identiteit RRC en RDW... HELP

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
AT

identiteit RRC en RDW... HELP

Bericht door AT »

Hallo
ik heb een probleempje met het rdw en pat en ben op zoek naar tips om aan te tonen dat mijn wagen wel klopt

ik heb zelf in 09-2009 een RRC gekocht in engeland
Betreft een 4deurs, 3.5efi, 4traps zf automaat met correct motornr op V5 Chnr sallhaml3ca******
datum op V5 doc 1jan 1986

eerst even gestald daarna 1.5jaar rustig an opgeknapt en omgebouwt rhd naar lhd

een week of 3geleden naar het RDW geweest voor kenteken keuring
Wordt mij verteld dat het chassisnr niet op de goede plaats zit {zit RV opchassisbalk achter remleiding}
Moet dus terug komen voor ID onderzoek

afgelopen week teruggeweest bij het RDW/PAT onderzoek
hun conclusie was dat;
1 het chassisnr geen sluittekens heeft,dus niet klopt { maar dat heeft mijn RRC81 ook niet moet dat?}
2 het type plaatje klopte niet want er was alleen het chnr ingevuld { maar dat heeft mijn RRC81 ook}{is RDWgekeurt}
3 De 4traps zf bak en efi werd nog niet toegepast in 86
4 En iets met raam nummers van een jongere wagen ? is mij niet helemaal duidelijk

Zijn zij nou gek of snap ik het nie meer.
iemand tips /sites waarmee ik bij ze kan aanduiden dat het wel klopt
heb er al een CVO bij van LR/JAG nederland
Vin check gedaan en uitgeprint klopt ook

alvast bedankt
Alan
Tom_RRC

Re: identiteit RRC en RDW... HELP

Bericht door Tom_RRC »

4 traps automaat en efi waren in 86 geïntroduceerd. Dus dat is mogelijk. Type plaatje zijn er idd met alleen het nummer. Chassisnummer heeft bij mijn rrc's (meerdere) ook geen sluit tekens.

Waar heb je ergens laten keuren?
Franc

Bericht door Franc »

Je chassisnummer komt overeen met een 3.5 EFI met ZF automaat, modeljaar 1986.
Zie ook de VIN decoder. Maar die had je vast al gevonden.

Lijkt me dat je chassisnummer inderdaad niet op de juiste plek staat.
vin_lashing_eye.gif --> mod_embed_images_loadimage('d3d1ef238ec59ae68718a56b875e82eb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandroveroneten.com%2Fwp-content%2Fthemes%2FLand%2520Rover%2Fimages%2Fvin_lashing_eye.gif', 'http://landroveroneten.com/wp-content/themes/Land%20Rover/images/vin_lashing_eye.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandroveroneten.com%2Fwp-content%2Fthemes%2FLand%2520Rover%2Fimages%2Fvin_lashing_eye.gif', '', 14742079, 600, 600, 'Loading image ...', false);

De sluittekens zijn de zogenaamde "bolletjes wol". British Leyland logo's. Die zijn bij mijn weten met het "SALL" en 17 tekens lange chassisnummer geintroduceerd. Het oude nummer (van je 81er) hadden dat niet.

Als je niet aan kunt tonen waar dit chassisnummer op die afwijkende lokatie vandaan komt wordt het een lastig verhaal. Wellicht dat de oude eigenaar je nog kan helpen.
Als je kunt aantonen dat het opnieuw is ingeslagen door de DVLA heb je nog een kans.

Je kunt via het Heritage Center een certificaat opvragen met fabrieksgegevens van je auto, maar herkomst chassisnummer blijft een probleem. Erg lullig, vooral na alle tijd die je erin gestoken hebt.

Alle zaken naast het chassisnummer zijn eigenlijk alleen maar zaken die bij de RDW verdenkingen oproepen dat de auto niet de auto is zoals gebouwd. Ramen kun je natuurlijk vervangen en betekent natuurlijk weinig. Maar als je chassisnummer niet klopt en dit is gek en dat is gek....

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Leendert

Bericht door Leendert »

Kijk eens op deze site

[www.range-rover-classic.com]

Hier kun je natuurlijk geen recht uithalen maar alle kleine beetjes helpen
In jou chassis nummer zoals jij dat op geef klopt het type motor en versnellings bij deze auto.
Maar ja als het chassis nummer twijfelachtig is dan wel echt een probleem.
bareld

Bericht door bareld »

Heel vervelend na al dat werk. Het wordt lastig aantonen dat alles klopt. Je moet het aannemelijk maken en daar schuilt toch een zekere mate van subjectiviteit van de keurmeester in.
Alles verzamelen en documenteren wat je kan vinden. Misschien heb je nog een kans.

Plaats chassisnumber Range Rovers:
Found in the behind Rover's left front corner of the windshield
Stamped on the right hand side chassis member forward of the front spring mounting turret
RANGE ROVER Classic with Vogue body (not sure about NAS County) has chassis number stamped in rear/passenger cross member (in front of rear wheel)

En het kan niet vaak genoeg gezegd worden: Kijk bij aankoop of alles klopt zoals het hoort en voer een auto eerst in voordat je er veel tijd en geld in steekt.
AT

Bericht door AT »

Even samen gevat
keuring was in wadinxveen

Franc
mijn 81rrc is ook een sall nr{zonder sluittekens}
en op dezelfde plek op het chassis
wat zaken die bij de RDW verdenkingen oproepen ,,, een zf bak en 3.5efi /ingevuld type plaatje

Leenderd bedankt
ik kon deze site nog niet ,staat best wel het eea op wat ik even ga uitprinten
en bij mijn volgende bezoek meenemen

moet nog een keer terug met blank gemaakt chassis bij rechter voor en achter as
neem dan alle verzamelde info mee: CVO , vin check, site [www.range-rover-classic.com]
en foto's chassisnr en type plaatje van mijn 81
nu maar hopen dat ze er daar net zoveel vertrouwen in hebben als ik
GRT
Alan
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb veel RRC's uit de UK gehaald, het allereerste wat je dient te doen is naar de RDW gaan, voordat je er ook maar iets aan hebt gedaan. Helaas heb je de verkeerde volgorde aangehouden. Er rijden ook in de UK veel Land Rovers rond waar aan geprutst is. Zonde van alle tijd, moeite en geld die je erin steekt als er iets niet klopt. Daar zijn helaas nogal wat praktijkvoorbeelden van. Ik ben altijd naar RDW Venlo gegaan en daar is het me altijd (keertje of 20...) gelukt, met twijfelgevallen wil men gelukkig de klant het voordeel van de twijfel geven, of het moet duidelijk niet pluis zijn. Ik weet niet of je je auto bij een ander keuringsstation aan mag bieden? In '86 bestond inderdaad al een RRC met 4 traps ZF en met 3.5 efi motor. Heb er vorig jaar nog 1 gehad, afkomstig uit Frankrijk. Ik zou je een kentekennr. door kunnen geven als voorbeeld, is ook in Venlo gekeurd.

Groetjes, Bart
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Vorig jaar heb ik een RR uit '86 uit frankrijk geimporteerd, bij de RDW in Waddinxveen aangeboden en kreeg ook een PAT onderzoek aan me broek omdat ze het chassisnummer niet vertrouwden. Na een dagje patjesonderzoek bleek alles wel te kloppen en kreeg ik een kenteken, hier ging het ook om een efi met automaat die geheel origineel was. Alleen het chassisnummer was ingeslagen op een opgelast stuk ijzer waardoor ze dus twijfelden. Uiteindelijk bleek dat er 10 jaar geleden ofzo een nieuw chassis onder was gegaan en dat het oude stuk chassis met nummer dus was over gezet op het nieuwe chassis.

Groeten neef Henk
AT

Bericht door AT »

Bart
je hebt helemaal gelijk, had eerst even naar het rdw moeten gaan.
maarja hij was op dat moment nog niet belastingvrij. dus dacht doe even wat kleine dingetjes
en vervolgens heb je hem half uitelkaar liggen, kom je er beter bij. stomme hobby!!!
wat betreft dat kentekennr. graag heb je er misschien ook een fotootje bij
Grt
Alan
Alan T

Bericht door Alan T »

Toch nog even een vraagje
iemand enig idee wat er bedoeld wordt met met nummers/code op de ramen en hoe werkt dat dan?

OJA na al een paar jaartjes beetje mee lezen enzo tog maar eens geregistreerd

Alan
light weight lpg 1972
RRC V8 3.5 4hbak 1981
RRC V8 3.5efi autom 1986 (nog zonder kenteken)
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Op de ramen vind je codes waaraan je kan opmaken (als je de juiste gegevens hebt) in welk jaar (en meestal ook de maand) het glas gemaakt is. De RDW kan zo dus zien of de body bij het jaartal hoort van het chassis. Ook staan in veel plastic onderdelen een productie code welke wordt gebruikt ter indentificatie, as nummers, versnellingsbak nummers etc gebruikt de rdw ook allemaal. En zo hebben ze nog meer technieken om de identiteit te achterhalen van een auto.

Groeten neef Henk
Alan T

Bericht door Alan T »

Henk
enig idee hoe je dat zelf kunt ontcijferen
de overige conclusies van de mannen was ook al niet helemaal juist
dus zou dat wel eens willen controleren
zou voor velen van ons ook handig zijn bij een aankoop.

Wat productie code betreft, zij de keurmeester dat hij 88 was tegen gekomen waar?
wat ik zelf ben tegen gekomen was grotendeels 86
en hoe origineel is een auto na 25jaar nog

Grt
Alan
Bart van Dessel

Hoi Alan, ik heb een kentekennr. voor je, graag via een mailtje of privébericht. info@bartsautoservice punt nl Hij is van juli 1986, 121 kW op kenteken (efi) , carburateurs hadden iets van 96 kW. Is ook automaat en 4 drs. maar dat staat niet op kenteken, wel in het dossier van RDW. Is destijds probleemloos in Venlo gekeurd. Als je problemen blijft houden dan zou ik er een zaak van maken en/of rechtsbijstand inschakelen.

Gr, bart
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Alan T Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch nog even een vraagje
> iemand enig idee wat er bedoeld wordt met met
> nummers/code op de ramen en hoe werkt dat dan?
>
> Alan
> light weight lpg 1972
> RRC V8 3.5 4hbak 1981
> RRC V8 3.5efi autom 1986 (nog zonder kenteken)

Zie hieronder een uitleg die in elk geval voor Series Land Rovers geldt, maar naar ik verwacht ook voor RRC's.

Hermen

--
bron: [www.mgb-stuff.org.uk]

Dating your car by its windows - based on the original compiled by Neil Cairns. Updated October 2008

MG's made in the 1950's to the late 1970's can be dated by the 'TRIPLEX CODE' etched into or screen printed onto the toughened glass. This also works for any other make using TRIPLEX glass.

Note that it dates the GLASS, so is only an indication of the cars age, assuming the glass is original.

If you are not quite sure of the year of your car, but the decade is known, just look for dots above and below the TRIPLEX TOUGHENED or LAMINATED logo on the glass. Unfortunately it is complicated by the code system changing in January 1969.

Before January 1969 one dot above T, R, E or X gives the quarter of the year the glass was manufactured:
T = Jan, Feb, March
R = April, May, June
E = July, Aug, Sept
X = Oct, Nov, Dec

From January 1969 the code indicated the month not the quarter, and although the same four letters were used there could be one, two or three dots used:

. : .
Jan TRIPLEX (dot over the T) Jul TRIPLEX
. : .
Feb TRIPLEX (dot over the R) Aug TRIPLEX
. . :
Mar TRIPLEX Sep TRIPLEX
. . :
Apr TRIPLEX Oct TRIPLEX
: .:
May TRIPLEX (double dot over T) Nov TRIPLEX
:. :
Jun TRIPLEX Dec TRIPLEX

But which year? Nine letters make the word TOUGHENED, one dot below a letter gives the year of the decade:
T = 1, O = 2, U = 3 and so on. However, if you see no dot (or possibly a dot under a space after the last letter), the year is zero.

Say your car is a 1950's MG, then TRiplEX TOUGHENED, with one dot over the 'R' in Triplex, and the other under the last 'E' in Toughened, indicates 'April/May/June 1958'.

My 75 GT has Sicursive side glass but a Triplex heated back-light with a dot over the E and one under the G, indicating March 74. The car has a build date of May 1975, so you can see that glass (and quite probably other components) could be hanging round for some time before being used - no Just In Time then!

My thanks to Pierre De Rijck of Belgium for questioning this information when he found multiple dots on his windows, as originally the information from Neil only indicated one dot. The additional info came from these Spitfire and Mini sites. However it should be noted that these two differ for 1969 and later for the months of March and April. The former shows the dots over the I and P of TRIPLEX whereas the latter shows then over the E and X as previously. As both sites show only the E and X letters being used in all other cases, I'm tempted to think the Triumph site is in error and have assumed such. Pierre also mentioned his two side windows had different codes. This could have been due to breakage in the past, but in his case the two codes seem to be consecutive months in the same year and so are more likely to be from two production batches rather than one. If LHS and RHS glasses are made, packed and shipped separately rather than as pairs this is more then likely, especially given the apparent gap between manufacture and fitting. Less so if the glasses were shipped as pairs, but still possible if one were damaged or a defect found during the build of the car.
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Hermen heeft hierboven al een uitleg gegeven over het ontcijferen van de puntjes code
Hoeveel er aan je RR is verbouwd de afgelopen 25 jaar weet ik niet maar het gaat om de belangrijkste punten: chassis-aandrijflijn-carroserie. Is één van deze punten veranderd dan is de RDW al argwanend, zijn er meerdere punten veranderd dan maak je bijna geen kans.................

Groeten neef Henk
Alan T

Bericht door Alan T »

Hermen
bedankt, was al aan het google geweest
maar kon niet echt iets bruikbaars vinden
dit is een duidelijk verhaal

Grt
Alan
Alan T

Re: identiteit RRC en RDW... Vervolg

Bericht door Alan T »

Effe een vervolg berich

Ben vanochtend maar even bij het rdw\pat wadinxveen langs geweest
[was na ruim 2weken nog niet terug gebeld]
er moest kennelijk nog het eea worden uitgezocht

Zij zijn tot de volgende conclusie gekomen
mijn RR is samengesteld uit 2 voertuigen helaas voor mij is er hierbij iets te veel van een 88er gebruikt.

Hier een goed\positief gesprek met ze over gehad en de mogelijkheden besproken,
een van de mogelijkheden is auto zo laten en nieuw nr inslag met kenteken bj 88
of een zorgen dat er een {aantoonbare} vroegere body opkomt

Mot nog effe kijke wat ik er mee wil

Grt
Alan
Franc

Bericht door Franc »

Alan,

Dus: chassis + aandrijflijn zijn ok?
Nieuwe body is maar 1/3e. Dat zou dan geen probleem moeten zijn.

Officieel moet je eigenlijk wel laten zien van welk voertuig de carrosserie afkomstig is. Die regel is er eigenlijk alleen maar om van een gestolen auto en een wrak weer een dure nieuwe te maken. Niet van toepassing op jouw auto (is geen Rolls Royce of zo).
RDW samengesteld voertuig

Dat die andere body van voor 86 zou moeten zijn lijkt me niet (1/3e regeling weer). Wel moet een auto volgens typegoedkeuring ontstaan (dus niet een disco body erop). Dat is in dit geval overduidelijk niet zo. De verschillen met een 86er body zijn minimaal en cosmetisch van aard.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
sanderovich

Bericht door sanderovich »

Ho, ho, een Disco body op een RRC chassis mag juist wel aangezien de Mk1 Disco origineel op een RRC gebouwd is. Er ontstaat dan dus gewoon een auto waarvoor typegoedkeuring is. Wordt best nog wel regelmatig gedaan ook geloof ik...

Groeten,

Sander (diezelfonlangseendiscogekochtheeftomhetzelfdegrapjeuittehalen)
Hans

Bericht door Hans »

Je kunt er ook een andere motor en bak in hangen, lijkt mij goedkoper en sneller gedaan.
Alan T

Bericht door Alan T »

Vind het zelf ook wel vreemd uitvoering/type klopt
chassis/motornr op V5

hun punt is dat o.a. datum op ramen niet klopt
in een aantal onderdelen {waaronder versnellingsbak} staat 88 en op een aantal 86

Het punt dat zij maken is opbouw en aandrijflijn zijn vervangen van een jongere wagen

Grt
Alan
Leendert

Bericht door Leendert »

Maar dat van die versnellingsbak snap ik niet goed.
Kun je dan zien aan een bak van welk bouwjaar die is?
Als het type bak wel klopt bij de auto dan zou er toch niets aan de hand moeten zijn?
Het is toch niet ondenkbaar bij een auto van meer dan 25 jaar dat de versnellingsbak ooit is vervangen met een ruilbak, en dus zeer waarschijnlijk niet meer van het zelfde bouwjaar van de auto, daar wordt ik de ruilwereld helemaal niet opgelet.

Wie weet dit?
Bart van Dessel

Ze moeten toch een aanknopingspunt hebben en als meerdere onderdelen van '88 zijn dan gaan ze een conclusie trekken. Op de tussenbak staat zowiezo een bouwjaar ingestanst. Het is wel heel jammer dat het zo gelopen is. voor Alan. Misschien met wat wijzigingen aan auto dat de leeftijd gunstiger uitvalt?

Groetjes, bart
Alan T

Bericht door Alan T »

Tja er is mij verteld dat baknr overeenkomt met een 88
er is kennelijk in het verleden van 2 wagens 1 gemaakt.
86 en 88 zijn dacht ik nagenoeg het zelfde,
{of zitten er hier toch nog wat verschillen in?}
{weet iemand welke?}
dus eenmaal op nederlends kenteken geen enkel probleem.
zouden immers gewoon gelijke vervangings delen zijn.

aan de anderekant ben ik toch ook al weer opgelucht
dat er nog een mogelijkheid is
Ik heb de afgelopen weken het eea gelezen over auto's die gewoon
niet indentifiseerbaar werden verklaar,
Wordt je tog wel bang van
Grt
Alan
kroes50

Bericht door kroes50 »

Verschil tussen 86 en 88 zit hem met name in het interieur/dashboard.

Exterieur:tankklep,achterklep onder en de grill is anders en waarschijnlijk nog wel een paar kleine dingen.

Grt.

Pieter
Bart van Dessel

Die wijzigingen zijn pas in 89/90 gekomen. Volgens mij (en kan wel zeggen dat ik kenner ben) zijn '86 en '88 zo goed als hetzelfde.

gr, bart
kroes50

Bericht door kroes50 »

Bart kijk de brochures maar na.
De dingen die ik aangaf zijn voor 100% veranderd
Leendert

Bericht door Leendert »

Modeljaar 86 had inderdaad de "oude" metalen gril en geen afdekklep bij de tankdop.
Maar 1986 tot en met 1988 haden het zelfde interieur.
De grote verandering kwam weer met modeljaar 1989/90, onzichtbare scharnieren, andere deurbeleding, andere klokken (electrische KM teller) en de Borg en Warner tussenbak.
Dus ik denk ook dat 86 en 88 niet veel uitmaakt voor het interieur
kroes50

Bericht door kroes50 »

Interieur(airco bediening,lichtschakelaars,achterbank en stuur waren anders, gaat om kleine dingen maar neem aan dat de rdw deze verschillen wel kent.
Leendert

Bericht door Leendert »

Ja die kleine details had ik over het hoofd gezien, 1986 was ook echt een overgangsjaar voor de RRC.
Alleen heeft Alan hier niets aan omdat de RDW al heeft vastgesteld dat de body van 1988 is.
Alan T

Bericht door Alan T »

kzal volgende week eens navraag doen of ik echt de compleete body zou moeten wissellen
ofdat het voldoende is om alle detais te wissellen.{kaale koets is tog wel hetzelfde?}
of misschien de aandrijflijn?OF???

Voor nu Pretig weekend
ganaarhuis waarmijnpcstukis
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Alan T Schreef:
> ganaarhuis waarmijnpcstukis

Het zit je ook écht niet mee, hè?!
Alan T

Bericht door Alan T »

Ach ben opgegroeid met Bassie en Adriaan
Dus wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Alan T

Bericht door Alan T »

Vraagje
zijn die brochures online ergens te bekijken
heb al even google geprobeert maar kon nie echt iets bruikbaars vinden
iemand tips

Grt
Alan
kroes50

Bericht door kroes50 »

[www.range-rover-classic.com]

bij deze

Grt.

Pieter
Alan T

Bericht door Alan T »

Kom op een een of andere manier maar niet op die site
ligt die er uit of heb ik een lucas pc
Disco

Bericht door Disco »

heb je hier iets aan?

Three years after the debut of the Rover Vitesse EFI, Range Rover followed suit and EFI replaced the carbs in the Vogue models in October 1985 and in all V8 4-door models a year after that in November 1986.

bron

Jo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2011 17:11 door Disco.
kroes50

Bericht door kroes50 »

Hoi Alan,

Ik heb het net geprobeerd en kom er wel op.
Misschien even via google zoeken?

Succes.

Grt.

Pieter
arno

Waddinxveen

Bericht door arno »

RDW Waddinxveen moet je ook mijden als de pest met Land-Rovers.

Heb zelf 2x GROTE problemen met die mensen daar gehad, waar ook een Legale RRC werd afgekeurd en het kenteken ongeldig werd verklaard. Dit heb ik met succes tot aan het "BestuursRecht" in Den Haag doorgevoerd, Kost heel veel tijd en ergenins. En dus een Hoofdpijn dossier voor Waddinxveen, de pest alleen is dat RDW toen niet de uitspraak van de rechter heeft afgewacht maar voortijdig (2 dagen) hun onderzoeksresultaten hebben herzien, welkom in het bestuursrecht, jammer dat er geen jurisprudentie uit is voortgekomen.

Een tweede keer met een Orginele RRC82, heeft er uiteindelijk een 8 weken daar op het terrein gestaan omdat ik weigerde de auto weg te halen omdat zij hun werk niet goed deden. Zinloze onderzoeken en PAT's waarvan ook de kosten werden doorberekend leverde niks op. Heb diverse discussies met Agenten van het PAT gehad, zowel op locatie als per telefoon en zelfs per post. Ik was tenslotte zelf ook al een stuk slimmer geworden en kende nu ook al de rechts-geldende wegen en de advocaten van de RDW per voornaam met doorkiesnummer. Helaas voor de miselijk makkende mannen uit Waddinxveen heb ik daar ook mijn gelijk gehaald.

Zelfde organisatie, andere Mensen in Schiedam heb ik nooit problemen gehad. Zou niet mogen maar het heeft echt per Vestiging te maken, net zoals Bart al aangaf over Venlo.
Stage-2

Re: Waddinxveen

Bericht door Stage-2 »

arno Schreef:
> RDW Waddinxveen moet je ook mijden als de pest met
> Land-Rovers.
>

Goh, dat klinkt bekend. Ze kunnen daar Roomser zijn dan de paus.
Mijn originele 4-deurs RRC 1982 met een dieselconversie gaf ook al zoveel problemen. En nee, ze vielen niet over die motor, maar over het feit dat er nieuwere gordels in zaten. Dat maakte het chassis (!) verdacht, volgens hen. Gezeur natuurlijk.
Toen ze niets anders meer konden verzinnen hebben ze me voor 90 euro een nieuw chassisnummer laten inslaan.

Ik heb overigens eerst de auto ingevoerd. En pas 10 maanden later - na veel werk - het kenteken aangevraagd.

cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]

181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0204c13a89122c7e05e174d2cfe06ead', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15021670, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bff89d3767e8c633b16908ab0f9abed2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15021670, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bart van Dessel

Wat een vreselijk volkje daar....heb vooral respect voor Arno vanwege z'n doorzettingsvermogen. Ik zou er een burnout van krijgen, dwangbuis, gedwongen opname etc etc.... is toch te gek voor woorden dat er zóveel verschil in de keuringsstations zit. Heb inderdaad weinig tot geen problemen in Venlo gehad. Moet er binnenkort naartoe met een oude 2 drs. RRC van 1975, met 200 tdi erin en een gegalvaniseerd chassis en koets maar met een niet helemaal origineel ogend chassisnummer......zie er wel tegenop, heb de auto niet voor niks al 5 jaar staan....

Gr, Bart
Arno

Bericht door Arno »

Ben nog niet helemaal klaar, Omdat in de procedure mijn Kenteken derhalve ook ongedlig is verklaard, heb ik dus "Geen" kenteken. En ik was juist naar de RDW gegaan omdat ik een herinslag wilde hebben omdat ik de gehele auto ga restaureren en deze niet meer door de APK kon komen zonder er heel veel aan te doen.

Dus ik had wel gelijk gekregen via de Rechtbank, en er is een herinslag geweest (super dun en bijna niet te lezen maar wel met RDW sluitingstekens etc) maar kon het kenteken nog niet terugkrijgen omdat die daarvoor APK gekeurd moest zijn en dat was in deze staat onomgelijk. Auto ligt nu tot zijn laatste bout uit elkaar en als deze uiteindelijk weer in elkaar zit mag ik bij de RDW langs voor een APK. Hoop dan dat ze hun dossier nog op orde hebben want ze zijn net van Computer-systemeen veranderd. En de bestanden van de vorige gegevens uit 1996 konden ze niet openen want als de dat konden was dat hele traject bij de rechtbank niet nodig geweest.

Begrijp RDW wel, maar er zijn dus ook heel veel auto's die wel kloppen binnen deze regeling. Schijnt dat er zelfs bij LRCH een lezing is geweest door de RDW waarbij openlijk werd toegegeven dat ze liever ABS zien dan die rammelstokken met trommelremmen op oude Series en nieuwe gordels, jammer dat er dan zo over vallen bij het toekennen van een kenteken.
Gompie

Bericht door Gompie »

Hoi Arno ik ben wel beniewd hoe je dat precies hebt aangepakt met die rechtzaak. Kan ik je (prive) lastigvallen met mijn 'gevalletje' met station Waddinxveen?
Gr Gijs
Alan T

EINDELIJK

Bericht door Alan T »

allereerst iedereen bedankt voor het meedenken

ik heb uiteindelijk gekozen om voor een bodywissel te gaan
alles in overleg met het hooftpersoon rdw waddinxveen, om misverstanden te voorkomen.
vorige week teruggeweest omdat alles nu inorde was. MIS!!!!

Hooftpersoon is sinds 1jan werkaam opander keurstation
had gelukkig alle mail met rdw uitgeprind en alle gesprekken opgeschreven
met namen datumentijd erbij, dit overlegt metkeurmeester waarna het alsnog {uitzondering} geacepteer werd

gister lag dan eindlijk mijn papiertje op de deurmat

kan ik nu weer beginnen met opknappen
vreemd blijft wel dat {heb ik effe nagevraagt aldaar}ik daarvoor mijn oude opbouw als donor kan gebruiken {gelijke vervangingsdelen}

Grt
Alan
Bart van Dessel

Re: EINDELIJK

Dus je hebt nu toch een kenteken?????? Dat is toch wel een heel goed begin van 2012
Alan T

Bericht door Alan T »

JAAAAAA
Heb eindelijk mijn kenteken
helemaal HEPPIE

Vraag mij alleen nog af zijn er eigelijk ergens cijfers/resultaten van de verschilende keuringsstations???
DUS
hoeveel keuringen
hoevaak pat keuring
hoeveel alsnog kenteken
hoevaak fout voertuig
hoeveel geen kenteken???

bedoel niet hoe makkelijk ze zijn
maar hoeveel kennis hebben ze eigelijk?
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Alan T Schreef:
> JAAAAAA
> Heb eindelijk mijn kenteken
> helemaal HEPPIE
>
> Vraag mij alleen nog af zijn er eigelijk ergens
> cijfers/resultaten van de verschilende
> keuringsstations???
> DUS
> hoeveel keuringen
> hoevaak pat keuring
> hoeveel alsnog kenteken
> hoevaak fout voertuig
> hoeveel geen kenteken???
>
> bedoel niet hoe makkelijk ze zijn
> maar hoeveel kennis hebben ze eigelijk?

Wellicht kan je die gegevens gewoon opvragen, eventueel met een WOB-beroep.

Verder kan je natuurlijk, zeker als je een paar meer gevalletjes hebt, een en ander eens aankaarten bij de Nationale Ombudsman, willekeur en "klierige" ambtenarij zijn. De Nationale Ombudsman pakt het probleem zelf niet aan maar stelt het wel aan de kaak.

Marc
Michiel

Bericht door Michiel »

QuoteWellicht kan je die gegevens gewoon opvragen, eventueel met een WOB-beroep.

Verder kan je natuurlijk, zeker als je een paar meer gevalletjes hebt, een en ander eens aankaarten bij de Nationale Ombudsman, willekeur en "klierige" ambtenarij zijn. De Nationale Ombudsman pakt het probleem zelf niet aan maar stelt het wel aan de kaak.
Pas wel op dat je daarmee niet het averechtse effect bereikt... De overheid schiet nogal 's in de kramp bij dit soort dingen, met als gevolg dat er juist veel strakker en letterlijker op de regeltjes gelet gaat worden. Dit dan dus bij de keurringsstations waar tot nu toe wat minder moeilijk gedaan werd...
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Da's mooi!

Dus in het voorjaar (kampeerweekend) zien we je met "bekend "plaatwerk op een ander onderstel?!

Groet! Paul
Bart van Dessel

Ik zou er inderdaad niet teveel ruchtbaarheid aangeven, kan alleen maar tegen ons werken. Beter is hier op de prik te melden waar je beter niet en wel naar toe kunt gaan. Zoals al gezegd heb ik met Venlo goede ervaringen. Maar natuurlijk ligt het voor 75% aan de auto waar alles aan moet kloppen.

Gr, Bart
Plaats reactie