kwam ik toevallig tegen, misschien interessant voor de bouwers..
[www.expeditionportal.com]
homebuild vakantie karretjes
-
Joadalama
Re: homebuild vakantie karretjes
Zeker interessant! Komt me goed van pas. Zoveel mensen, zoveel ideeën, en vooral oplossingen. Ben zelf net 2 weken weggeweest met een gehuurde tenttrailer. Was voor ons de eerste keer en we (ja, ook de financieel directeur) is verkocht.
Dus nu moet er een tent-trailer komen. Zelf maken is de helft van het plezier, ondanks dat er prachtige kant-en-klare aanhangers zijn (myway, 3dog, relax). In eerste instantie was het idee iets te maken op basis van een sankey (ongeveer als de myway voyager), maar gaandeweg zie ik daar toch wel wat nadelen aan. Vooral omdat je toch min of meer met het nato-oog zit te kijken (schoonpapa overweegt een Jeep te kopen en ziet zo'n ding ook wel achter zijn auto hangen, maar niet met een nato-oog) en aangezien de tent die we op het oog hebben (gordigear Savannah) op maximaal 110cm van de grond opgebouwd kan worden, is een sankey te hoog om ook nog wat nuttige bergruimte te hebben.
Geremd is toch ook wel fijn, dus polynorm valt ook af. Dus wordt het waarschijnlijk een compleet nieuwe aanhanger, gebouwd met onderdelen van Busscher, 15 inch offroad wielen en custom opbouw waar aan zijkant luiken in komen, watertank er onder, keuken aan de achterklep. Aan het eind even kijken hoe het gewicht uitkomt, anders zelfs misschien wel een Individuele goedkeuring eenvoudige aanhangwagen bij de rdw aanvragen (vandaar ook de keus om het onderstel met een standaard V-dissel, gekeurd remsysteem, koppeling en as te bouwen)
Cheers
Joachim
Dus nu moet er een tent-trailer komen. Zelf maken is de helft van het plezier, ondanks dat er prachtige kant-en-klare aanhangers zijn (myway, 3dog, relax). In eerste instantie was het idee iets te maken op basis van een sankey (ongeveer als de myway voyager), maar gaandeweg zie ik daar toch wel wat nadelen aan. Vooral omdat je toch min of meer met het nato-oog zit te kijken (schoonpapa overweegt een Jeep te kopen en ziet zo'n ding ook wel achter zijn auto hangen, maar niet met een nato-oog) en aangezien de tent die we op het oog hebben (gordigear Savannah) op maximaal 110cm van de grond opgebouwd kan worden, is een sankey te hoog om ook nog wat nuttige bergruimte te hebben.
Geremd is toch ook wel fijn, dus polynorm valt ook af. Dus wordt het waarschijnlijk een compleet nieuwe aanhanger, gebouwd met onderdelen van Busscher, 15 inch offroad wielen en custom opbouw waar aan zijkant luiken in komen, watertank er onder, keuken aan de achterklep. Aan het eind even kijken hoe het gewicht uitkomt, anders zelfs misschien wel een Individuele goedkeuring eenvoudige aanhangwagen bij de rdw aanvragen (vandaar ook de keus om het onderstel met een standaard V-dissel, gekeurd remsysteem, koppeling en as te bouwen)
Cheers
Joachim