automatische choke
-
sander
automatische choke
Wie weet waar de automatische choke zit op een rrc 3.5 efi v8
ben al in de boeken gedoken maar kan hem niet vinden
wel temp. sensoren zijn die het toevallig?
ik hoor graag
gr
sander
ben al in de boeken gedoken maar kan hem niet vinden
wel temp. sensoren zijn die het toevallig?
ik hoor graag
gr
sander
-
Frank 110V8
Re: automatische choke
Hoi sander,
Op een efi bestaat niet zoiets als een choke. Bij de koude start wordt gewoon meer brandstof ingespoten.
groet Frank
Op een efi bestaat niet zoiets als een choke. Bij de koude start wordt gewoon meer brandstof ingespoten.
groet Frank
-
Peter
Re: automatische choke
Ja, dat klopt. Maar daar heb je toch een extra injector voor. Die als het blok koud is hier voor zorgt.
Peter
Peter
-
Benno
Re: automatische choke
Volgens mij heeft een 3,5 die niet en een 3.9 wel. Als hij er is zit hij aan de achterkant op het plenum (metalen kap over de luchtinlaten)
benno
benno
-
Peter
Re: automatische choke
Daar zit hij ook bij mij, en dat is is toch echt een 3.5 Efi, volgens mij wordt het bij een 3.9 anders geregeld maar dat weet ik niet zeker.
Zo ziet er bij een 3.5 ook een extra lucht bypass van voor de gasklep met een extra klep naar de (het) Plenum ook dat is bij een 3.9 anders volgens mij.
Peter
Zo ziet er bij een 3.5 ook een extra lucht bypass van voor de gasklep met een extra klep naar de (het) Plenum ook dat is bij een 3.9 anders volgens mij.
Peter
-
sander
Re: automatische choke
thx
het probleem is namelijk dat als ik op gas start (normaal op lpg) dan loopt de motor goed (wel een beetje horen en stoten)
Dit is met een koude motor. Zodra de motor warm word dan lijkt het wel of ie gaat verzuipen.
Hij gaat zwarte rook geven en ik ruik een een benzine lucht vanuit mijn uitlaat
Ik heb de luchtfilter los gehaald en dan blijft hij wel lopen, nog niet helemaal goed.
Ik dacht dus misschien blijft de choke hangen zodat hij te veel benzine krijgt.
zou het kunnen zijn dat de de benzine inspuit (koude motor) blijft hangen ofzo
owja heb ook al van die injector schoonmaak middel gebruikt, maar dat maakte geen verschil
het probleem is namelijk dat als ik op gas start (normaal op lpg) dan loopt de motor goed (wel een beetje horen en stoten)
Dit is met een koude motor. Zodra de motor warm word dan lijkt het wel of ie gaat verzuipen.
Hij gaat zwarte rook geven en ik ruik een een benzine lucht vanuit mijn uitlaat
Ik heb de luchtfilter los gehaald en dan blijft hij wel lopen, nog niet helemaal goed.
Ik dacht dus misschien blijft de choke hangen zodat hij te veel benzine krijgt.
zou het kunnen zijn dat de de benzine inspuit (koude motor) blijft hangen ofzo
owja heb ook al van die injector schoonmaak middel gebruikt, maar dat maakte geen verschil
-
Exfietser
Re: automatische choke
Bij mijn 2,25B wordt de benzine toevoer met een klep afgesloten. die klep wordt bedient door het gas/benzine omschakelaartje op het dashboard. Als het bij jou ook zo zit is misschien die klep defect of je schakelaartje.
Arnold.
Arnold.
-
sander
Re: automatische choke
Exfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij mijn 2,25B wordt de benzine toevoer met een
> klep afgesloten. die klep wordt bedient door het
> gas/benzine omschakelaartje op het dashboard. Als
> het bij jou ook zo zit is misschien die klep
> defect of je schakelaartje.
>
> Arnold.
je "denkt" dat ie op gas en benzine loopt.
Ik denk dat dit niet het geval is.
Hij loopt op gas erg goed dus dan zou de gas toevoer niet goed afsluiten
weet je hoe ik dit zou kunnen controleren
-------------------------------------------------------
> Bij mijn 2,25B wordt de benzine toevoer met een
> klep afgesloten. die klep wordt bedient door het
> gas/benzine omschakelaartje op het dashboard. Als
> het bij jou ook zo zit is misschien die klep
> defect of je schakelaartje.
>
> Arnold.
je "denkt" dat ie op gas en benzine loopt.
Ik denk dat dit niet het geval is.
Hij loopt op gas erg goed dus dan zou de gas toevoer niet goed afsluiten
weet je hoe ik dit zou kunnen controleren
-
Frank 110V8
Re: automatische choke
Hoi,
Onder de stoel, ik dacht de bijrijders zit een knopje als je hierop drukt gaat de benzinepomp uit en loopt hij niet meer oo benzine. Ja kan natuurlijk ook de computer losleggen, dan weet je zeker dat hij geen benzine meer krijgt.
Groet Frank
Onder de stoel, ik dacht de bijrijders zit een knopje als je hierop drukt gaat de benzinepomp uit en loopt hij niet meer oo benzine. Ja kan natuurlijk ook de computer losleggen, dan weet je zeker dat hij geen benzine meer krijgt.
Groet Frank
-
sander
Re: automatische choke
Frank 110V8 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi,
>
> Onder de stoel, ik dacht de bijrijders zit een
> knopje als je hierop drukt gaat de benzinepomp uit
> en loopt hij niet meer oo benzine. Ja kan
> natuurlijk ook de computer losleggen, dan weet je
> zeker dat hij geen benzine meer krijgt.
>
> Groet Frank
ik dacht meer dat ie op gas en benzine loopt als ie eigenlijk alleen op benzine zou moeten lopen
is het mogelijk dat de "choke" te veel in blijft spuiten zoals bij een koude start?
-------------------------------------------------------
> Hoi,
>
> Onder de stoel, ik dacht de bijrijders zit een
> knopje als je hierop drukt gaat de benzinepomp uit
> en loopt hij niet meer oo benzine. Ja kan
> natuurlijk ook de computer losleggen, dan weet je
> zeker dat hij geen benzine meer krijgt.
>
> Groet Frank
ik dacht meer dat ie op gas en benzine loopt als ie eigenlijk alleen op benzine zou moeten lopen
is het mogelijk dat de "choke" te veel in blijft spuiten zoals bij een koude start?
-
Ian RookRover
Re: automatische choke
Quoteis het mogelijk dat de "choke" te veel in blijft spuiten zoals bij een koude start?
Ja, als de temperatuursensor van de ECU niet goed meer is en een lage temperatuur aan blijft geven. Dit is een andere sensor dan de sensor die het metertje op je dashboard aanstuurt overigens.
Ja, als de temperatuursensor van de ECU niet goed meer is en een lage temperatuur aan blijft geven. Dit is een andere sensor dan de sensor die het metertje op je dashboard aanstuurt overigens.
-
sander
Re: automatische choke
Ian RookRover Schreef:
-------------------------------------------------------
> is het mogelijk dat de "choke" te veel in blijft
> spuiten zoals bij een koude start?
>
> Ja, als de temperatuursensor van de ECU niet goed
> meer is en een lage temperatuur aan blijft geven.
> Dit is een andere sensor dan de sensor die het
> metertje op je dashboard aanstuurt overigens.
ok thx
weet je toevallig waar die sensor zit ? of wat het partnr is
-------------------------------------------------------
> is het mogelijk dat de "choke" te veel in blijft
> spuiten zoals bij een koude start?
>
> Ja, als de temperatuursensor van de ECU niet goed
> meer is en een lage temperatuur aan blijft geven.
> Dit is een andere sensor dan de sensor die het
> metertje op je dashboard aanstuurt overigens.
ok thx
weet je toevallig waar die sensor zit ? of wat het partnr is
-
Ian RookRover
Re: automatische choke
Quoteweet je toevallig waar die sensor zit ? of wat het partnr is
Vlak naast de verdeler op het inlaatspruitstuk. Heeft dezelfde soort connector als de injectoren. Ook de brandstoftemperatuursensor, op de pijp die rond het injectorhuis heen loopt en waar alle injectoren aangesloten zitten, kan deze symptomen veroorzaken. Deze zit vooraan op de "fuel rail", en heeft ook een soortgelijke connector.
Op onderstaande foto staat, volgens mij, de koelwatertemperatuur sensor aangemerkt als brandstoftemperatuursensor, maar ze zitten vlak bij elkaar, de ene zit op de fuel rail en de andere op het inlaatspruitstuk.
fuelrailsensor.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a68adacd970600f64f2c204df1ee1d75', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.okierover.com%2Ftechtips%2Ftempsensors%2Ffuelrailsensor.jpg', 'http://www.okierover.com/techtips/tempsensors/fuelrailsensor.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.okierover.com%2Ftechtips%2Ftempsensors%2Ffuelrailsensor.jpg', '', 14635710, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Onderdeelnummer: ETC6661 (fuel temperature sensor) en ETC8496 (Water temperature sensor to ECU)
Ian.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2011 22:37 door Ian RookRover.
Vlak naast de verdeler op het inlaatspruitstuk. Heeft dezelfde soort connector als de injectoren. Ook de brandstoftemperatuursensor, op de pijp die rond het injectorhuis heen loopt en waar alle injectoren aangesloten zitten, kan deze symptomen veroorzaken. Deze zit vooraan op de "fuel rail", en heeft ook een soortgelijke connector.
Op onderstaande foto staat, volgens mij, de koelwatertemperatuur sensor aangemerkt als brandstoftemperatuursensor, maar ze zitten vlak bij elkaar, de ene zit op de fuel rail en de andere op het inlaatspruitstuk.
fuelrailsensor.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a68adacd970600f64f2c204df1ee1d75', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.okierover.com%2Ftechtips%2Ftempsensors%2Ffuelrailsensor.jpg', 'http://www.okierover.com/techtips/tempsensors/fuelrailsensor.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.okierover.com%2Ftechtips%2Ftempsensors%2Ffuelrailsensor.jpg', '', 14635710, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Onderdeelnummer: ETC6661 (fuel temperature sensor) en ETC8496 (Water temperature sensor to ECU)
Ian.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2011 22:37 door Ian RookRover.