LPG Impco Type E verdamper en 200 series mixer afstellen
-
TVR
LPG Impco Type E verdamper en 200 series mixer afstellen
Goedemiddag,
Na de RDW keuring ben ik ook voor de APK geweest, echter moet hij daarvoor ook op LPG lopen. (benzine werkte alleen nog tot nu toe, en daar loopt hij erg mooi op)
Hij loopt wel op LPG maar erg hoog in de toeren, en dit krijg ik niet omlaag. Hoe is dit grofweg anders af te stellen? (zodat hij tenminste APK goedgekeurd wordt, en ik er mee naar een specialist kan, hoogstwaarschijnlijk Rob Adolfs in Enschede.
Motorruimte: (3.5 V8 hot wire injectie systeem)
Foto-CQ8CXVGB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('450699d1cd75b5764e8dd4b93ba50d7f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CQ8CXVGB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-CQ8CXVGB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CQ8CXVGB.jpg', '', 14989084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb een Impco type E verdamper:
Foto-SBTALW6E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f812c39d4fd90977a030c193e18a46fc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SBTALW6E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBTALW6E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SBTALW6E.jpg', '', 14989084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
en een 200 series mixer:
Foto-UL443YGB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6d0fe0e1a8b0608f01d1528e722bfc3c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UL443YGB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-UL443YGB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UL443YGB.jpg', '', 14989084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nou zitten er op de mixer 2 afstel mogelijkheden:
Foto-EAGHPLGU.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c00fa370fc31b08a0c4621b2c947326e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EAGHPLGU.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-EAGHPLGU.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EAGHPLGU.jpg', '', 14989084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wat is het procedee om af te stellen? Of zie ik nog andere dingen over het hoofd?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Tom
Na de RDW keuring ben ik ook voor de APK geweest, echter moet hij daarvoor ook op LPG lopen. (benzine werkte alleen nog tot nu toe, en daar loopt hij erg mooi op)
Hij loopt wel op LPG maar erg hoog in de toeren, en dit krijg ik niet omlaag. Hoe is dit grofweg anders af te stellen? (zodat hij tenminste APK goedgekeurd wordt, en ik er mee naar een specialist kan, hoogstwaarschijnlijk Rob Adolfs in Enschede.
Motorruimte: (3.5 V8 hot wire injectie systeem)
Foto-CQ8CXVGB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('450699d1cd75b5764e8dd4b93ba50d7f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CQ8CXVGB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-CQ8CXVGB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CQ8CXVGB.jpg', '', 14989084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb een Impco type E verdamper:
Foto-SBTALW6E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f812c39d4fd90977a030c193e18a46fc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SBTALW6E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBTALW6E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SBTALW6E.jpg', '', 14989084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
en een 200 series mixer:
Foto-UL443YGB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6d0fe0e1a8b0608f01d1528e722bfc3c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UL443YGB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-UL443YGB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UL443YGB.jpg', '', 14989084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nou zitten er op de mixer 2 afstel mogelijkheden:
Foto-EAGHPLGU.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c00fa370fc31b08a0c4621b2c947326e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EAGHPLGU.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-EAGHPLGU.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EAGHPLGU.jpg', '', 14989084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wat is het procedee om af te stellen? Of zie ik nog andere dingen over het hoofd?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Tom
-
RoLandrover
Re: LPG Impco Type E verdamper en 200 series mixer afstellen
Valt heel weinig af te stellen.
je hebt 2 afstellingen op je mixer:
1) de bout met veerborging - deze is voor je stationair, af te stellen met motor uit. indraaien is armer uitdraaien is rijker uit mijn hoofd.
2) de 'kraan' met het diagonale streepje erop - om de maximale gasstroom te regelen. Deze lijkt geheel dicht te staan op je foto's. hert streepje geeft de stand van de klep weer.
Draai trouwens even een beetje teflontape om het draad aan de gas-ingang van de mixer. deze heeft bij mij al eens gelekt.
nr 2 kan je waarschijnlijk ietsje verder open zetten en daarna een beetje foefelen met boutje nummer 1.
grtn
RoLandRover
je hebt 2 afstellingen op je mixer:
1) de bout met veerborging - deze is voor je stationair, af te stellen met motor uit. indraaien is armer uitdraaien is rijker uit mijn hoofd.
2) de 'kraan' met het diagonale streepje erop - om de maximale gasstroom te regelen. Deze lijkt geheel dicht te staan op je foto's. hert streepje geeft de stand van de klep weer.
Draai trouwens even een beetje teflontape om het draad aan de gas-ingang van de mixer. deze heeft bij mij al eens gelekt.
nr 2 kan je waarschijnlijk ietsje verder open zetten en daarna een beetje foefelen met boutje nummer 1.
grtn
RoLandRover
-
Frank 110V8
Re: LPG Impco Type E verdamper en 200 series mixer afstellen
Je kan ook de ontsteking afstellen, als hij heel vroeg staat loopt hij ook een hoger stationair toerental.
Groet frank
Groet frank
-
freek
Re: LPG Impco Type E verdamper en 200 series mixer afstellen
Dat probleem had ik ooit ook. Rob Adolfs heeft het toen opgelost, hij is erg thuis in de IMPCO's. Was inderdaad iets zoals RoLandrover al zegt, en we hebben de Steppermotor die het stationairtoerental regelt toen ook vervangen. Als het alleen voor de APK is kun je wel wat rommelen, maar als je hem te arm zet en je gaat effe lekker rijden wordt de kop te heet, dus denk goed na, of bel Rob even.
-
TVR
Re: LPG Impco Type E verdamper en 200 series mixer afstellen
Bedankt voor de reacties,
@Frank, ontsteking heb ik gewoon netjes afgesteld voor benzine, maar ik zal eens kijken of ik hem nog wat vroeger kan zetten.
@Roland, ik zal nogmaals eens naar de afstelling kijken,
@Freek, volgens mij heeft de stappenmotor er niks mee te maken, die is namelijk alleen voor het op benzine rijden gedeelte, of heb ik het mis? (anyway, die werkt bij mij en is ultrasoon schoongemaakt en getest geweest)
Is er verder geen documentatie hierover beschikbaar, hoe af te stellen etc?!?
Groet, Tom
@Frank, ontsteking heb ik gewoon netjes afgesteld voor benzine, maar ik zal eens kijken of ik hem nog wat vroeger kan zetten.
@Roland, ik zal nogmaals eens naar de afstelling kijken,
@Freek, volgens mij heeft de stappenmotor er niks mee te maken, die is namelijk alleen voor het op benzine rijden gedeelte, of heb ik het mis? (anyway, die werkt bij mij en is ultrasoon schoongemaakt en getest geweest)
Is er verder geen documentatie hierover beschikbaar, hoe af te stellen etc?!?
Groet, Tom
-
Frank 110V8
Re: LPG Impco Type E verdamper en 200 series mixer afstellen
Nog een tip,
Start hij makkelijk op gas? Als het goed is regelt de efi hotwire zelf het stationair terug. Als ik de ontsteking erg vroeg had staan of het gas te rijk kreeg de ecu hem niet terug geregeld. Ditzelfde geld bij lang doorstarten 5 seconden oiddan regelde hij niet terug de truukis dan even snel het contact eraf en de ecu ging weer regelen, dit kon je duidelijk horen. Stellen aan de gasinstallatie is dus heel lastig omdat je ecu het stationair regelt met destappenmotor.
Groet Frank
Start hij makkelijk op gas? Als het goed is regelt de efi hotwire zelf het stationair terug. Als ik de ontsteking erg vroeg had staan of het gas te rijk kreeg de ecu hem niet terug geregeld. Ditzelfde geld bij lang doorstarten 5 seconden oiddan regelde hij niet terug de truukis dan even snel het contact eraf en de ecu ging weer regelen, dit kon je duidelijk horen. Stellen aan de gasinstallatie is dus heel lastig omdat je ecu het stationair regelt met destappenmotor.
Groet Frank
-
TVR
stappenmotor EFI nodig om toerental op LPG te regelen?
Bedankt Frank voor meedenken!
Weet niet of hij goed op gas start, echter als hij op gas staat krijgt het injectie systeem helemaal geen stroom bij mij. (dus de stappenmotor ook niet) Heb ik dit verkeerd aangesloten? (dus lpg keuze schakelaar heb ik; 1 kant is voeding injectie, andere kant is voeding lpg vertraging relais en kleppen op tank en verdamper) Is hiervoor een schema oid?
Want ik begrijp dus hieruit dat de stappenmotor (achterop het plenum) nodig is om op lpg ook het stationair toerental te regelen?
Groet, Tom
Weet niet of hij goed op gas start, echter als hij op gas staat krijgt het injectie systeem helemaal geen stroom bij mij. (dus de stappenmotor ook niet) Heb ik dit verkeerd aangesloten? (dus lpg keuze schakelaar heb ik; 1 kant is voeding injectie, andere kant is voeding lpg vertraging relais en kleppen op tank en verdamper) Is hiervoor een schema oid?
Want ik begrijp dus hieruit dat de stappenmotor (achterop het plenum) nodig is om op lpg ook het stationair toerental te regelen?
Groet, Tom
-
Frank 110V8
Re: stappenmotor EFI nodig om toerental op LPG te regelen?
Tom,
Ik heb ervaring met het hotwire en niet met het flapper type. Maar zo te zien heb jij die ook. Ik sloot de voeding naar de injectoren af pomp en ecu houden dan gewoon stroom. Volgens de geleerden is dit het beste.
Groet frank
Ik heb ervaring met het hotwire en niet met het flapper type. Maar zo te zien heb jij die ook. Ik sloot de voeding naar de injectoren af pomp en ecu houden dan gewoon stroom. Volgens de geleerden is dit het beste.
Groet frank
-
Leendert
Re: stappenmotor EFI nodig om toerental op LPG te regelen?
Zo zit het bij mij ook (alleen de injectoren afgesloten bij rijden op LPG)
Dan regeld de stappen motor netjes het stationair toeren tal.
En ik denk dat het ook niet anders kan omdat als de stappen motor niet werkt in welke positie staat hij dan bij uitschakeken?
Dit zou zomaar elke keer anders kunnen zijn.
Dan regeld de stappen motor netjes het stationair toeren tal.
En ik denk dat het ook niet anders kan omdat als de stappen motor niet werkt in welke positie staat hij dan bij uitschakeken?
Dit zou zomaar elke keer anders kunnen zijn.
-
TVR
EFI brandstofinjectoren onderbreken, iemand een Schema?
Bedankt Leendert & Frank! Ik denk dat daar het probleem zit! Dus dat je bij een Impco systeem die stappenmotor nodig hebt voor het fatsoenlijk stationair te laten lopen!
Nu op zoek naar een schema hoe die injectoren gemakkelijk te onderbreken, hopelijk is er 1 hoofdvoeding oid die naar alle injectoren gaat!??
Heeft iemand hier nog een schema van?
groet, Tom
PS: hier heb ik al wat gevonden: (echter niet helemaal compleet)
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/12648080/lpg-aansluitvraagjes-rrc-39i#msg-12648080
Ik zal eens in het schema gaan kijken, hoe e.a. te schakelen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2012 11:51 door TVR.
Nu op zoek naar een schema hoe die injectoren gemakkelijk te onderbreken, hopelijk is er 1 hoofdvoeding oid die naar alle injectoren gaat!??
Heeft iemand hier nog een schema van?
groet, Tom
PS: hier heb ik al wat gevonden: (echter niet helemaal compleet)
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/12648080/lpg-aansluitvraagjes-rrc-39i#msg-12648080
Ik zal eens in het schema gaan kijken, hoe e.a. te schakelen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2012 11:51 door TVR.
-
Frank 110V8
Re: stappenmotor EFI nodig om toerental op LPG te regelen?
Tom,
Het zal wel in de mail staan, maar er is een centrale massa of voeding voor de injectoren, dus deze onderbreken is voldoende.
Groet Frank
Die wel in haynes wil gaan zoeken als het nodig is
Het zal wel in de mail staan, maar er is een centrale massa of voeding voor de injectoren, dus deze onderbreken is voldoende.
Groet Frank
Die wel in haynes wil gaan zoeken als het nodig is
-
TVR
Re: stappenmotor EFI nodig om toerental op LPG te regelen?
Haynes heb ik ook, en schema ook gevonden dus gaat goed komen!
Ik schijn een wissel relais ervoor te moeten gebruiken! Kijken of dat hetzelfde is als de standaard relais-en die overal in de RRC's zitten!?
Groet, Tom
Ik schijn een wissel relais ervoor te moeten gebruiken! Kijken of dat hetzelfde is als de standaard relais-en die overal in de RRC's zitten!?
Groet, Tom
-
TVR
oplossing: LPG Impco systeem aansluiten met relais icm hotwire z
Het is gelukt en werkt! Bedankt voor het meedenken!
2 relais geplaatst tussen de geel/witte en geel/blauwe draad in de ECU kabelboom (deze gaan naar de injectoren LH en RH), wanneer ik op LPG rijdt worden die relais bekrachtigd en worden de injectoren onderbroken! In ruststand van de relais kan je op benzine rijden.
Groet, Tom
2 relais geplaatst tussen de geel/witte en geel/blauwe draad in de ECU kabelboom (deze gaan naar de injectoren LH en RH), wanneer ik op LPG rijdt worden die relais bekrachtigd en worden de injectoren onderbroken! In ruststand van de relais kan je op benzine rijden.
Groet, Tom