goeden morgen,
heb een omgebouwde 90 waarin een 200 tdi staat met waarschijnlijk nog de orginele radiator van de 2,5 na
nu wil ik graag een intercooler inbouwen en heb nog een oude liggen welke dus niet naast de radiator past .
er achter zou lukken denk ik maar dan heeft het weinig effect ivm warme lucht van de radiator ( lijkt me )
er voor zou misschien aan maar dan moet ik gaten maken ivm slangen etc
iemand enig suggestie ?
bvd
intercooler plaats
Re: intercooler plaats
Goede radiateur bestellen?
Weet niet of het hetzelfde is als 300tdi, maar die passen feilloos met een intercooler er naast.
Gr Sebastian
Weet niet of het hetzelfde is als 300tdi, maar die passen feilloos met een intercooler er naast.
Gr Sebastian
je zult weinig ruimte hebben als de originele NA radiateur nog hebt die bedekt de hele voorkant.
Makkelijkste is opzoek gaan naar een radiateur en intercooler van een 200tdi. Eventueel kun je dan ook de oliekoeler gebruiken die daar in zit verwerkt. (combikoeler)
Erachter plaatsen zou kunnen maar dan zou ik hier wel een extra koevin opbouwen die de koude lucht erdoor zuigt
Makkelijkste is opzoek gaan naar een radiateur en intercooler van een 200tdi. Eventueel kun je dan ook de oliekoeler gebruiken die daar in zit verwerkt. (combikoeler)
Erachter plaatsen zou kunnen maar dan zou ik hier wel een extra koevin opbouwen die de koude lucht erdoor zuigt
Inderdaad zoeken naar een oigineel frame van een Defender 200 tdi, originele nieuwe radiateur plaatsen van 200 tdi (duur zijn ze niet) en een gebruikte intercooler (die slijten vrijwel niet). Dan ben je klaar zonder kunst en vliegwerk. Hoe heb je nu de oliekoeler aangesloten? Die is wel belangrijk om de temperatuur binnen de perken te houden, een hoge olietemperatuur is niet gezond voor motor én turbo, de smerende eigenschappen nemen snel af.
Gr, Bart
Gr, Bart
Merci voor de reacties.
Heb inderdaad zitten zoeken naar extra van etc maar dit zou denk ik makkelijkste zijn.
Enig idee of de 200tdi rad. Van een disco past of evt een 300 tdi rad?
Of moet het een def radiateur zijn.
Olie koeling heb ik nu niet op de 2.5 na radiator zitten ! Heb niet het vermoeden dat motor olie dus danig heet word dat het boven de 98 uit komt. Wel is natuurlijk zo dat met meer lucht door ic de temp omhoog gaat lopen .
Weet eigenlijk niet of olie koel aansluiting van een 200tsi disco er standard opzitten ???
Tks
Gr
Heb inderdaad zitten zoeken naar extra van etc maar dit zou denk ik makkelijkste zijn.
Enig idee of de 200tdi rad. Van een disco past of evt een 300 tdi rad?
Of moet het een def radiateur zijn.
Olie koeling heb ik nu niet op de 2.5 na radiator zitten ! Heb niet het vermoeden dat motor olie dus danig heet word dat het boven de 98 uit komt. Wel is natuurlijk zo dat met meer lucht door ic de temp omhoog gaat lopen .
Weet eigenlijk niet of olie koel aansluiting van een 200tsi disco er standard opzitten ???
Tks
Gr