Light, medium of heavy
-
PjotrV
Light, medium of heavy
Hallo Allemaal,
Ik ga deze veren bestellen voor mijn Range Rover [vislandrovers.nl]
Welke moet ik bestellen om het meest comfortabel te kunnen rijden? ligth, medium of heavy?
Uiteraard wil ik wel minimaal 50 mm verhoging hebben.
Ik heb een standaard 2 deurs rr met een trekhaak,treesliders en een bullbar. verder hangt er aan extra gewicht niet veel aan. Ik doe niet aan zwaar off road rijden maar af en toe een boswegje.
Moet ik behalve de kit nog iets extra bestellen of zijn langere remleidingen niet nodig?
Groetjes,
Pjotr
Ik ga deze veren bestellen voor mijn Range Rover [vislandrovers.nl]
Welke moet ik bestellen om het meest comfortabel te kunnen rijden? ligth, medium of heavy?
Uiteraard wil ik wel minimaal 50 mm verhoging hebben.
Ik heb een standaard 2 deurs rr met een trekhaak,treesliders en een bullbar. verder hangt er aan extra gewicht niet veel aan. Ik doe niet aan zwaar off road rijden maar af en toe een boswegje.
Moet ik behalve de kit nog iets extra bestellen of zijn langere remleidingen niet nodig?
Groetjes,
Pjotr
-
Bart van Dessel
Re: Light, medium of heavy
Hoi Pjotr,
Ik rij met de medium duty TF, onder een RRC 300 tdi automaat, met rocksliders en Warn lier voorop, in combinatie met de dikke + 2" Bigbore expedition dempers. Uiteraard zijn langere schokbrekers wel te adviseren,ook de remleidingen. Ik heb ook speciale as-stangen voor en achter.
Foto-ZTSVSAT7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('450450f4fb22ef4d5f3a6cdaacc0e4ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZTSVSAT7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTSVSAT7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZTSVSAT7.jpg', '', 15781289, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik rij met de medium duty TF, onder een RRC 300 tdi automaat, met rocksliders en Warn lier voorop, in combinatie met de dikke + 2" Bigbore expedition dempers. Uiteraard zijn langere schokbrekers wel te adviseren,ook de remleidingen. Ik heb ook speciale as-stangen voor en achter.
Foto-ZTSVSAT7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('450450f4fb22ef4d5f3a6cdaacc0e4ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZTSVSAT7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTSVSAT7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ZTSVSAT7.jpg', '', 15781289, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
PjotrV
Re: Light, medium of heavy
Hoi Bart,
Bedankt en ik heb begrepen dat de schokdempers die bij de kit zitten van Terrafirma zijn en ook een verlenging van 2"hebben.
Lange remleidingen is wel jammer want dat is veel werk om te doen. De veren en dempers is een eenvoudige klus.
Hoe lang zijn standaard remleidingen eigenlijk? Want misschien zijn er in loop der jaren al langere leidingen op gegaan en hoef ik niets te veranderen.
Sergei, bedankt voor het linkje maar daar kost de set 439 euro en in Engeland kost exact dezelfde set 310 euro. Dat is toch een groot verschil van 129 euro.
Als iemand een nederlands adres heeft waar de prijs minder dan 350 is koop ik de kit in Nederland.
Groetjes,
Pjotr
Bedankt en ik heb begrepen dat de schokdempers die bij de kit zitten van Terrafirma zijn en ook een verlenging van 2"hebben.
Lange remleidingen is wel jammer want dat is veel werk om te doen. De veren en dempers is een eenvoudige klus.
Hoe lang zijn standaard remleidingen eigenlijk? Want misschien zijn er in loop der jaren al langere leidingen op gegaan en hoef ik niets te veranderen.
Sergei, bedankt voor het linkje maar daar kost de set 439 euro en in Engeland kost exact dezelfde set 310 euro. Dat is toch een groot verschil van 129 euro.
Als iemand een nederlands adres heeft waar de prijs minder dan 350 is koop ik de kit in Nederland.
Groetjes,
Pjotr
-
Bart van Dessel
Re: Light, medium of heavy
Ik heb de set bij Vis gekocht, als je alles telt is Vis het goedkoopste. Remleidingen veel werk? Valt zat mee! Als er niets afbreekt vanwege de roest dan is het zo gebeurt, kun je direct remvloeistof verversen. Ontluchten doe je met 2 personen via de bekende methode of alleen met Eezibleed.
gr, bart.
gr, bart.
-
PjotrrV
Re: Light, medium of heavy
Bij Vis kost de kit 409 euro dus dat scheelt nog steeds ruim 100 euro met de UK. Dat verschil vind ik groot.
Hoe lang is een standaard remslang?
Hoe lang is een verlengde remslang?
Dan weet ik wat ik moet bestellen.
Hoe lang is een standaard remslang?
Hoe lang is een verlengde remslang?
Dan weet ik wat ik moet bestellen.
-
Puffino
Re: Light, medium of heavy
Pjotr,
remleiding-deel heb je zo vervangen, neem die stalen versie, gauw klaar, het meeste tijd is nog "draaidraaidraaai met kleine slag"
De light lijkt mij persoonlijk zat voor je, als ik het zo hoor. Ik heb de medium, wilde ook neit voor de vernoging gaan en die begint pas lekker te veren bij een kilo of 2700, daaronder redelijk strak.
De set "Terrafirma Pro Sport" heeft WEL en de set waar jij naar linkt volgens mij GEEN langere passende dempers. LET DAAR OP. Waarom TF toch die set verkoopt waar jij naar linkt snap ik niet, daar MOET je (volgens mij althans) demperverlagers bijkopen. Ik heb de prosport ook, en die hebben een blauwe kap, en zijn niet grijs dus zoals op de plaatjes.
Denk dat jij dit moet hebben (los van de aanbieder)
[www.devon4x4.com]
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
remleiding-deel heb je zo vervangen, neem die stalen versie, gauw klaar, het meeste tijd is nog "draaidraaidraaai met kleine slag"
De light lijkt mij persoonlijk zat voor je, als ik het zo hoor. Ik heb de medium, wilde ook neit voor de vernoging gaan en die begint pas lekker te veren bij een kilo of 2700, daaronder redelijk strak.
De set "Terrafirma Pro Sport" heeft WEL en de set waar jij naar linkt volgens mij GEEN langere passende dempers. LET DAAR OP. Waarom TF toch die set verkoopt waar jij naar linkt snap ik niet, daar MOET je (volgens mij althans) demperverlagers bijkopen. Ik heb de prosport ook, en die hebben een blauwe kap, en zijn niet grijs dus zoals op de plaatjes.
Denk dat jij dit moet hebben (los van de aanbieder)
[www.devon4x4.com]
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Niels E
Re: Light, medium of heavy
Beste Pjotr,
Wij kunnen de TF201 leveren voor € 349,- en de TF202 voor € 379,- exclusief BTW.
Mudworx
Wij kunnen de TF201 leveren voor € 349,- en de TF202 voor € 379,- exclusief BTW.
Mudworx
-
Bart van Dessel
Re: Light, medium of heavy
Persoonlijk zou ik in Nederland bestellen, als er iets niet goed is dan is het hier in ons landje sneller geregeld dan in de UK. En onze NL-specialisten die voor ons klaar staan moeten ook een boterham verdienen (ik incl.)
Gr, Bart
Gr, Bart
-
PjotrV
Re: Light, medium of heavy
Natuurlijk moeten ze iets verdienen maar het prijsverschil is TE groot!
En als er iets mee is kost terugsturen net zo veel en het net zo ver. Alleen de taal is anders maar Engels is voor mij geen probleem.
Bij Mudworx kost de TF202 kit 451 euro inclusief btw. Verzenden kost 12 euro
Bij MM4x4 kost de TF202 kit 302 euro inclusief btw. Verzendern naar NL kost 25 euro
Het verschil is 136 euro netto!
Daar komt bij dat mijn ervaring bij MM4x4 uitstekend is.
En als er iets mee is kost terugsturen net zo veel en het net zo ver. Alleen de taal is anders maar Engels is voor mij geen probleem.
Bij Mudworx kost de TF202 kit 451 euro inclusief btw. Verzenden kost 12 euro
Bij MM4x4 kost de TF202 kit 302 euro inclusief btw. Verzendern naar NL kost 25 euro
Het verschil is 136 euro netto!
Daar komt bij dat mijn ervaring bij MM4x4 uitstekend is.
-
Puffino
Knuppeltje in hoenderhok? Re: Light, medium of heavy
De mijne ook, mijn veertjes komen er ook vandaan. Veel haal ik in NL, dat wel, maar niet alles, dus doe gerust
En hij kwam hier ook voorbij, dat de Nl-dealers ook nog wat moeten verdienen. Dat Land Rovers op de Nederlandse wegen niet het merendeel uitmaken, is een feit, maar als ik kijk naar hoeveel leveranciers van Land Rover onderdelen hier in ons land zijn, vraag ik me af of we allemaal onze eigen prive-winkel hebben of zo.... Ongelofelijk zoveel als het er zijn.
Ik gun ze allemaal het beste, dat wel, maar of het levensvatbaar is, zooo veel?
En hij kwam hier ook voorbij, dat de Nl-dealers ook nog wat moeten verdienen. Dat Land Rovers op de Nederlandse wegen niet het merendeel uitmaken, is een feit, maar als ik kijk naar hoeveel leveranciers van Land Rover onderdelen hier in ons land zijn, vraag ik me af of we allemaal onze eigen prive-winkel hebben of zo.... Ongelofelijk zoveel als het er zijn.
Ik gun ze allemaal het beste, dat wel, maar of het levensvatbaar is, zooo veel?