Brandstofpomp Freelander 1.8 1999 of toch startonderbreking.
Brandstofpomp Freelander 1.8 1999 of toch startonderbreking.
Wie weet hoe ik de brandstofpomp van de Freelander van mijn dochter moet vervangen? Waar zit 'ie? Van alle Land Rovers die ik gehad heb had ik een werkplaatshandboek, alleen niet van de FL.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2013 15:54 door Hansstawag.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2013 15:54 door Hansstawag.
Re: Brandstofpomp Freelander 1.8 1999
Hans,
die zit in de tank, samen met de vlotter in een unit die aan de ronde ring hangt.
Gaat verder (bijna) nooit stuk, weet je wel zeker dat die stuk is ?
Hoor je hem wel zoomen als de startblokkering eraf gaat ?
Ik heb ze gebruikt nog wel liggen.
Mvg
Wim
die zit in de tank, samen met de vlotter in een unit die aan de ronde ring hangt.
Gaat verder (bijna) nooit stuk, weet je wel zeker dat die stuk is ?
Hoor je hem wel zoomen als de startblokkering eraf gaat ?
Ik heb ze gebruikt nog wel liggen.
Mvg
Wim
Oh ja, je komt er bij onder de achterbank.
Zit een metalen plaatje op de bodem. Dan zie je de ring.
Zit een metalen plaatje op de bodem. Dan zie je de ring.
Wim,
Bedankt alvast voor je reactie. De auto wil niet starten. Accu is nieuw, startmotor draait, maar hij slaat niet aan. We horen de brandstofpomp niet zoemen.
Er is vanavond iemand met de computer bij geweest en die had het over de brandstofpomp.
Het is wel erg nat/vochtig achterin de auto. kan dat problemen bij de pomp geven?
mvg Hans
Bedankt alvast voor je reactie. De auto wil niet starten. Accu is nieuw, startmotor draait, maar hij slaat niet aan. We horen de brandstofpomp niet zoemen.
Er is vanavond iemand met de computer bij geweest en die had het over de brandstofpomp.
Het is wel erg nat/vochtig achterin de auto. kan dat problemen bij de pomp geven?
mvg Hans
Hans,
voor de pomp zelf lijkt me niet. Die hangt permanent in het sap van de tank.
Maar de aansluiting, snel gechecked. Dekseltje eraf. Misschien zit de stekker los.
Anders met het contact aan en de startblokkering eraf boven op de plastic ring tikken.
Anders ring eraf en pomp met vlotter eruit trekken.
Suc6
Wim
voor de pomp zelf lijkt me niet. Die hangt permanent in het sap van de tank.
Maar de aansluiting, snel gechecked. Dekseltje eraf. Misschien zit de stekker los.
Anders met het contact aan en de startblokkering eraf boven op de plastic ring tikken.
Anders ring eraf en pomp met vlotter eruit trekken.
Suc6
Wim
Wim,
We hebben de stekker eraf gehad. Je hoort de pomp niet. wel tikken de portieren als je de sleutel omdraait. Zou dan het probleem bij de startonderbreking zitten?
We hebben de stekker eraf gehad. Je hoort de pomp niet. wel tikken de portieren als je de sleutel omdraait. Zou dan het probleem bij de startonderbreking zitten?
Als de auto op contact staat met de startblokkering eraf moet je permanent 12 v meten op het stekkertje van de brandstofpomp.
Ik weet even niet uit mijn hoofd of bij dat type met de startblokkering er nog op, of je dan de startmotor welt kunt bedienen met het sleutelcontact.
Ik geloof het niet, dus als je de startmotor hoort draaien, is de startblokkering eraf.
Zit het probleem in de startblokkering is meestal de batterij in de key fob de boosdoener.
Ik weet even niet uit mijn hoofd of bij dat type met de startblokkering er nog op, of je dan de startmotor welt kunt bedienen met het sleutelcontact.
Ik geloof het niet, dus als je de startmotor hoort draaien, is de startblokkering eraf.
Zit het probleem in de startblokkering is meestal de batterij in de key fob de boosdoener.
Hoi Hans, ik heb de workshop manual op dvd. Ik kan je evt. dovument in PDF formaat naar je mailen, daar staat alles in.
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
Bart,
Bedankt voor je aanbod, maar die heb ik inmiddels weer gevonden. Ondanks dat krijgen we de auto helaas niet aan de gang. Probleem lijkt nu meer de startblokkering.
Bedankt voor je aanbod, maar die heb ik inmiddels weer gevonden. Ondanks dat krijgen we de auto helaas niet aan de gang. Probleem lijkt nu meer de startblokkering.
Doe er eens eens een nieuwe batterij in, helpt misschien.
En meestal als de startmotor draait ligt het niet aan de startonderbreker.
fb
En meestal als de startmotor draait ligt het niet aan de startonderbreker.
fb
Re: Brandstofpomp Freelander 1.8 1999 of toch startonderbreking.
Bij het ontgrendelen met de afstandbediening van de Freelander geeft het controlelampje aan door een paar keer kort achter elkaar te knipperen dat de batterij bijna leeg dus aan vervanging toe is.
FREELANDER 1.8i
SERIES III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petol
Schouwen-Duiveland
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2013 16:27 door Peter SERIES III -109.
FREELANDER 1.8i
SERIES III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petol
Schouwen-Duiveland
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2013 16:27 door Peter SERIES III -109.
Batterij van de afstandsbediening is uiteraard vervangen en de startmotor draait, maar slaat niet aan. Wat kan het dan nog meer zijn?
Wim,
Wil je mij een PBtje sturen over een brandstofpomp?
Wil je mij een PBtje sturen over een brandstofpomp?
Je hebt er een (hoop ik).
Gr. Wim
Gr. Wim