Range Rover Classic automatische diff lock

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RRRob

Range Rover Classic automatische diff lock

Bericht door RRRob »

Hallo mensen,
wie kan mij helpen met het volgende RRC diff lock probleem. Mijn Range Rover uit 1987 ( 4 traps ZF automaat) heeft geen difflock pookje in de auto (wel een hoog/laag pookje). De diff lock wordt automatisch geregeld. En dat is meteen het probleem. De automatische difflock werkt nl niet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik gebruik de auto regelmatig in het 4x terrein. Waar kan ik meer informatie vinden over de werking van dit systeem en wat zouden jullie tips zijn voor reparatie of vervanging. Ik hoop op jullie reacties.
O ja natuurlijk nog een prettige 2e kerstdag en een gelukkig en sleutelvriendelijk 2012.

RRRob en RRCV8.3,5efi.aut.LPG
Frans Bonnes

Re: Range Rover Classic automatische diff lock

Bericht door Frans Bonnes »

Hoog - laag pookje naar links is toch diff-lock? ook met een automaat?

Of is dat met een ZF automaat weer anders.

fb
RRRob

Bericht door RRRob »

Hoi Frans,

wat een snelle reactie. Maar nee het Hoog/Laag pookje gaat bij mij alleen maar naar een richting naar voren en naar achteren.

groetjes,

RRRob
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

In de RRC zit waarschijnlijk een BorgWarner tussenbak met visco "diff-lock".
In zo'n visco zit altijd een vertraagde werking, er moet immers voldoende slip optreden voordat de visco begint te werken.

Marc
CrazymudHans

Bericht door CrazymudHans »

Heb je dan geen Borg & Warner bak?

zie
[www.vislandrovers.nl]

Borg-Warner tussenbak
Bij Borg Warner bakken is het nummer ingeslagen op een identificatieplaatje

De Borg-Warner tussenbak voor de Range-Rover Classic en de Discovery beschikt over kettingaandrijving en een ingebouwde visco-koppeling. De Borg-Warner is gemakkelijk te herkennen aan het ontbreken van een “lock”-stand op het pookje H/L omdat de Borg-Warner het centrale differentieel automatisch in- en uitschakelt. Verder herkent U de Borg-Warner aan de koelribben op het bakhuis.

Groet,
Hans

4r11nkipm9p7d6u1zt4e.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c82454e6de294c44b0d46b08aa16fbde', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Ffiles%2F4r11nkipm9p7d6u1zt4e.jpg', 'http://www.4x4fotos.nl/upload/files/4r11nkipm9p7d6u1zt4e.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Ffiles%2F4r11nkipm9p7d6u1zt4e.jpg', '', 14958431, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Benno

Bericht door Benno »

Hoe weet je dat hij niet werkt ?

groet, benno
RRRob

Bericht door RRRob »

Hoi CrazyMudHans,

je hebt gelijk het is een Borg-Warner. Tweede kerstdag met mijn nette kleding gaan bekijken tot grote ergenis van mijn vrouw. Wat is er aan te doen als die Visco diff niet of onvoldoende werkt ??? En waar kan ik meer informatie hierover terug vinden.

groeten,

RRRob
Dixo

Bericht door Dixo »

Vooral als je 'm regelmatig in het terrein gebruikt is de makkelijkste optie om gewoon de BorgWarner te laten vervallen en achter je automaat een LT230 tussenbak te hangen. Past er gewoon achter, let alleen wel even op of je aandrijfassen dezelfde lengte blijven. Zeker met de sper ingeschakeld is een LT230 een stuk sterker dan een BorgWarner.

Maar ja, een RRC met automaat en BorgWarner is natuurlijk wel heel makkelijk offroaden zonder nadenken. Eigenlijk nog TrueTracs voor en achter erin en dan kom je helemaal ver zonder knoppen of poken te gebruiken.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/12/2011 19:49 door Dixo.
Ian RookRover

Bericht door Ian RookRover »

Ik zou eerst maar eens kijken of ie inderdaad stuk is. Als je geen lock lijkt te hebben kan er ook een aandrijfas gebroken zijn, of een homokineet. Het is makkelijk te testen of een BW bak nog werkt door 1 wiel op te krikken, de BW bak in "neutraal" te zetten en dan een flinke wielmoersleutel (momentsleutel o.i.d.) op een wielmoer van het opgekrikte wiel zetten en dan proberen rond te draaien. Dit moet heel zwaar gaan. Krijg je het wiel niet rond, dan zit je viscokoppeling vast. Enige remedie is een nieuwe in de bak zetten. (of een ruilbak, of een BW bak vervangen door een LT230 met handmatige lock) Gaat het heel licht, dan kan je viscokoppeling kapot zijn, maar kan er ook een aandrijfas of homokineet stuk zijn.

Ian.
RRRob

Bericht door RRRob »

Hallo Ian,

hier kan ik gelukkig iets mee. Ik ga jou voorstel morgen meteen testen. Ik kom erop terug. Als ik mij goed herinner, maar dat weet ik niet zeker, kan ik hem heel licht draaien. Dus waarschijnlijk Visco defect. Weet jij hoe dit te repareren is ???

RRRob
kroes50

Bericht door kroes50 »

Hoi Rob,

Volgens mij kun je in engeland nieuwe visco koppelingen kopen die zodat je niet heel je bak er onder vandaan hoeft te halen.

Grt.

Pieter
Ian RookRover

Bericht door Ian RookRover »

Het is wel een klusje om die te vervangen en het is een duur onderdeel (www.ashcroft.co.uk), maar het schijnt te kunnen zonder de bak onder de wagen vandaan te halen, maar ik kan de post op amerikaans of engels forum zo gauw niet meer terugvinden.

Ian.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Klus valt wel mee hoor, cardanas los en 1 ophangsteun losschroeven, dan kun je er zo bij. Ze zijn niet goedkoop maar als een BW tussenbak 100% goed functioneert dan doet ie het in het terrein ook geweldig! Vooral met een locker of limited slip diff.

Gr, bart
RRRob

Bericht door RRRob »

Heh Bart,

hoe is het met de koeieen koppen van je??
Ik ben op zoek naar:
difflock zoals in deze oproep beschreven, een motorkap hidden schanieren en een stuurhuis (4 bouten). Geef is een prijsje voor dit spul.

RRRob
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ha Rob! Met de koppen gaat het goed! Deze week weer zo'n 10.000 uitgebeend, dus als je binnenkort naar de shoarma gaat, denk dan maar aan mij!! Stuur me effe een mailtje betreft de onderdelen, info@bartsautoservice punt nl

gr, Bart
Plaats reactie