Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Een vraagje,
Mijn disco2 TD5 automaat van 2000 die heeft een resonantie zo rond de 2300 toeren.
Het is het meest voelbaar als de automaatbak op het moment zit van opschakelen en het lijkt ook wel alsof het uit de bak komt of de aandrijfas.
De automaatbak is goed, schakelt mooi en heeft, net zoals de auto zelf keurig zijn onderhoud gehad en ik heb net de bakolie en filter weer gewisseld wat overigens geen verandering of verbetering heeft gebracht.
De remschoenen in de handremtrommel zitten er ook strak in en veroorzaken het trillen volgens mij ook niet.
Er zit ook een stalen blok achter op de bak wat volgens mij al een modificatie is om dit trillen tegen te gaan.
Krukaspoelie is ook goed en zoals ik al zei loopt de motor keurig.
Het is toerental afhankelijk, de assen e.d. zijn verder stil.
De kilometerstand van de auto is nu 345000 km en het blok is van 2002 en heeft 240000 km gereden.
Zouden de achterste baksteunen dit probleem kunnen veroorzaken of wellicht de motorsteunen zelf of heeft iemand een idee?
Ik ben zelf monteur en doe ook het onderhoud zelf maar ik kan hier niet achter komen wat dit trillen veroorzaakt zonder van alles te gaan vervangen.
Alvast dank voor jullie meedenken.
Groet,
Bert.
Mijn disco2 TD5 automaat van 2000 die heeft een resonantie zo rond de 2300 toeren.
Het is het meest voelbaar als de automaatbak op het moment zit van opschakelen en het lijkt ook wel alsof het uit de bak komt of de aandrijfas.
De automaatbak is goed, schakelt mooi en heeft, net zoals de auto zelf keurig zijn onderhoud gehad en ik heb net de bakolie en filter weer gewisseld wat overigens geen verandering of verbetering heeft gebracht.
De remschoenen in de handremtrommel zitten er ook strak in en veroorzaken het trillen volgens mij ook niet.
Er zit ook een stalen blok achter op de bak wat volgens mij al een modificatie is om dit trillen tegen te gaan.
Krukaspoelie is ook goed en zoals ik al zei loopt de motor keurig.
Het is toerental afhankelijk, de assen e.d. zijn verder stil.
De kilometerstand van de auto is nu 345000 km en het blok is van 2002 en heeft 240000 km gereden.
Zouden de achterste baksteunen dit probleem kunnen veroorzaken of wellicht de motorsteunen zelf of heeft iemand een idee?
Ik ben zelf monteur en doe ook het onderhoud zelf maar ik kan hier niet achter komen wat dit trillen veroorzaakt zonder van alles te gaan vervangen.
Alvast dank voor jullie meedenken.
Groet,
Bert.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
hallo
weer resonantie, dus trillinggen. zo vaak gebeurt het, 2 dingen.
1e stel echt de assen uit door ze er onderuit te nemen, let wel op handrem trommel vliegt dan er af, stel de auto op goede bokken en rij dan, in en uit versnelling.
is het dan ook weg?
2e ik heb het ook eens gehad zoeken zoeken, bleek het de bouten tussen motor en bak.
tips is moeilijk het kan van alles zijn.
laats mijn 110 trilling bij onbelast rijden dus niet op en niet af remmen, bleek door metode 1 toe te passen, onbelans in de nog geen 30dkm nieuwe britpart aandrijfas terwijl x goed waren.
dus zoeken en zoeken.
ss ermee pascal
weer resonantie, dus trillinggen. zo vaak gebeurt het, 2 dingen.
1e stel echt de assen uit door ze er onderuit te nemen, let wel op handrem trommel vliegt dan er af, stel de auto op goede bokken en rij dan, in en uit versnelling.
is het dan ook weg?
2e ik heb het ook eens gehad zoeken zoeken, bleek het de bouten tussen motor en bak.
tips is moeilijk het kan van alles zijn.
laats mijn 110 trilling bij onbelast rijden dus niet op en niet af remmen, bleek door metode 1 toe te passen, onbelans in de nog geen 30dkm nieuwe britpart aandrijfas terwijl x goed waren.
dus zoeken en zoeken.
ss ermee pascal
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Pascal,
Dank voor de reactie. De assen zijn het niet dat weet ik zeker.
Deze zijn net bij technotrans in Veendam geweest en gecontroleerd op onbalans en speling, ze waren beide 100% ( goede service daar trouwens).
Het is echt toerental afhankelijk en als ik bij 2300 Tpm de trilling heb en ik geef wat gas dan is het weg en als ik het gas loslaat tot bv 2200 Tpm dan ook.
Wat mij wel opvalt is dat het erger is naarmate de auto opschakelt naar hogere versnellingen, dus hoe meer koppel er gevraagd wordt van de motor hoe erger het trillen rond de 2300 toeren.
Groet,
Bert.
Dank voor de reactie. De assen zijn het niet dat weet ik zeker.
Deze zijn net bij technotrans in Veendam geweest en gecontroleerd op onbalans en speling, ze waren beide 100% ( goede service daar trouwens).
Het is echt toerental afhankelijk en als ik bij 2300 Tpm de trilling heb en ik geef wat gas dan is het weg en als ik het gas loslaat tot bv 2200 Tpm dan ook.
Wat mij wel opvalt is dat het erger is naarmate de auto opschakelt naar hogere versnellingen, dus hoe meer koppel er gevraagd wordt van de motor hoe erger het trillen rond de 2300 toeren.
Groet,
Bert.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Oh ja,
Vergeten te vermelden maar de bak zit goed vast, alle bouten en moeren gecheckt en alls vast.
Bert.
Vergeten te vermelden maar de bak zit goed vast, alle bouten en moeren gecheckt en alls vast.
Bert.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Hoi Bert,
Ik heb een soort gelijk probleem gehad, trail en error, zoals pascal zegt zoeken en uitsluiten, gebruik bij vervanging van motor en of bak steunen wel de orginele, deze zijn nl vele male soepeler dan de ´´andere´´ .
je zou kunnen beginnen met het rijden zonder de remtrommel, hier wordt in diverse buitenlandse forum over geschreven dat de remschoen resoneert tegen de remtrommel.
succes
Ik heb een soort gelijk probleem gehad, trail en error, zoals pascal zegt zoeken en uitsluiten, gebruik bij vervanging van motor en of bak steunen wel de orginele, deze zijn nl vele male soepeler dan de ´´andere´´ .
je zou kunnen beginnen met het rijden zonder de remtrommel, hier wordt in diverse buitenlandse forum over geschreven dat de remschoen resoneert tegen de remtrommel.
succes
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Ik verwacht dat je een slechte motor steun hebt, bij + - 2300 toeren zijn de Td5 motoren uit balance ( vandaar de dubbelmassa vliegwiel bij de handbak , en de ingewikkelde krukaspoelie ) door een versleten motor sturn kan de hele auto trillen een Td5 is niet llicht
Het gedoe met de handrem is ook een bekend euvel, daar is een apart service bulltin voor geweest, door het vervanggen van de veertjes en nieuwe schoenen is dat probleem verholpen.
De trilling van de handrem heeft echter niets met het motor toerental te maken maar met de snelheid, de trillingen werden in het geval van de handrem waargenomen tussen de 60 en 90 Km/h ongeacht de versnelling of motor toerental, het zelfde wat je verwacht bij een versleten kruisje in een aandrijfas.
meestal is bij een dergelijke trilling van de motor de linker motor steun (deels) gescheurd (onder de turbo ), vervang beide als je deze klus gaat aanpakken. de rechter is immers even oud en wordt ook stevig onder druk gezet.
Controleer ook de ban steunen, deze kunnen ook poreus worden zij krijgen voortdurend te maken met olie , zand, zout, hitte en kou.
Zorg bij het monteren van nieuwe rubbers dat je motor en bak goed staan op de rubbers ( dus niet vervrongen oid ) voor je deze vast zet, anders zullen de rubber vroetijdig stuk gaan.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Het gedoe met de handrem is ook een bekend euvel, daar is een apart service bulltin voor geweest, door het vervanggen van de veertjes en nieuwe schoenen is dat probleem verholpen.
De trilling van de handrem heeft echter niets met het motor toerental te maken maar met de snelheid, de trillingen werden in het geval van de handrem waargenomen tussen de 60 en 90 Km/h ongeacht de versnelling of motor toerental, het zelfde wat je verwacht bij een versleten kruisje in een aandrijfas.
meestal is bij een dergelijke trilling van de motor de linker motor steun (deels) gescheurd (onder de turbo ), vervang beide als je deze klus gaat aanpakken. de rechter is immers even oud en wordt ook stevig onder druk gezet.
Controleer ook de ban steunen, deze kunnen ook poreus worden zij krijgen voortdurend te maken met olie , zand, zout, hitte en kou.
Zorg bij het monteren van nieuwe rubbers dat je motor en bak goed staan op de rubbers ( dus niet vervrongen oid ) voor je deze vast zet, anders zullen de rubber vroetijdig stuk gaan.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Andrew,
Dank voor je reactie.
Ik heb twee motorsteunen besteld en als die binnen zijn en ik heb de brug vrij dan ga ik ze monteren.
Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten bij het wisselen van de motorsteunen ?
De achterste steunen bij de bak heb ik er af gehad en gecontroleerd, hier was niks mis mee.
Ik hou jullie even op de hoogte.
Groet,
Bert.
Dank voor je reactie.
Ik heb twee motorsteunen besteld en als die binnen zijn en ik heb de brug vrij dan ga ik ze monteren.
Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten bij het wisselen van de motorsteunen ?
De achterste steunen bij de bak heb ik er af gehad en gecontroleerd, hier was niks mis mee.
Ik hou jullie even op de hoogte.
Groet,
Bert.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Bij het opbokken/takelen van de motor is achter de cillinderkop weinig ruimte, demonteer in ieder geval de geluids kap op de motor en evt die aan de achter zijde van de cillinderkope 2x M6 boutje dopje 8, ook moet je voorzichtig zijn met de krukaspositie sensor ( boven de start motor in het vliegwiel huis) deze is zo kapot als je te wild shud met de motor tewijl deze in b.v. een motor takel hangt.
De rechter steun stelt niet veel voor die is zo gewisseld, de linker is een ander verhaal, daar heb je een stuk minder ruimte.
Neem de tijd en kijk goed (evt met hulpje ) of niets bekeld raakt of opgerekt wordt terwijl je de motor omhoog takelt/krikt, en vergeet het hitte schildje op de linker steun niet terug te plaatsen, zorg dat de baksteunen ook kunnen bewegen ( moer er bijna af )
als laaste kun je het beste de motor even in de takel laten hangen terwijl je de bouten (2 per rubber )van de motor rubber aan het chassis bevestigd, als deze vast zitten de motor op de rubbers laten zakken en dan even controleren of de baksteunen goed staan en niet onder spanning. als alles goed staat kun je de bakstenen vast zetten en de moeren op de motor rubbers ook aandraaien.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
De rechter steun stelt niet veel voor die is zo gewisseld, de linker is een ander verhaal, daar heb je een stuk minder ruimte.
Neem de tijd en kijk goed (evt met hulpje ) of niets bekeld raakt of opgerekt wordt terwijl je de motor omhoog takelt/krikt, en vergeet het hitte schildje op de linker steun niet terug te plaatsen, zorg dat de baksteunen ook kunnen bewegen ( moer er bijna af )
als laaste kun je het beste de motor even in de takel laten hangen terwijl je de bouten (2 per rubber )van de motor rubber aan het chassis bevestigd, als deze vast zitten de motor op de rubbers laten zakken en dan even controleren of de baksteunen goed staan en niet onder spanning. als alles goed staat kun je de bakstenen vast zetten en de moeren op de motor rubbers ook aandraaien.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Goedenavond.
Ik heb vanmiddag de motorsteunen vervangen en heb net proef gereden.
Het geheel is nu wel rustiger en stiller in de auto maar de resonantie is er nog steeds.
Het viel mij op dat de motor bij het uitzetten nu ook een beetje tsjilpte. Dit geluid komt volgens mij uit de krukaspoelie.
Ik heb deze gecontroleerd op speling en dat heeft hij niet, beetje vreemd dat hij dan wel dit lawaai maakt bij het uitzetten.
Zal het dan toch zo zijn dat de krukaspoelie de oorzaak is van het resoneren? Hoe kan ik dit controleren zonder direct een nieuwe te moeten kopen en als ik er wel een nieuwe moet kopen welk merk en bij wie?
Of is er wellicht iemand die een goede gebruikte heeft?
Ik hoor het graag!
Groet,
Bert
Ik heb vanmiddag de motorsteunen vervangen en heb net proef gereden.
Het geheel is nu wel rustiger en stiller in de auto maar de resonantie is er nog steeds.
Het viel mij op dat de motor bij het uitzetten nu ook een beetje tsjilpte. Dit geluid komt volgens mij uit de krukaspoelie.
Ik heb deze gecontroleerd op speling en dat heeft hij niet, beetje vreemd dat hij dan wel dit lawaai maakt bij het uitzetten.
Zal het dan toch zo zijn dat de krukaspoelie de oorzaak is van het resoneren? Hoe kan ik dit controleren zonder direct een nieuwe te moeten kopen en als ik er wel een nieuwe moet kopen welk merk en bij wie?
Of is er wellicht iemand die een goede gebruikte heeft?
Ik hoor het graag!
Groet,
Bert
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Als je de krukas demper bedoelt. Daar waar je multiriem om loopt. Dan zou ik zeker stellen dat het daar vandaan komt. Is namelijk geen goedkoop ding. Part nummer van het ding: LHG100580 Paddock kent nummer niet en bij de dealer kost het : €735,26 incl btw
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Jan,
Ik bedoel inderdaad de demper die jij noemt en gezien de prijs is het wel zo prettig om vooraf zeker te weten dat dit het probleem oplost.
Vandaar ook mijn vraag of dit te checken is zonder direct een nieuwe aan te moeten schaffen.
Groet
Bert.
Ik bedoel inderdaad de demper die jij noemt en gezien de prijs is het wel zo prettig om vooraf zeker te weten dat dit het probleem oplost.
Vandaar ook mijn vraag of dit te checken is zonder direct een nieuwe aan te moeten schaffen.
Groet
Bert.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Je zou kunnen kijken, als de multi riem er af is of je er speling op kunt voelen? Maar zo als jij zegt dat de motor even skwiek zegt met uit zetten dan zou dat zeker die demper kunnen zijn. Denk dan Andrew daar misschien wel meer ervaring mee heeft. Het is wel een giga duur ding
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Kleine aanvulling. Het is een stalen pulley dan rubber en dan het gedeelte waar de multi riem over loopt.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Jan zit al in de goede Richting!
Een tsjilp bij het afzetten kan een aantal dingen zijn waar onder ook de dure demper, En helaas is het de demper ook in veel gevallen.
ff004980.jpg --> mod_embed_images_loadimage('80e2be1e9a931611aeb2ca343fcc7d4b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.famousfour.co.uk%2Fimages%2Fparts%2Fff004980.jpg', 'http://www.famousfour.co.uk/images/parts/ff004980.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.famousfour.co.uk%2Fimages%2Fparts%2Fff004980.jpg', '', 16308918, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LHG100580.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22b82582644a4c0529bfa9e1ec6f4625', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.brit-car.co.uk%2Fshopimages%2Fproducts%2Fnormal%2FLHG100580.jpg', 'http://www.brit-car.co.uk/shopimages/products/normal/LHG100580.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.brit-car.co.uk%2Fshopimages%2Fproducts%2Fnormal%2FLHG100580.jpg', '', 16308918, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Multie riem kan slippen door ouderdom of door dat deze incorrect is (Te lang ), of een te slappe multieriem spanner.
Het kan zijn dat de dynamo door slipt, deze heeft namelijk een vrijloop lager erin zitten om klappen op de riem te ontlasten.
als laaste blijft de krukas poelie over, deze is dubbel uit gevoerd, en massa deel ( met rubber er tussen ) en het multie rim gedeelte ook weer met rubber ertussen.
Vaak kun je de demper of het multie riem deel verdraaien zonder dat de krukas verplaast, of je voelt duidelijke speling ( riem eerst demonteren dan controleren.
Tip, De beste multie riem die ik tot heden heb ontdekt zijn de riemen van Conti-tech (bekend van continentaal banden, deze hebben een lange levens duur en een goede pas vorm, gates en Deyco schieten hier te kort. Let wel dat er 4 types mogelijk zijn op de Discovery Td5 !
* Met Airco en ACE
* Met Airco geen ACE
* Met ACE geen Airco
* Zonder Airco en ACE
Ik vindt de Td5 ook stukken beter lopen/rijden met nieuwe motor rubbers, Waren de oude al half of helemaal door?? vaak zijn ze voor ruim de helft ingescheurd.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Een tsjilp bij het afzetten kan een aantal dingen zijn waar onder ook de dure demper, En helaas is het de demper ook in veel gevallen.
ff004980.jpg --> mod_embed_images_loadimage('80e2be1e9a931611aeb2ca343fcc7d4b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.famousfour.co.uk%2Fimages%2Fparts%2Fff004980.jpg', 'http://www.famousfour.co.uk/images/parts/ff004980.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.famousfour.co.uk%2Fimages%2Fparts%2Fff004980.jpg', '', 16308918, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LHG100580.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22b82582644a4c0529bfa9e1ec6f4625', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.brit-car.co.uk%2Fshopimages%2Fproducts%2Fnormal%2FLHG100580.jpg', 'http://www.brit-car.co.uk/shopimages/products/normal/LHG100580.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.brit-car.co.uk%2Fshopimages%2Fproducts%2Fnormal%2FLHG100580.jpg', '', 16308918, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Multie riem kan slippen door ouderdom of door dat deze incorrect is (Te lang ), of een te slappe multieriem spanner.
Het kan zijn dat de dynamo door slipt, deze heeft namelijk een vrijloop lager erin zitten om klappen op de riem te ontlasten.
als laaste blijft de krukas poelie over, deze is dubbel uit gevoerd, en massa deel ( met rubber er tussen ) en het multie rim gedeelte ook weer met rubber ertussen.
Vaak kun je de demper of het multie riem deel verdraaien zonder dat de krukas verplaast, of je voelt duidelijke speling ( riem eerst demonteren dan controleren.
Tip, De beste multie riem die ik tot heden heb ontdekt zijn de riemen van Conti-tech (bekend van continentaal banden, deze hebben een lange levens duur en een goede pas vorm, gates en Deyco schieten hier te kort. Let wel dat er 4 types mogelijk zijn op de Discovery Td5 !
* Met Airco en ACE
* Met Airco geen ACE
* Met ACE geen Airco
* Zonder Airco en ACE
Ik vindt de Td5 ook stukken beter lopen/rijden met nieuwe motor rubbers, Waren de oude al half of helemaal door?? vaak zijn ze voor ruim de helft ingescheurd.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Hoi Andrew zou nieuwe motorrubbers kunnen beschouwen als een modificatie bij de td5 motoren[in mijn geval de disco2 uit 2003]? na hoeveel jaar zouden de rubbers vervangen moeten worden ?zoja welke type cq merk?
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Wederom dank voor jullie reacties,
Ik zal morgenvroeg even de multiriem er af halen om de poelie te checken op evt speling.
Ik zal er dan ook direct even een nieuwe multiriem van Conti om hangen.
De oude motorsteunen waren wel poreus en met lichte droogtescheurtjes dus vandaar denk ik de verbetering tot nu toe.
Ik zal morgen mijn bevindingen ff laten weten.
Gr.
Bert.
Ik zal morgenvroeg even de multiriem er af halen om de poelie te checken op evt speling.
Ik zal er dan ook direct even een nieuwe multiriem van Conti om hangen.
De oude motorsteunen waren wel poreus en met lichte droogtescheurtjes dus vandaar denk ik de verbetering tot nu toe.
Ik zal morgen mijn bevindingen ff laten weten.
Gr.
Bert.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Rubber verliest na verloop van tijd zijn eigenschappen , dit onder invloed van vele factoren (oile, zand, vocht, hitte, kou, etc )
Om die reden kan het plaatsen van nieuwe rubbers ( motor of ophanging ) na 10 jaar het comfort van de auto aanzienlijk verbeteren, en daarmee trillingen of rammeltjes verhelpen.
Dit zelfde is goed merk baar als men de chassis en ophanings rubbers vervangt door nieuwe exemplaren, ook die zijn na 10 jaar vaak moe ook al is er geen sprake van defecten of andere bijgeluden.
Als je een rubber onderdeel vervangt doe je in mijn ogen er goed aan om originele delen te plaatsen (OE) of delen gemaakt door de oorspromkelijke fabricant ( OEM ) en anders een kwaliteits deel van een betrouwbaar merk b.v Moog voor draagarm/ophang rubbers en stuurdelen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Om die reden kan het plaatsen van nieuwe rubbers ( motor of ophanging ) na 10 jaar het comfort van de auto aanzienlijk verbeteren, en daarmee trillingen of rammeltjes verhelpen.
Dit zelfde is goed merk baar als men de chassis en ophanings rubbers vervangt door nieuwe exemplaren, ook die zijn na 10 jaar vaak moe ook al is er geen sprake van defecten of andere bijgeluden.
Als je een rubber onderdeel vervangt doe je in mijn ogen er goed aan om originele delen te plaatsen (OE) of delen gemaakt door de oorspromkelijke fabricant ( OEM ) en anders een kwaliteits deel van een betrouwbaar merk b.v Moog voor draagarm/ophang rubbers en stuurdelen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Goedenavond,
Ik heb de multiriem vervangen voor een nieuwe.
De krukaspoelie gecontroleerd en totaal geen speling dus goed, gelukkig.
Met de nieuwe multiriem is het geluid er uit op het moment dat je de motor uit zet, alles is mooi stil.
Alleen de resonantie zit er nog wel in.
Ik krijg toch steeds meer het idee dat het toch de achterste baksteunen zijn die wellicht 'op' zijn.
Dit omdat ik wel een duidelijke verbetering heb vernomen na het vervangen van de voorste motorsteunen en dat wat ik ik de laatste reactie van Andrew heb gelezen.
Ik zal mijn bevindingen even posten zodra de nieuwe baksteunen er onder zitten.
Goed weekend,
Groet Bert.
Ik heb de multiriem vervangen voor een nieuwe.
De krukaspoelie gecontroleerd en totaal geen speling dus goed, gelukkig.
Met de nieuwe multiriem is het geluid er uit op het moment dat je de motor uit zet, alles is mooi stil.
Alleen de resonantie zit er nog wel in.
Ik krijg toch steeds meer het idee dat het toch de achterste baksteunen zijn die wellicht 'op' zijn.
Dit omdat ik wel een duidelijke verbetering heb vernomen na het vervangen van de voorste motorsteunen en dat wat ik ik de laatste reactie van Andrew heb gelezen.
Ik zal mijn bevindingen even posten zodra de nieuwe baksteunen er onder zitten.
Goed weekend,
Groet Bert.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Goedenavond,
Vanmiddag de achterste versnellingsbaksteunen vervangen voor nieuwe van Bearmach.
Het viel me direct al op dat de nieuwe een stuk stugger zijn dan de oude die er onder zaten.
Proefrit gemaakt en jawel, resonantie is weg
Vanmiddag de achterste versnellingsbaksteunen vervangen voor nieuwe van Bearmach.
Het viel me direct al op dat de nieuwe een stuk stugger zijn dan de oude die er onder zaten.
Proefrit gemaakt en jawel, resonantie is weg
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Goedbezig Mooi dat het opgelost is! En niet dat dure ding aan de voorkant was
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
nou Bert ,je liet ons wel in spanning,zou je kunnen opschrijven welke rubbers je nou vervangen hebt met pryzen en partnrs?ivm mijn toekomstige rubber vernieuwingen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2013 19:14 door p.nieuwenhuis.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2013 19:14 door p.nieuwenhuis.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Ik heb de beide voorste motorsteunen vervangen en de beide achterste die aan de bak zitten.
De vooste zijn volgens mij nr KKB 500750 (2x)
De achterste zijn KKB 500550 rechts en de KKB 500560 links
Groet,
Bert.
De vooste zijn volgens mij nr KKB 500750 (2x)
De achterste zijn KKB 500550 rechts en de KKB 500560 links
Groet,
Bert.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
wat waren nu de totale kosten van de rubbers?
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Goedemorgen,
Volgens mij was ik totaal iets van € 200,- ex BTW kwijt voor alle 4.
Voor origineel en achter Bearmach.
Groet,
Bert.
Volgens mij was ik totaal iets van € 200,- ex BTW kwijt voor alle 4.
Voor origineel en achter Bearmach.
Groet,
Bert.
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
ja t blijft een leuke hobby ,nu nog het geld,misschien heeft sns reaal nog oude euros over
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Fijn dat het is opgelost, en dat de auto nu trilligs vrij is, dan rijden ze toch een stuk lekkerder.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Resonantie TD5 rond 2300 tpm
Goedenavond,
Gelukkig is het idd weer goed, nu maar weer genieten.
Tja, verzekeringsmaatschappijen en banken blijven de grootste legale boeven in ons land, dat zal wel nooit veranderen.
Groet,
Bert.
Gelukkig is het idd weer goed, nu maar weer genieten.
Tja, verzekeringsmaatschappijen en banken blijven de grootste legale boeven in ons land, dat zal wel nooit veranderen.
Groet,
Bert.