de mishandelingen), met een beetje geluk krimpt hij los bij het afkoelen en idd. als dat ook niet lukt eraf zagen
Succes,
Benno
Succes,
Benno
Ik heb net een draadstang bij Fabory besteld, M5 10.9 sterkte, 1 meter lang, voor de ultralage prijs van maar liefst € 33,25 ex btw. Asjeblieft! Ook maar direct 10.9 moertjes om het feest compleet te maken. Morgenvroeg binnen in Weert, moet er toch een cyl.kop ophalen bij JPS dus kan dan in 1 moeite. Doorzagen kan ook maar dat moet de radiateur eruit, en met die 10.9 draadstang kan ik ook een volgende keer weer vooruit.
Gr, Bart
Gr, Bart
Hoi,Fabory zijn toch echte afzetters, ben er eens geweest voor rvs harpsluitingen,waren daar 3 maal zo duur als op een andere plek.................
Ja erg duur maar het tandwiel is eraf en daar ging het om. Kon zo snel nergens anders terecht.
Gr, Bart
Gr, Bart
Maar hoogstwaarschijnlijk wel gekeurde.
En de goedkopere zullen dat wel niet hebben
En de goedkopere zullen dat wel niet hebben
Klopt, is een goed gekeurde, tenminste door mij, want hij is d'r af Wat een weertje bytheway
Gr Bart
Gr Bart
Hoi Frans,op beide plaatsen ongekeurd,ik hoor hier van steeds meer mensen dat fabory te duur geworden is en dat ze op andere plaatsen gaan, ps ze lopen daar wel in mooie costuums rond...................;
Ik viel inderdaad voor dat mooie kostuum van die heel aantrekkelijke kerel Dat was me zeker € 15,- waard. Maar zonder gekheid, het was er heel clean daarbinnen, personeel hing wat te hangen, terwijl een dure hovenier met een nieuwe MB sprinter buiten de tuin aan het doen was.
Gr Bart
Gr Bart