FEHAC Nationale oldtimer enquête 2012 / 2013

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maurice Bastings

FEHAC Nationale oldtimer enquête 2012 / 2013

Bericht door Maurice Bastings »

De FEHAC Nationale oldtimer enquête 2012 / 2013 staat op www. fehac.nl
We kunnen los

Maurice Bastings

Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI

[mauricebastings.jouwweb.nl]
Marc vd K

Re: FEHAC Nationale oldtimer enquête 2012 / 2013

Bericht door Marc vd K »

ingevuld met oog op diesel oldtimers!
Joep

Bericht door Joep »

alweer zo'n slechte enquete. Wat hebben ze te maken met mijn uitgaven aan spullen, voor hoeveel ik mijn auto gekocht heb, waar die verzekerd is en wat ik maandelijks gestort krijg

Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2a2c889de0416665d371fd831515b8e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 16184257, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marco 109

Bericht door Marco 109 »

Zucht, denk nou eens na voor je iets hier neerzet....
Wat dacht je van aantonen dat oldtimerhobby niet alleen voor de rijken is, aantonen van economisch belang van handel in auto's en onderdelen, en verzekeringen.
Aantonen dat veel oldtimers echt voor hobby zijn, aantonen dat de verwachte opbrengsten niet gehaald gaan worden omdat veel auto's geschorst zullen worden en zo voort.
Ga nou eens 1 keer positief ervan uit dat zij iets willen redden aan de oldtimer hobby, ofwel denk eens na en zet dan pas hier iets neer.....
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

fb
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Nog geen optimale enquete, maar véél beter dan de vorige, en min of meer bruikbaar te noemen lijkt me..
Ik heb hem ingevuld.
laro88

Bericht door laro88 »

Op zich een goede enquete, maar mis ik nou iets?
Oldtimer keuze? Terreinauto ontbreekt, militair staat er wel bij. Tja dan maar een exmilitair? Of toch personenauto invullen?

Ben blij dat er een groep mensen is die opkomt voor onze hobby
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

Er staan veel sturende vragen in
En wat moet ik mij voorstellen bij dat zgn bijz kenteken?
Paul Stroink, One-Ten.nl

Ik hoop dat iedereen kiest voor de 'eigen verklaring' als eerste optie. Dan hoef je alleen maar te verklaren dat je de auto niet dagelijks gebruikt.
De rest van de opties zijn allemaal beperkender (in elk geval voor de wat jongere auto's)
gerritenjettie@hotmail.com

Bericht door gerritenjettie@hotmail.com »

Ja, en zo gaat iedereen weer voor eigen parochie preken!
Gewoon invullen, en niet steeds lopen jamaar als dit en jamaar als dat.
Art van Blondie

Bericht door Art van Blondie »

Paul,

Eigenlijk begrijp ik jou niet zo goed. Stel je nou voor dat iedereen je voorstel volgt, en stel je nou eens voor dat de politiek daar straks ook in meegaat en eigenlijk alles vrijwel zo blijft als het nu is, dan weet je toch nu al zeker dat over 2 jaar dezelfde discussie weer wordt opgestart, er wederom onzekerheid over het voortbestaan van de oldtimer regeling is en dat jij wederom geen auto meer verkoopt zolang er geen duidelijkheid is. Als ik jou was zou ik pleiten voor een regeling waarin dat geneuzel over de regeling voor eens en voor altijd achter de rug is.

Groet, Art
Paul Stroink, One-Ten.nl

Nee hoor, juist niet!
Dat is hier inmiddels al vaak uitgelegd. Het probleem lost zich vanzelf op. De huidige sloopmercedessen zijn over twee jaar bijna allemaal naar de sloop. De nieuwe lichting is van na 1987 en krijgt dus brandstoftoeslag. Daarmee is het voordeel van de oldtimer weg en kunnen mensen beter een a-labeltje gaan rijden.

Hoe dan ook zal het geneuzel nooit voorbij zijn, want men blijft altijd op zoek naar manieren om de burger verder uit te kleden.

Alle opties waarin een beperking wordt opgelegd kost de staat geld. De grootste groep van de oldtimers die geld in het laatje kunnen brengen zijn de jongere diesels en lpg auto's. Dit zijn vooral mensen die zo'n auto rijden omdat ze een gewone niet kunnen betalen, deze groep zal dus nooit gaan betalen en zal de auto gaan schorsen of wegdoen.
Dit is meteen de groep waar het meest in gehandeld wordt en waar veel mee gereden wordt en dus veel onderhoud aan is. Hierdoor komt dus later veel minder geld aan omzetbelasting en winstbelasting binnen.
Art van Blondie

Bericht door Art van Blondie »

QuotePaul Het probleem lost zich vanzelf op. De huidige sloopmercedessen zijn over twee jaar bijna allemaal naar de sloop
Dat geloof ik dus niet. Dat is wat mij betreft dezelfde stelling als "over 2 jaar zijn bijna alle landrovers naar de sloop" en dat is ook niet waar. Waarom zouden er geen liefhebbers in mercedessen kunnen rijden?
Daarnaast betalen mensen niet graag belasting en geven dat geld liever aan onderhoud uit als daar ook nog het voordeel aan hangt dat ze in een gave (dikke) bak rond kunnen rijden. Zolang die mercedes of landrover belasting vrij is zullen er hobbyisten en ook bedrijven zijn die ze opknappen en weer duur verkopen. Het grootschalige zal zichzelf met de huidige regeling inderdaad wel een keer oplossen, maar zeker niet in 2 jaar.
Een andere oorzaak van het toegenomen oneigenlijk (ja, ja, ik heb die discussie ook gelezen) gebruik de laatste jaren heeft zijn oorsprong in het feit dat er in de jaren 80 veel meer auto's zijn geproduceerd dan in de jaren 70, en zo ook in de jaren 70 veel meer dan in de jaren 60, enz. Logisch gevolg daarvan is dat er van die destijds grotere productie nu veel meer van over zijn. Het optrekken en vastzetten van de leeftijdsgrens voor de vrijstelling zou best een oplossing kunnen zijn. Ik praat hiermee overigens ook niet in m'n eigen straatje, ik heb een dodge uit 81 en een laro uit 82, beide op lpg en beide dan dus in de gevarenzone.

Groet, Art
John Straatman (johnstraatman@hotmail.com)

Bericht door John Straatman (johnstraatman@hotmail.com) »

Ook ingevuld, met hoop op zegen

John
Joep

Bericht door Joep »

sorry hoor wist niet dat we alleen nog maar positieve berichten en ja en amen mogen zeggen hier.

Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c279065a2705d17bf7b27e56d9760bd8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 16186209, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik heb het formulier ook ingevuld

Veronica
SIII 109 Stawag "Onze Ouwe"
2,6l. 6 cilinder op benzine uit 1978
Oscar

Bericht door Oscar »

Ingevuld..

Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Marco 109

Bericht door Marco 109 »

Joep,
Blijkbaar is lezen, naast nadenken gewoon niet je sterkste punt.
Geeft niet. Je mag best negatief zijn, maar uit jou post blijkt dat je gewoon " tegen" bent, en niet hebt nagedacht over waarom ze dingen vragen in deze enquette.

Negatief zijn mag best, ja en amen zeggen hoeft echt niet, maar ik zie graag enig gezond verstand. Spijt me als je je daarin tekort gedaan voelt.
Groet
Marco
Franseslag

Bericht door Franseslag »

Ja, ingevuld, al heb ik zelf wat strijdige belangen met een "niet zo oude, maar nu wel belastingvrije" landrover op diesel en een veel oudere cabriolet op (heel veel) benzine

Henk van Dongen, Santana 109 Diesel Especial 1984 en Peugeot 504 V6 Cabriolet 1975
Joep

Bericht door Joep »

Marco 109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Joep,
> Blijkbaar is lezen, naast nadenken gewoon niet je
> sterkste punt.
> Geeft niet. Je mag best negatief zijn, maar uit
> jou post blijkt dat je gewoon " tegen" bent, en
> niet hebt nagedacht over waarom ze dingen vragen
> in deze enquette.
>
> Negatief zijn mag best, ja en amen zeggen hoeft
> echt niet, maar ik zie graag enig gezond verstand.
> Spijt me als je je daarin tekort gedaan voelt.
> Groet
> Marco

Marco, blijkbaar is conclusies trekken dan niet jouw sterkste punt. Ik ben niet "tegen" en inderdaad ik heb wel nagedacht over waarom ik vind dat je niet op alle vragen antwoord moet geven. Maar daar zal ik hier verder geen boom over opzetten.

groet,
Joep
Tithonus

Bericht door Tithonus »

Ingevuld. Ex-militair 4x4 dieselvoertuig
Hopen dat ze met het komende lente-akkoord met 'iets passends' komen.

Egon Kooi
Oosterbeek
tithonus@hotmail.com

In dienst: Defender 90 WolfXD Tdi '98, RagRover V8
Uit dienst: Defender 110 Tithonus '86, Defender 110 Tdi '94, RRC V8 '72
Dennis Fabel

Bericht door Dennis Fabel »

Deze enquete is vele malen beter dan die van de knac.

Ik heb hem ingevuld, hopen maar dat er wat goeds uit volgt.

Gr,
Dennis
landroverboer

Bericht door landroverboer »

ook ingevult,om mijn zeldzame 127 ook op de weg te houden,in plaats van in de ijzerbak.
RobS

Bericht door RobS »

Nou ook ingevuld,

Willen wel veel weten, maar ook bij de FEHAC geadviseerde verzekeringen doen ze moeilijk met diesel oldtimers.
Ik betaal op dit moment ook gewoon verzekering omdat verzekeringen ook al vervelend aan het doen zijn voor diesels....
Zucht. Zo'n auto heeft toch al dubbel en dwars voldaan aan de betalingen, volgens mij al tig keer zijn nieuw waarden.
Draag ook nog extra bij door het brandstof gebruik.

Koning zak in je z..k landje...

Stelletje bemoeizuchtige uitvre.ers.. Mmmmmmm

Ik hoop dat de Fehac zoden aan de dijk zet.
Hugo

Bericht door Hugo »

Ook ik heb hem ingevuld, nu maar hopen dat we in 2014 nog steeds met evenveel plezier onze grote hobby uit kunnen oefenen!

Gr Hugo

Landrover Defender 110 3.5td uit 1984
Landrobert

Bericht door Landrobert »

ingevult maar viel niet mee was niet allemaal van toepassing of niet van toepassing duimen maar anders schorsen heb 3 oldtimers en een defender td5 dat kost al genoeg voor een particulieren rijder

Landrobert
Henk

Bericht door Henk »

De enquête ingevuld, een gemeenschappelijk belang van alle oldtimerbezitters dus de krachten bundelen en onze belangen laten behartigen via de FEHAC lijkt mij nog steeds een van de betere opties.

Henk, Ambu serie 2A 1970.
Plaats reactie