Beste mensen,
weer eeen klein vraagje . Hoe vast moeten de moeren van de voorschokbrekers van een ninety ?
Ben bang dat als ik ze te vast draai de rubber schijven kapot gaan.
vr.gr. Hans90
aanhaal moment moeren voorste schokbrekers van een ninety
-
defendertje90
Re: aanhaal moment moeren voorste schokbrekers van een ninety
Die schijven krijg nog niet kapot al had je het graag. Draai die altijd aan met een luchtsleutel. Niet ales hoeft perse op moment vast op gevoel is ook goed los trillen doen die moeren toch niet aangezien hier zelfborgende moeren op zitten.
-
hans90
Hoi defendertje90
Bedankt voor je informatie . Ik heb echter geen luchtsleutel en aan de onderkant kan ik zelfs heel moeilijk met een steeksleutel bij.
Uit je antwoord begrijp ik dat ik ze best heel stevig vast kan draaien .
vr.gr. Hans90
Bedankt voor je informatie . Ik heb echter geen luchtsleutel en aan de onderkant kan ik zelfs heel moeilijk met een steeksleutel bij.
Uit je antwoord begrijp ik dat ik ze best heel stevig vast kan draaien .
vr.gr. Hans90
-
Leendert
Als je goed naar het uiteinde van de schokbreker kijkt zie je dat als de draad ophoud het stuk waar het rubber en ringen zitten het uiteinde dikker is.
Je moet de moer draaien tot die aanslag en dan normaal vast is vast.
Je moet de moer draaien tot die aanslag en dan normaal vast is vast.
-
hans90
Hi Leendert,
Heb je uitleg begrepen. Onderste moer is behoorlijk moeilijk bij te komen
Ik begrijp uit je verhaal dat je hem aardig ver moet aandraaien.
bedankt voor je informatie.
vr.gr. Hans90
Heb je uitleg begrepen. Onderste moer is behoorlijk moeilijk bij te komen
Ik begrijp uit je verhaal dat je hem aardig ver moet aandraaien.
bedankt voor je informatie.
vr.gr. Hans90
-
defendertje90
ik zet altijd een grote waterpomp tang onder op de demper (demper niet samendrukken maar echt onder op de rand pakken) en dan rond draaien zodat je de moer aandraait anders krijg je de sleutel amper op en neer idd.
Als je geen luchtsleutel hebt kun je boven ook je een klein sleuteltje op de demper zetten (op dat vlakke stukje wat aan het uiteinde zit) en dan aandraaien gewoon mett gezond gevoel. De rubbers moeten iets ingedrukt staan om loskomen van de demper te voorkomen bij het inveren
Als je geen luchtsleutel hebt kun je boven ook je een klein sleuteltje op de demper zetten (op dat vlakke stukje wat aan het uiteinde zit) en dan aandraaien gewoon mett gezond gevoel. De rubbers moeten iets ingedrukt staan om loskomen van de demper te voorkomen bij het inveren