Dus... wat kost een benzine motor ter vervanging van een 200tdi

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erik

Dus... wat kost een benzine motor ter vervanging van een 200tdi

Bericht door Erik »

Dus...

Wat kost een benzine motor ter vervanging van een 200tdi in een '84 eigenlijk?
dan kan ik alvast gaan sparen....

defendertje90

Re: Dus... wat kost een benzine motor ter vervanging van een 200

Bericht door defendertje90 »

Trappen ze daar in?

Ik blijf gewoon bij mijn 200tdi voor mij geen benzine
Apke

Bericht door Apke »

Als ik jou was zou maar heel snel een benzine blokkie kopen. Ik denk dat de prijzen omhoog schieten.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ca76493da345666ae41a2682fc5450c8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16513720, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Erik

Re: Dus... welk benzine blok gaat mijn 200TDi vervangen?

Bericht door Erik »

Tja,

ben total onbekend met benzine in een landrover...

Maar ik neem aan dat die dingen ook in andere landen dan Nederland te koop zijn.
en ik ga er ook vanuit dat de prijzen daar gewoon stabiel zijn... (voorlopig in ieder geval)

Kan iemand mij in het kort vertellen wat mijn opties zijn en waar ik aan moet denken bij ombouw?

Bij voorbaat dank...

Erik
Scratch

Bericht door Scratch »

Aan een los blok heb je niet zoveel. Handiger koop je een complete auto uit Engeland. Daar is de Discovery V8 zeer populair geweest

Ik denk dat het grijs kenteken weer interessant gaat worden.
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

als we bij land rover blijven mbt benzine blokken

2,25B
2,5B
3,5 V8 carburateur
3,5 V8 injectie
3,9 V8 t/m de 4,6 V8

tja wat verwacht je van je blok wat wil je dat hij doet?

Van andere merken passen er ook verschillende benzine blokken in (conversielijst is op google we terug te vinden)
Dennis Fabel

Bericht door Dennis Fabel »

Hoi Erik,

Wij hebben een 2,25 liter benzine motor in onze laro 90 ook van 1984. Het is zeker geen racebeest maar rijdt prima, ook in het terrein gaat het best goed.
Losse motor kosten niet zoveel, ik heb ze regelmatig voor 2 a 300 euro te koop zien staan. Denk er wel over als je kiest cd motor dat het verbuik vrij hoog is, nl 1 op 6. Op LPG ongeveer hetzelfde, nu is het nog wel voordelig .....

Succes.

Mvg,

Dennis

Land Rover 90 2,25 benzine/LPG bj 1984.
Ivo Loven

Bericht door Ivo Loven »

Dat 2.0 rover blok is er ook nog, van Carabinieri Defender Google maar eens.
Johan en Gertia

Bericht door Johan en Gertia »

Lees eerst dit eens,

[www.rijksoverheid.nl]

voor je allerlei wilde plannen gaan bedenken.
Staat niets in over diesel naar benzine maar wel over terug bouwen van LPG naar benzine
Sander van Beek

Bericht door Sander van Beek »

Mijn 110 was origineel een 2.25 benzine, 2 jaar terug 200tdi ingebouwd.. had ik nu dat blokje maar niet voor een prikkie weg gedaan!

Vond de auto wel wat langzaam toen, dus ik zit nu naar een v8 te kijken. Wat is het beste land rover v8 blok in termen van betrouwbaarheid, vermogen en verbruik? En past dat zomaar achter een lt77 bak?
Wat zou er dan allemaal aangepast moeten worden? Wat ik nu al zie:

- motorsteunen (alleen voor of achter ook?)
- bellhouse/vliegwiel/koppeling?
- brandstofleidingen (v8 heeft geen retour leiding neem ik aan? en heeft zo'n blok een eigen pomp of moet je dan een pomp in de tank plaatsen?)
- radiateur
- temperatuur klokje in dashboard
- kabelboom richting motor? Of past dit gewoon? van 2.25 naar 200tdi had geen speciale aanpassingen nodig iig
- uitlaat
- evt aanpassingen aan stuurbekrachtiging?
mvd1968

Bericht door mvd1968 »

Hoe ging dat toen met RDW keueren Sander?
Is dat een hele toer of valt het mee, van benzine naar diesel en vv?
Thimo

Bericht door Thimo »

Het omkeuren van bezine naar diesel steld niets voor, zolang je de herkomst van het blok kunt aantonen.
In 2010 heb ik mijn 110 van V8 naar 300tdi omgebouwd, helaas het blok voor weinig verkocht!
Bij de rdw heb ik alle medewerking gekregen en zelfs nog wat tips mbt het originele kenteken aanvragen.

Mvg Thimo, die natuurlijk ontzettend baalt en toch waarschijnlijk weer een conversie gaat doen naar V8.
Sander van Beek

Bericht door Sander van Beek »

Zoals Thimo al zegt.. piece of cake. Er werd eigenlijk alleen even gekeken of het fatsoenlijk gedaan was, en gevraagd of de motorsteunen origineel waren e.d.
RoadRocket

Bericht door RoadRocket »

en hier concreet over lpg naar benzine ...

[www.rdw.nl]

ik ga me maar 's opwarmen voor die klus...

blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e6bcb41fe367d2da580702cbe87928ab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16514495, 600, 600, 'Loading image ...', false);

SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
mvd1968

Bericht door mvd1968 »

Iemand die een inschatting kan geven wat een ombouw ongeveer gaat kosten?
Van 90 2.5na naar benzine?

Je bent denk ik wel verplicht een land rover blok in te bouwen ivm de type goedkeuring?
Anders komen er straks genoeg oplossingen om bv een zuinig ander benzine blok in te monteren. Als er genoeg vraag is zullen de ombouwkits wel snel op de markt komen. Een zuinige 2 liter blok van een andere merk zullen er genoeg te krijgen zijn, de autosloperijen liggen er vol mee
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

nee hoor geen typegoedkeuring nodig... alles mag van 800cc driecilinder tot v12..
Pieter

Bericht door Pieter »

Wat ik graag wil weten:
Welk type V8 past één op één op de motorsteunen van een 2.25 benzine blok én de LT77?

Groet, Pieter
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

zit net een beetje te zoeken, en kom dit tegen.... kunt tenslotte OOK de bak & tussenbak gebruiken...
[www.gumtree.com]

en voor 100 pond.... en nog een kleine 250 pond voor airfare & bootreis... denk dat het een break even wordt als je de disco verpatst zonder blok.
dit is iig mijn idee wat ik ga doen ALS/MOCHT het doorgaan... zo kan ik ook nog de herkomst van het blok aantonen!
en in een dag of wat zit het er wel in
Erik

herkomst blok?

Bericht door Erik »

Dus de keuring is eenvoudig.
er zijn genoeg (landrover) blokjes die zo op de lt77 passen.
en de ombouw is in een dag gepiept...

maar de herkomst van het blok is van belang voor de RDW...

Wat als ik nu een leuk 2.5 benzine blokje tegen een vriendenprijsje koop van een aardige fransman die er toevallig nog eentje in zijn schuur heeft liggen , achter in mijn landrover mee naar Nederland neem en in mijn wagen zet....
Krijg ik dan problemen bij de RDW?

erik.
Nijhuis

Re: herkomst blok?

Bericht door Nijhuis »

Ja, dan is de kans erg groot dat ze het niet gaan accepteren. De RDW dient ten alle tijde de herkomst van een motorblok te kunnen achterhalen, desnoods met een PAT onderzoek. Op zich niet heel spannend hoor, mits je de papieren hebt van de auto waar het vanaf gekomen is.
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Klopt helemaal, de RDW keurmeester gaf me als voorbeeld dat ik ook gewoon een Veyron motor mocht plaatsen. Enige eis waar de auto aan moet voldoen is dat hij met voldoende remkracht moet hebben. Dit wordt getest op de rollenbank en stelt niets voor, heeft ook niets met het vermogen te maken, maar volgens mij met het gewicht van de auto.

Destijds dacht ik "ja leuk, maar ik heb mn 300tdi", maar nu zit ik eens te denken wat nou de meest mooie benzine verbrander kan zijn om in een 110 of 130 te leggen... De 'standaard' motoren zijn natuurlijk bekend, maar waarom niet een V10 uit, bijvoorbeeld, een dodge?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2013 12:53 door Nijhuis.
Strandrover

Bericht door Strandrover »

Hallo Prikers.

Ik heb van de week nog een Discovery 3,5 L V8i op de kop kunnen tikken voor niet heel veel geld.
Weet alleen niet of het allemaal gaat passen in m'n Defender 90 chassis uit 1987.
Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring en hou deze discussielijst scherp in de gaten voor tips en trucks.
Mocht ik zelf wat weten dan deel ik dit met jullie.

Groeten Martin

Defender 90 200Tdi uit '85
Defender 90 (waarschijnlijk binnenkort V8) uit '87
Larofun

Re: herkomst blok?

Bericht door Larofun »

Ik heb ook zo'n conversie achter de rug van 2.25 benzine/gas naar 300 tdi. Heb een discovery uit duitsland gekocht. Autoscout advertentie geprint. Duitse papieren erbij. En een koopovereenkomt gemaakt met de verkoper (kan je zo van autoscout halen) Met een fotoreportage van de ombouw was dit voldoende onderbouwde herkomst. Ik had de disco nog staan dat die nog beschikbaar was voor controle maar dat was niet nodig.
Plaats reactie