Slecht lopen V8, HELP!!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Kai

Slecht lopen V8, HELP!!!!

Bericht door Kai »

Heb de slang losgetrokken van de flametrap, en heb dus geen verbinding tussen carburateur en vacuum unit op de ontsteking dan loopt hij "mooi" en houdt niet in en ploft niet in de uitlaat!
Zet ik hem er echter weer op, dus een verbinding tussen vacuum unit op de ontsteking en carburateur loopt hij slecht, houdt hij in en ploft in de uitlaat!
Wanneer ik aan het slangetje zuig dat achterop de vacuum unit zit (ontstekingszijde) dan draait de plaat binnenin iets.
Het slangetje dat van de carburateur komt zuigt vacuum (als ik mijn vinger erop houdt zuigt ie zich aan mijn vinger).

Alles op een rij:
-Vacuum vanaf carburateur werkt en zuigt.
-vacuum unit op de ontsteking werkt.

Wat doet de vacuum unit precies? En werkt de motor niet optimaal wanneer de slangen niet zijn aangesloten?
Kan het slecht lopen van de motor gewoon de oorzaak zijn van een erg slecht afgestelde ontsteking? (aangezien deze zonder slangen gemonteerd goed loopt en met slangen erg slecht)

HELP HELP HELP HELP HELP HELP
Rickske

Re: Slecht lopen V8, HELP!!!!

Bericht door Rickske »

Kai jij zit toch ook in enschede? Ik heb hier wel een stroboscoop lamp om je ontsteking even te checken wat ie nou precies doet!

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3c5a72276d83e13f6eb9347f87d9fc35', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14804379, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Kai

Bericht door Kai »

He Rick,
Enschede klopt, heb al eens met je staan praten! Heb je al eens je eigen RRC afgesteld en is het veel werk? Weet jij hoe hij precies zou moeten staan? Ben geintereseerd in je hulpvaardigheid
Benno

Bericht door Benno »

Alles kan, je kunt de verkeerde vacuumport gebruiken. Er is een constant vacuum die je gebruikt voor rembekrachtiging en een geregelde (net na de gasklep) waarmee je de vacuumunit aanstuurt. Het kan zijn dat de ontsteking net te vroeg staat en de extra vervroeging van de vacuumkant maakt het dan een stuk erger en zo zijn er nog wel meer te noemen. Wat voor carbs heb je.

Normaal bij strombergs komt er van net voorbij de gasklep (bovenop rechts) een vacuumslang die de vacuumvervroeging aanstuurt. Ported vacuum wordt gebruikt voor rembekrachtiging en (als aanwezig) de klep die de aanzuig van warme koude lucht bedient voor de motorloop (gestuurd vanuit het luchtfilter). De vacuumslang voor de ontsteking komt links op de vacuumdoos binnen en kan er rechts eventueel weer uitgaan (hoeft niet) terug naar de carburateur maar dan VOOR de gasklep.

Afstellen doe je met warme motor en afgedopte vacuumpoort. Ik stel meestal het toerental iets hoger in (ca 1000) toeren om de merktekens goed te zien. Met de motor stationair lopend en een stroboscooplamp moet je dan de merktekens op de poelie een graad of 8-10 VOOR BDP zetten. Op gas mag het nog iets hoger zijn. de standaard 6 wordt vaak opgegeven maar voor onze blokken al dan niet versleten en de moderne brandstoffen zou ik iets eerder gaan zitten.

Als je gas geeft moet het teken verlopen (centrifugaalvervroeging werkt dan nog). Nu de vacuumunit weer aansluiten en controleren hoeveel vervroeging je krijgt hierdoor. en dan is het rijden maar.

Ik ga er nu wel vanuit dat de rest in orde is, carburateurs mengsel, bougies, contactpunten etc.

Benno
Rickske

Bericht door Rickske »

Is niet veel werk op zich. Als je me een PB stuurd met je Telefoonnummer kunnen we wat afspreken.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Volgens mij zijn hier 2 draadjes over hetzelfde onderwerp.....

[landrover.startpagina.nl]

Kai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb de slang losgetrokken van de flametrap, en heb
> dus geen verbinding tussen carburateur en vacuum
> unit op de ontsteking dan loopt hij "mooi" en
> houdt niet in en ploft niet in de uitlaat!
> Zet ik hem er echter weer op, dus een verbinding
> tussen vacuum unit op de ontsteking en carburateur
> loopt hij slecht, houdt hij in en ploft in de
> uitlaat!
> Wanneer ik aan het slangetje zuig dat achterop de
> vacuum unit zit (ontstekingszijde) dan draait de
> plaat binnenin iets.
> Het slangetje dat van de carburateur komt zuigt
> vacuum (als ik mijn vinger erop houdt zuigt ie
> zich aan mijn vinger).
>
> Alles op een rij:
> -Vacuum vanaf carburateur werkt en zuigt.
> -vacuum unit op de ontsteking werkt.
>
> Wat doet de vacuum unit precies? En werkt de motor
> niet optimaal wanneer de slangen niet zijn
> aangesloten?
> Kan het slecht lopen van de motor gewoon de
> oorzaak zijn van een erg slecht afgestelde
> ontsteking? (aangezien deze zonder slangen
> gemonteerd goed loopt en met slangen erg slecht)
>
> HELP HELP HELP HELP HELP HELP
Joop Hubers

Bericht door Joop Hubers »

Als je uit Enschede komt zou je eens contact op kunnen nemen met Rob Adolfs, www.roadtuning.nl
Hij heeft veel verstand van de V8 op gas.

Joop OneTen V8
Plaats reactie