Ken je dat?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rickske

Ken je dat?

Bericht door Rickske »

datje al n tijdje terug bezig was je ruitensproeiers te upgraden, een topic vond waarin een gast zei dat ie 2 pompjes achtermekaar had gemonteerd, jij om de terleurstellende opbrengst dat ook maar doet. t probleem juist erger word, je ff op wat anders concentreerd, na een tijd je er toch weer mee bezich houd, je 1 sproeier schoon krijgt, de ander kapot. een nieuwe voor de andere kant besteld en monteerd en dan als je de spoeiers aan zet, je de complete voorruit mist, keihard tegen de gangstastyle-zonneklep aan spuit en dat t van daar uit op je voorruit druppeld?

Ziet er erg komisch uit kan ik je vertellen. Verder vandaag lekker bezig geweest met dingetjes opknappen. Schakelaartje van de binnenverlichting vervangen, achteruitrijlichschakelaar vervangen en gegeken hoever mn remschoenen zijn, helaas lukte het laatste niet, aan beide kanten voor kreeg ik 2 van de 3 schroefbouten wel los en de laatste niet. morgen ff investeren in een grotere schroevendraaier.
dan verder nog een vraagje:

Ik wil graag vrijloopnaven monteren. Daarvoor moet ik eerst weten hoeveel splines ik heb, ik heb een 109 stawag uit '78 met originele rover as voor. Als ik de kap in t midden van t wiel (weet de naam niet) er af haal. loopt daar dan olie uit weg? kan makkelijk ff n bak er onder doen, maar als je gewaarschuwd bent tel je voor 2 zegt men.
Zit er verschil in merken vrijloopnaven?

thanx
Rickske
CamperChris

Re: Ken je dat?

Bericht door CamperChris »

Waarom monteer je geen sproeiers aan de wisser-armen?

gewoon ff speuren op de sloop: busjes en o.a die toyota Previa hebben sproeiiers aan de wisserarmen. Wat slangwerk en de doorvoerpunten ook ff mee nemen. Ik heb de rubberen dopjes boven de ventilatieklepjes vervangen door die doorvoerdopjes. Werkt perfect!

Op deze foto kun je een beetje zien dat het sproeiiertje aan de wisserarm zit:
<table style="width:auto;"><tr><td><ahref="[picasaweb.google.com] src="[lh4.ggpht.com]; /></a></td></tr><tr><td style="font-family:arial,sans-serif; font-size:11px; text-align:right">Van <ahref="[picasaweb.google.com] Noorwegen 2009</a></td></tr></table>

gr, CamperChris
www.opwielen.nl
CamperChris

en nu plaatje zonder text

Bericht door CamperChris »

<table style="width:auto;"><tr><td><a href="[picasaweb.google.com] src="[lh4.ggpht.com]; /></a></td></tr><tr><td style="font-family:arial,sans-serif; font-size:11px; text-align:right">Van <a href="[picasaweb.google.com] Noorwegen 2009</a></td></tr></table>
jan wolters

Bericht door jan wolters »

Zou geen olie uit moeten lopen maar een bakje kan geen kwaad.

Jan
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Nieuwe sproeierkoppen moeten natuurlijk wel eerst in hoogte afgesteld worden.

In plaats van een grote schroeverdraaier kun je beter investeren in een goede slagschroevendraaier, want dan gaan de schroeven wel los en blijven nog heel ook.

Als je het dopje verwijdert kan er wat olie uitlopen, maar veel zal het niet zijn.
Als je de aandrijfflens zou verwijderen komt er wat meer en heb je meer aan een oude (hand) doek over de velgrand en over de onderkant van de band dan aan een opvangbak.
Om vrijloopnaven te monteren kun je de auto gewoon op de wielen laten staan. De moer van de voorste steekas is het gemakkelijkste met de bijbehorende speciale sleutel te verwijderen.

Dennis B
Plaats reactie