hallo
Ik heb een vraag. Ik werk op dit moment in Jordanie en mijn werkgever vroeg mij of het mogelijk is om een v8 in zijn 110 van 1989 te plaatsen. Welk mer blok zou daar voor in aanmerking komen en welke is makkelijk te onderhouden?
graag suggesties want ik heb weinig ervaring met V8.
alvast bedankt
Andre
v8 motor
Re: v8 motor
Ja dat is mogelijk, (misschien moet je de motorsteunen wat aanpassen) google eens op Rover V8, dat is het (veelgebruikte blok) wat ook veel in de land rovers en range rovers voor komt, eerst in 3.5 liter, vervolgens 3.9 (vanaf 89 oid) en daarna 4.0 liter en ook nog 4.6 liter. Verder in het begin met carburateurs, en vanaf de 3.9 injectie en gaandeweg ook met multi riem. Je kan echter ook gewoon carburateurs op een later blok zetten.
Groet, Tom
Groet, Tom
Maar als het niet uitmaakt of het origineel is zou ik een recente V8 van bv BMW erin lepelen... Let wel op of je een motor neemt met canbus-systeem, want dan zit je vaak ook vast aan dingen als tellerunitt en contactslot dat mee over moet e.d.
Hoi Geert,
Ik ben wel bang dat je de versnellingsbak binnen de kortste keren en alle "kartalen" (zoals wij dit in Limburg zeggen) draait. Het koppel van de moderne V8 diesels of benzine zijn te hoog voor de Landrover versnellingsbakken en ook de tussenbak, of je moet weer een recente tussenbak hebben waar een 4.6. blok voor heeft gelegen.
Ik weet nog een Dodge Magnum 383 blok te liggen, maar als ik die erin lepel is het binnen de kortste keren over en uit. 340 PK en een echt Amerikaans koppel van standaard 460 LBft (meer dan 600 Nm)is teveel voor het materiaal.
Kijk voor een Rover V8, 3.9Efi past wat beter en is sterk zat.
Groeten,
Jos
Ik ben wel bang dat je de versnellingsbak binnen de kortste keren en alle "kartalen" (zoals wij dit in Limburg zeggen) draait. Het koppel van de moderne V8 diesels of benzine zijn te hoog voor de Landrover versnellingsbakken en ook de tussenbak, of je moet weer een recente tussenbak hebben waar een 4.6. blok voor heeft gelegen.
Ik weet nog een Dodge Magnum 383 blok te liggen, maar als ik die erin lepel is het binnen de kortste keren over en uit. 340 PK en een echt Amerikaans koppel van standaard 460 LBft (meer dan 600 Nm)is teveel voor het materiaal.
Kijk voor een Rover V8, 3.9Efi past wat beter en is sterk zat.
Groeten,
Jos
Hoi
Hoe is het ???
zit je daar al lang ??
v8 diesel is beter dan een v8 bezinne
Hoe is het ???
zit je daar al lang ??
v8 diesel is beter dan een v8 bezinne
hooi