Snelheidsmeter werkt niet of wiebelt TD5 defender
-
theo bouwman
Snelheidsmeter werkt niet of wiebelt TD5 defender
Wie weet de oplossing voor het wiebelen van mijn electronische snelheidsmeter in een Defender Td5 2002 model? is dat een de sensor die vervangen moet worden? of is dat een aard fout?
Wat is het onderdeel nummer en zit de sensor op de tussenbak net voor de handrem trommel?
YBE100530
Af en toe komt de meter even los en geeft hij snelheid aan, maar nu meestal niet.....
Wat is het onderdeel nummer en zit de sensor op de tussenbak net voor de handrem trommel?
YBE100530
Af en toe komt de meter even los en geeft hij snelheid aan, maar nu meestal niet.....
-
Marc-my-Words
Re: Snelheidsmeter werkt niet of wiebelt TD5 defender
Is dit niet typisch een voorbeeld van het voordeel van de electronische snufjes ?
Sluit een Nanocom of iets anders aan en je kan zien of de auto denkt dat ie stilstaat als ie rijdt.
Zo ja dan is er een sensor fout (of de verbinding vanaf sensor tot ECU), zo nee dan krijgt de meter op het dashbord geen signaal.
Marc
Sluit een Nanocom of iets anders aan en je kan zien of de auto denkt dat ie stilstaat als ie rijdt.
Zo ja dan is er een sensor fout (of de verbinding vanaf sensor tot ECU), zo nee dan krijgt de meter op het dashbord geen signaal.
Marc
-
bowy
Meestal is het de sensor die aan het overlijden is, is een HALL sensor en idd de YBE100530 vlak achter je handremtrommel. Kost in nederland minstenS 125,- en in de UK al vanaf een euro of 40. Let op zorg dat je geen britpart versie krijgt maar een bearmach of OEM. De BP versie geeft meestal dubbel zoveel pulsen.
Die van een disco is niet uitwisselbaar die is namelijk magnetisch met een reed switch.
Succes!
Gr Bowy
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2012 10:23 door bowy.
Die van een disco is niet uitwisselbaar die is namelijk magnetisch met een reed switch.
Succes!
Gr Bowy
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2012 10:23 door bowy.
-
theo bouwman
Bedankt heren, ik zal eerst eens testen met Nanocom, dan ga ik op zoek naar een sensor. Lees net dat het ook YBE100540 kan zijn op een forum. Zal nog even verder zoeken.
Theo
Theo
-
bowy
theo bouwman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedankt heren, ik zal eerst eens testen met
> Nanocom, dan ga ik op zoek naar een sensor. Lees
> net dat het ook YBE100540 kan zijn op een forum.
> Zal nog even verder zoeken.
>
>
> Theo
De 540 is een andere sensor, (de disco versie) te herkennen aan de zwarte kleur ipv groen en 2 polige aansluiting ipv 3 polig.
-------------------------------------------------------
> Bedankt heren, ik zal eerst eens testen met
> Nanocom, dan ga ik op zoek naar een sensor. Lees
> net dat het ook YBE100540 kan zijn op een forum.
> Zal nog even verder zoeken.
>
>
> Theo
De 540 is een andere sensor, (de disco versie) te herkennen aan de zwarte kleur ipv groen en 2 polige aansluiting ipv 3 polig.
-
theo bouwman
Ok bedankt voor de info. Dan moet ik de groene 3 polige Defender versie hebben YBE100530
-
Ploertje
Wij hebben een soorgelijk probleem gehad.
Ha , een nieuwe sensor en dan moet het over zijn. Die tere electronica.............
Shit, nog steeds niet werken. was het toch het tandwieltje in de tussenbak, waar de sensor weer zijn aandrijving van krijgt.
Volgens mij kan je die sensor ook testen door hem aan te drijven door een toerengeregelde boormachine.
Oh ja wij hebben een pre 2002 Defender TD5.
Richard
Ha , een nieuwe sensor en dan moet het over zijn. Die tere electronica.............
Shit, nog steeds niet werken. was het toch het tandwieltje in de tussenbak, waar de sensor weer zijn aandrijving van krijgt.
Volgens mij kan je die sensor ook testen door hem aan te drijven door een toerengeregelde boormachine.
Oh ja wij hebben een pre 2002 Defender TD5.
Richard