Uidaging defender 2.5 4 cl. 110 benzine/ gas "starten"

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jacob

Uidaging defender 2.5 4 cl. 110 benzine/ gas "starten"

Bericht door jacob »

Beste allemaal.
Ik heb de volgende uitdaging voor jullie.
de Defender van 87 ex leger.
Rijd op gas en benzine. op gas loopt die het beste en dan heeft mijn td5 er moeite meer om hem bij te houden.
Vermogen genoeg dus.

Lager in toeren dus bij het weg trekken heeft die het wat moeilijker. een beetje in houden en stotteren.
Een klein dotje tussen gas en hup daar gaat die weer.
Rijden op benzine gaat in grote lijnen hetzelfde echter bijlage toeren tallen is het veel slechter dan op gas veel stotteren en inhouden dan moet je hopen dat je niet stil komt te staan.
Op toeren “auto baan” heb je daar tegen wel weer gewoond de extra pk’s die er ook horen te zijn met benzine

echter nu de uitdaging. staten.
Op gas gaat beter dan op bezinnen. Echter soms start hij gelijk maar vaak ook pas na 5 min achterelkaar starten en wat heel erg op valt als je stopt met starten dan slaat hij soms aan op dat moment dat ik de sleutel los laat.
Dat is nu te vaak gebeurt dus toeval is niet meer mogelijk.
Maar hij weigert ook steeds vaker dus na 10 minuten starten nog steeds geen lopende motor.
ook om bij voorbeeld 1200 uur weigert hij te starten echter om half 4 middags en niks verander sleutel om draaien en broem?? Snappen jullie het nog?

gecontroleerd:
* Gas heeft hij genoeg kleppen gaan open.
* er is ook vonk bij allen bougies. (tenminste tijdens controle)
* accu is zeer groot en vol. auto wel een uur lang gestart worden.
* Als hij loopt hij echt goed ik twijfel zeker niet aan compressie problemen.
* Rem reiniger maakt geen verschil. geen enkel plofje.
* Als je soms 10 min door start dan begint hij wel te pruttelen en beetje spelen met het gas pedaal levert soms het gewenste resultaat op.
* aanslepen lever binnen 10 meter een lopende motor op echter bij gas geven slaat deze dan weer af. gelijk weer starten helpt dan niet.
* de carburateur lijkt geen valse lucht aan te zuigen.

Benzine
Hij krijgt bezinne tot aan de carburateur.
er is ook een vonk.
Lang door starten zijn de bougies nog steeds droog.
Rem reiniger geeft wel plofjes en soms lijdelijk lopen.
echter aan slaan op benzine ho maar.
80 kilometer per uur rijden over schakelen naar benzine gaat juist wel goed. de extra pk komen dan ook gelijk te voorschijn.
maar ga niet stil staan bij het stoplicht. (dan mag je duwen)
de carburateur lijkt geen valse lucht aan te zuigen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waar ik het beste als eerste kan zoeken. En welke stappen ik moet nemen om dichter bij de oplossing te komen.
Dinsdag avond ga ik aan het werk met jullie tips en adviezen eens kijken of wij deze defender weer als een zonnetje kunnen laten lopen.
Ik ben ook dyslectische en heb mijn best gedaan met de speling controle

alvast heel erg bedankt

mvg jacob
Anton (Rumble)

Re: Uidaging defender 2.5 4 cl. 110 benzine/ gas "starten&q

Bericht door Anton (Rumble) »

staat hij wel op tijd?
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Vraag: als hij op benzine dan eindelijk loopt rookt hij dan meer als op lpg?

Zo ja dan zou ik de caburateur eens nakijken.

Bij de meeste lpg systemen zit er een vonkdetectie op die een klepje aanstuurd en de lpg doorlaat.
Als je motor bijv afslaat wordt de lpg direct afgesloten.
mogelijk dat hier iets mis mee is?

Dirk109 lpg/benz 2.25
Jacob

Bericht door Jacob »

Anton.

Ja ik denk het wel omdat als hij loopt dit erg netjes doet. Mischien niet iDisk voor benzine.
Veder als hij niet op tijd staat zal hij tog plofjes moetten geven.

Dank voor het mee denken
Jacob

Bericht door Jacob »

Cabrateur is nieuw. En hij rookt niet meer eerder minder.

Gas vonk detentie ga ik na kijken.
Hoe kan ik dat testen of uitsluiten.

Mvg Jacob

Mijn waardering voor het mee denken en de goede advisen

Mvg jacob
syga

Bericht door syga »

Jacob

Mijn rover p5b (8 cyl) had vergelijkbaar probleem, om gek van te worden. Uiteindelijk vond de wegenwacht een scheurtje in de verdelerkap, nauwlijks zichtbaar, nieuw kapje en weg problemen....

Sylvo
Roel

Bericht door Roel »

jacob Schreef:
-------------------------------------------------------
wat heel erg op valt als
> je stopt met starten dan slaat hij soms aan op dat
> moment dat ik de sleutel los laat.

Ik had hetzelfde probleem. Bleek dat mijn bobine geen 12V (buten weerstand om dus) kreeg en de bobine het dus met 9V moest doen. Er was ivm een spagettiuitlaat een klein type startmotor gemonteerd en volgens mij heeft die geen extra aansluiting voor de bobine (volgens het electrische schema krijgt de bobine via een dunne kabel direct 12V vanaf de startmotor)
Probleem opgelost door zelf een drukknop in de cabine te maken. Het starten (vooral op LPG) is erg verbeterd

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Roel

Bericht door Roel »

> Als je soms 10 min door start dan begint hij wel te pruttelen en beetje spelen met het gas pedaal levert soms het gewenste >resultaat op.

Met vol gas starten op LPG en dan pruttelend tot leven komen: verzopen/ teveel gastoevoer

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Ik sluit me bij Anton aan, contacthoek en punten ok?
westfries.

Bericht door westfries. »

Tja een feest der herkenning alles is het zelfde
al hoewel ik een 2.25 in de ambu heb zitten
En bij warme motor op gas NOOIT willen starten en als ik hem over zet op benz wel
Helaas het is bij mijn een kwestie van alle stroom verbruikers uitzetten en hij start gewoon
Ergens heb ik iets verkeert gedaan in de herbekabeling maar als de koplampen en ventilator uit zijn dan start hij in een keer
Ook met warme motor op lpg zet het licht uit en hij start weer

vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('150e992008be699d4d0f46b3f0c01ec5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 15263307, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Contact aan op lpg, je hoort dan direct het gas lopen en na 3 sec (zonder doorstarten) een tik waarbij de brandstof klep dicht gaat als er geen vonk wordt waargenomen.
Vaak zit er een draad van deze klep naar je bobine of om je bobine uit gedraaid als detectie.
Mogelijk dat hier iets mee is.

Ook nog een tip,motor starten en als hij eindelijk loopt in donker naar de verdeler en kabels kijken, soms kan je vonkoverslag zien waarbij je dan direct de oorzaak weet.

succes Dirk109
Arie SIII88Ducktarie

Bericht door Arie SIII88Ducktarie »

Had ongeveer hetzelfde in mijn 88 op benzine/gas.

Bleek dat de brandstofpomp gewoon de benzine door de afsluiter heen perste. Kwam bij de LPG telkens wat benzine. Bij vol gas merk je dat niet, wel bij lagere toerentallen.

Ik heb de benzineslang afgeblokt met een bout erin, nooit meer last gehad. Reedt toch altijd alleen maar op gas.

Arie
Cor

Bericht door Cor »

Ik start altijd op LP, als het wat kouder wordt draai ik de contactsleutel 2 a 3x om alvorens door te starten. Je hoort dan de gasklep opengaan, waardoor het een extra pufje LPG krijgt. Werkt tot nu toe ook bij vrieskou.
Roel

Bericht door Roel »

Jacob Schreef:

> Gas vonk detentie ga ik na kijken.
> Hoe kan ik dat testen of uitsluiten.

ff mr google vragen. op bv de site van vogelsautogas.nl vind je een electrisch schema waarin je ziet dat er een verbinding is tussen je bobine en het LPG systeem

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Roel

Bericht door Roel »

Cor Schreef:
> Ik start altijd op LP, als het wat kouder wordt
> draai ik de contactsleutel 2 a 3x om alvorens door
> te starten. Je hoort dan de gasklep opengaan,
> waardoor het een extra pufje LPG krijgt. Werkt tot
> nu toe ook bij vrieskou.

Alleen als je motor dan pas na lang doorstarten en gas geven "van onderuit' start is dat choken teveel van het goede en verzuipt hij. Jij hebt geluk dat je afstellingen allemaal prima zijn

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
jacob

Bericht door jacob »

dat van het afdoppen van de benzine toevoer lijkt mij een goede optsie.
laten we dat ook nog maar eens proberen.

gisteren kout was het weer gelijk starten (tja lastig zoekken na een fout die er dan dus niet is)

gelukkig na 15 kilometer rijden slaat die af
.
al nu die warm is wil die niet meer starten. aan slepen binnen 5 meter weer lopen.
onder in toeren is het niks pruttelen stoten en afslaan. en dan niet meer starten.

hoog in toeren is het wel goed.

dus lijkt op arie. ik ga de brandstof toevoer eens afsluiten.

mvg jacob
Plaats reactie