Remlicht werkt niet

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rolvo

Remlicht werkt niet

Bericht door Rolvo »

De rembekrachtiger in mijn RRC is door de garage in het dorp verwisseld en nu werkt het remlicht niet meer. Ik zie op het blokje bij het rempedaal 2 connectoren waar 2 stekkers op zijn aangesloten. Erhangt nog een vergelijkbaar stekkertje uit de draadboom bij. Maakt het uit welk stekkertje + of - wordt aangesloten en wat doe ik met dat 3e draadje??!!!

Wie kan me helpen?

Bedankt,

Eric
René de Geeter

Re: Remlicht werkt niet

Bericht door René de Geeter »

Teruggaan naar je garage. Zij hebben het toch niet goed afgeleverd (of ga ik nu te kort door de bocht )

(er van uitgaande dat je remlicht werkte toen de garage aan het sleutelen is geslagen)

René
109 serie III StaWag
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Als ie op contact staat dan moet er op 1 draad constante plus staan, het andere draadje leidt naar de remlichten, de schakelaar zorgt dan uiteraard voor de verbinding. Probeer 's met een los draadje of een spijker de draadjes door te verbinden, als de remlichten gaan branden dan heb je de 2 goeie. Terug naar de garage kan natuurlijk ook maar als je het zelf op kunt lossen is het ook leuk, leer je ook nog wat van.

gr, Bart
Rolvo

Bericht door Rolvo »

Terug kan idd ook maar het is waarschijnlijk makkelijk opgelost. Het viel me al op dat auto's behoorlijke afstand namen achter mij tot ik bij een spiegelende wand zag dat de remlichten het niet deden.... Zoals jij uitlegt Bart is het niet heel ingewikkeld en denk ik dat het morgen weer geregeld is én weet ik hoe het zit ;-)

groet,

Eric
Plaats reactie