2.5 n/a start niet

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
paul

2.5 n/a start niet

Bericht door paul »

hoi
mijn 2.5 n/a in een serie 3 start niet meer .hij begon steeds slechter te starten met het koude weer.
ik heb al een aantal dingen getest : stopsolend , gloeistifften , of er uit alle koppelingen diesel komt .
er komt alleen niet zo veel diesel uit de aanvoerleidingen naar de inspuiters of hoort dat zo .

help rara wat kan het zijn (afgelopen zomer van 2.25 b naar 2.5 n/a)

groet paul
defendertje90

Re: 2.5 n/a start niet

Bericht door defendertje90 »

vertropt brandstoffilter, hoe loopt de motor als hij wil starten, trekt hij goed op of houdt hij in
Opvoerpomp overleden

En zo zijn er nog wel een aantal dingen die je kunt controlleren
paul

Bericht door paul »

hij trekt goed op en als je warm is dan start hij in 1 keer
Kees

Bericht door Kees »

Als hij niet start kan je beter naar de startmotor of de bedrading daarvan kijken.
Misschien ergens slecht contact.
plaetje

Bericht door plaetje »

kontroleer eens de brandstof leidingen, begin bij de tank.
daarna de eerst filter (zit onder bij de tank) daarna het 2e filter tegen het schutbord
Haal er maar eens het water er uit (zat bij mij vol)
het ruikt wel naar diesel maar er zit dat te veel water in.
het water aftappen kan door het witte krantje open te draaien, van het maar op en je zult zien dat het wel iets beter werkt.
dit wordt vaak vergeten, ze beginnen eerst met de stroom daarna aan de motor.
het is maar een ding dat vergeten wordt.
uit ervaring

limburgrover S3 2,5na , Freelander 1,8
Ron110

Bericht door Ron110 »

Paul heeft het hier over slecht starten, niet over slecht aanslaan.

Dus eerst de accu controleren/testen!

Controleer ook de accukabels en hun verbindingen, dus de accuklemmen op breuk/corrosie,aansluiting bij de starter en massa aansluiting.
Kees

Bericht door Kees »

+1
wilberth

Bericht door wilberth »

Als hij het warm prima doet maar koud niet dan heb je vermoedelijk idd. een elektrisch probleem.
Wat zijn de symptomen?
- Draait wel en wil wel, maar moet lang doorstarten voor hij echt zelf oppikt (en dan nog een beetje op 2/3 poten lopen), dan zijn vermoedelijk je gloeistiften (of de verbindingen) de oorzaak.
- Draait wel, maar erg langzaam tov normaal, probeer de accu en de dikke leidingen eens na te lopen. Evt eens proberen om met startkabel van een andere wagen wat bij te starten, draait het dan allemaal vlot is toch je accu de eerste verdachte.
- Draait goed, lijkt aan te willen slaan, maar dan weer stil. Direct herstarten biedt geen oplossing even wachten en dan weer hetzelfde.. ook geen noemenswaardige grijze wolkjes (= diesel) bij de uitlaat. Stopsolenoid. Bij het testen werkt het prima, maar het starten vraagt teveel stroom, spanning valt te ver terug en de solenoid valt dicht. Ook nu zal hij met een hulp accu het waarschijnlijkt prima doen. Oplossing is lastiger. Ook dit komt weer neer op een accu waar je teveel van vraagt. Zie tweede punt, Alle kabels in orde, accu fris, dan zou het moeten lukken. Of probeer toch eens een nieuwe solenoid.

Succes, groet, Wilberth
paul

Bericht door paul »

het kan nu ik jou verhaal lees wilberth best in de accu zitten .
ik heb onder de motorkap een las doosje zitten waar alle dikke kabels b.v.van de startmotor en de accu
bij elkaar komen als ik een 30 sec probeer te starten wordt de kabel naar de startmotor echt heet
dat komt dan zeker ook omdat er te weinig power is

groet paul
paul

Bericht door paul »

wat voor accu hoort er bij een 2.5 n/a hoeveel amp ?
ik heb nu 2 accu,s parallel van 55 amp de laro was 24 volt .
plaetje

Bericht door plaetje »

kan jij een motor laten starten op water, ik nog niet.

limburgrover
Plaats reactie