Onderdelen Disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sanderovich

Onderdelen Disco

Bericht door sanderovich »

Hallo,

Misschien een hele domme vraag, maar ik ben bezig mijn onlangs aangeschafte Discovery (bj 1996) rijdend te krijgen. Een van de slangen van de automaat bak lekt, nogal serieus lekken dus die moet vervangen worden voor ik kan rijden.

Nu heb ik al bij Paddock gekeken maar daar kan ik vrijwel geen onderdelen vinden voor de automaatbak. Waar kan ik deze het beste kopen? Of wordt het dan een aantal garage bedrijven rondbellen?

Groeten,

Sander
Patrick Nieuwenhuis

Re: Onderdelen Disco

Bericht door Patrick Nieuwenhuis »

kijk eerst even naar deze site [www.discovery2.co.uk] groet patrick
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Hoi,

Met een partsnummer kan je hem wel bij paddocs bestellen. Je kan ook bij nederlandse leveranciers terecht, Natuurlijk betaal je dan wel wat meer voor het feit dat zij service ed in nl leveren. Een paar voorbeelden in willekeirige volgorde
Et coevorden
Budgetparts gouda en drachten
Auto rega arhem
Vis scheveningen
Jansen ooisterwijk

Etc
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Leuk dat er nog menseb Disco's kopen ipv slopen, welkom bij dr club en succes met sleutelen!

Groet
Lucas
Oscar

Bericht door Oscar »

Lucas,

Er zijn er meer, vorig jaar als winterauto een 300tdi '96 voor mijn broer gekocht.

De auto rijdt sindsdien probleemloos, op af en toe een haperende startonderbreker na.
En twee weken geleden brak het rv raammechanisme af, nieuwe parts komen vanmiddag binnen.

Comfortabele auto die goedkoop rijdend te houden is, dat was ook mijn (ver)koop argument
Hij is er erg blij mee..

Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Hallo Sander,

Waar lekken deze slangen? Als ze lekken bij de aansluitingen moet je een simpel rubber ringetje vervangen. Als het ergens halverwege lekt dan moet je nieuwe of tweede hands zoeken. Ik heb eventueel nog twee (Links + rechts) liggen gebruikte.

Groeten neef Henk
sanderovich

Hey neef Henk,

Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar de slangen lekken zegmaar aan de aan de aansluiting bij de motor. Daar zit een stukje rubber slang en dat is oud en verweerd geworden.
Het is trouwens voor op een 3,9 V8, ik weet niet of die van jou daar op passen?

Groeten,

Sander
sanderovich

Jah hij kwam erg goedkoop op mijn pad dus sindsdien heeft mijn Defender een broertje!
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

@Oscar, leuk om te horen!, let heel op roest? Ik heb die van mij nu helemaal uit elkaar (maar dan echt) en kom wel wat plekken tegen. Maar die gaan we dus allemaal fixen.

Groet
Lucas
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Ik weet niet waar je woont (ik in Noordwijkerhout) maar je mag ze gratis ophalen als ze passen . Die van mij komen van een RR V8automaat af en heb nu van een Disco 1 ze er onder zitten en daar zat geen verschil in.

Groeten neef Henk
sanderovich

Ik woon zelf in Breda, maar wil er best even voor langs komen hoor. Ik denk inderdaad niet dat er veel verschil in zal zitten...

Groeten,

Sander
Plaats reactie