Werkplaats inrichting
-
Tom_RRC
Werkplaats inrichting
Binnenkort wordt het nieuw hobby halletje opgeleverd, maar dan begint natuurlijk de inrichting. Wie kan ons ervaringen geven van een aantal merken qua gereedsschapskisten, pers, krikken, e.d. Het liefst willen we alles een beetje van 1 merk (zoals Clarks, Powertools, of iets anders). Maar geven het geld liefst maar 1 keer uit. Dus meteen goed.
Advies en ervaringen welkom!!
Advies en ervaringen welkom!!
-
Bart van Dessel
Re: Werkplaats inrichting
Ik heb zeer goede ervaringen met Kraftwerk, semi professioneel en heel betaalbaar. Gedore en Hazet is misschien nog net wat beter maar wel 3x zo duur!! Ik ben als garage klant bij Heuts en die levert alles voor scherpe prijzen. Heb hier een heel dik boek van Kraftwerk liggen. Pas op voor rommel zoals Mannesmann, er wordt veel prul verkocht! Ik heb een paar aparaatjes van Powertools, ROMMEL!! Alleen de slagmoersleutel op 18 Volt van dit merk is m'n vriendje.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
bareld
www.rustbuster.nl
www.doppendoos.nl
Ik vraag me wel af of er zoveel verschil zit tussen kraftwerk en mannesman en al die andere merken die redelijke doppendozen leveren voor rond de 100 euro. Ik heb ook zo'n doos en het ziet er degelijk uit. Heb alleen het vierkant van de wringijzer afgebroken omdat ik met behulp van een lange pijp als verlengstuk een naafmoer wilde losdraaien. Maar dat is wel overdreven natuurlijk.
Ik ben heel tevreden met Gedore, hazet en dowidat achtige merken. Snap-on is heel mooi dun en supersterk maar mij te duur voor de hobby.
Voor een klein budget en een eerste aanschaf zijn de kraftwerk etc spullen goed te gebruiken. Daarna gewoon sparen voor wat betere merken. (of gebruikt kopen via MP)
www.doppendoos.nl
Ik vraag me wel af of er zoveel verschil zit tussen kraftwerk en mannesman en al die andere merken die redelijke doppendozen leveren voor rond de 100 euro. Ik heb ook zo'n doos en het ziet er degelijk uit. Heb alleen het vierkant van de wringijzer afgebroken omdat ik met behulp van een lange pijp als verlengstuk een naafmoer wilde losdraaien. Maar dat is wel overdreven natuurlijk.
Ik ben heel tevreden met Gedore, hazet en dowidat achtige merken. Snap-on is heel mooi dun en supersterk maar mij te duur voor de hobby.
Voor een klein budget en een eerste aanschaf zijn de kraftwerk etc spullen goed te gebruiken. Daarna gewoon sparen voor wat betere merken. (of gebruikt kopen via MP)
-
plaetje
ik heb alles van [www.valkenpower.com]
en senda met levenslang garantie
plaetje
en senda met levenslang garantie
plaetje
-
Edward
Voor in de auto heb ik een set van Mannesman. Doet het al 6 jaar meer dan prima. Niet slechter dan Kraftwerk oid en kost geen drol. Alles wat in de auto ligt wordt uiteindelijk toch gejat...
In de werkplaats veel van Gedore, tangen van Knippex en schroevedraaiers en handdopsleutels van swisstools.
In de werkplaats veel van Gedore, tangen van Knippex en schroevedraaiers en handdopsleutels van swisstools.
-
Puffino
Heb al een paar Kraftwerk ratels voor doppen naar de eeuwige ratelvelden geholpen (bij nog weinig gebruik ook!). ROMMEL. De overige spullen die ik van Kraftwerk heb zoals steek-ringratels zijn wel prima en ook bij redelijk bruut gebruik. (Daar durf ik mee wat ik met die doppen NOOIT had kunnen doen
)
Ben voor steeksleutels en de doppen zelf weer gek op Gedore. En hun ratels. De passing is fenomenaal. Mooi precies.
Bij mij geldt duidelijk: Wat je vaak gebruikt moet goed zijn en mag wat kosten. Dan is dus Gedore (of welk topmerk ook) WEL in beeld. Als je het zelden gebruikt, agh, why bother.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Ben voor steeksleutels en de doppen zelf weer gek op Gedore. En hun ratels. De passing is fenomenaal. Mooi precies.
Bij mij geldt duidelijk: Wat je vaak gebruikt moet goed zijn en mag wat kosten. Dan is dus Gedore (of welk topmerk ook) WEL in beeld. Als je het zelden gebruikt, agh, why bother.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Nick
Ik ben ook een groot Gedore fan, Gedore is echt onverwoestbaar en goed spul, het kost wel wat, maar dan heb je wel spul wat je de rest van je leven nog gebruikt. Ik heb ook wel eens met goedkope troep gesleutelt, maar als dan een steeksleutel opeens afbreekt en je hebt weer je halve hand open gehaald weet je gelijk waar dat spul thuis hoort, bij het oud ijzer. Alles wat ik nu nog aan goedkoop spul heb liggen vervang ik, als het kapot gaat, door Gedore spul en ik moet zeggen dat het aandeel Gedore steeds groter wordt...
Ik heb ook wel eens met Hazet en Facom gesleuteld, waarbij Hazet eigenlijk bijna net zo fijn werkt als Gedore. Het nadeel van Facom vind ik dat het zo glad is afgewerkt, waardoor je niet optimaal grip hebt op steeksleutels e.d. In het algemeen houdt ik dus niet echt van te mooi glad afgewerkt spul, het is makkelijker schoon te maken, maar ook veel minder goed vast te houden met "ge-oliede" handen.
Overigens vraag ik me af wat nu belangrijker is, gereedschap dat je veel gebruikt vervangen door kwaliteitsspul, of gereedschap dat je niet veel gebruikt. Gereedschap dat je niet veel gebruikt gaat namelijk meestal kapot op het moment dat je het wél een keer nodig hebt, en dat is altijd op momenten dat het niet uitkomt... Het beste is natuurlijk om (uiteindelijk) alles te vervangen door kwaliteitsspul, als je om de zoveel tijd een keer een set koopt is dat best te doen. Of bijv. Marktplaats in de gaten houden, daar kun je soms (als je geluk hebt) voor leuke prijzen splinternieuwe steeksleutelsets, doppensets, schroevendraaiers e.d. vinden.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Ik heb ook wel eens met Hazet en Facom gesleuteld, waarbij Hazet eigenlijk bijna net zo fijn werkt als Gedore. Het nadeel van Facom vind ik dat het zo glad is afgewerkt, waardoor je niet optimaal grip hebt op steeksleutels e.d. In het algemeen houdt ik dus niet echt van te mooi glad afgewerkt spul, het is makkelijker schoon te maken, maar ook veel minder goed vast te houden met "ge-oliede" handen.
Overigens vraag ik me af wat nu belangrijker is, gereedschap dat je veel gebruikt vervangen door kwaliteitsspul, of gereedschap dat je niet veel gebruikt. Gereedschap dat je niet veel gebruikt gaat namelijk meestal kapot op het moment dat je het wél een keer nodig hebt, en dat is altijd op momenten dat het niet uitkomt... Het beste is natuurlijk om (uiteindelijk) alles te vervangen door kwaliteitsspul, als je om de zoveel tijd een keer een set koopt is dat best te doen. Of bijv. Marktplaats in de gaten houden, daar kun je soms (als je geluk hebt) voor leuke prijzen splinternieuwe steeksleutelsets, doppensets, schroevendraaiers e.d. vinden.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
-
jacob
ga voor ks tools ( die kan je bij mij zeer goed koop inkopen.
ja ik heb dus wel belang maar het is ook wel ercht goed spul.
er rijden ok veel dakar teams met dit geereedschap.
maar goed.
laat maar van je horen als je eens wil vergelijken en zo. (of prijzen of een heel dik boek wild hebben met alle soorten en maten)
groetjes jacob
ja ik heb dus wel belang maar het is ook wel ercht goed spul.
er rijden ok veel dakar teams met dit geereedschap.
maar goed.
laat maar van je horen als je eens wil vergelijken en zo. (of prijzen of een heel dik boek wild hebben met alle soorten en maten)
groetjes jacob
-
Tom_RRC
Heren,
alvast bedankt voor het advies! Heeft Gedore ook Engelse maten?
Even voor de goede orde, wij zullen nooit profs worden. Het is alleen hobbymatig. We hebben tot nu toe altijd bij de schoonouders kunnen klussen, maar op een boederij die niet echt schoon te noemen is. Nu is mijn broer bezig met een halletje van 20x14x8mtr. Dan kan het oude rommel binnenstaan
.
Heeft iemand nog ideeën voor merk werkbanken, gereedschapswagen, pers, perslucht. Het hoeft absoluut geen vakgarage kwaliteit te zijn, maar wel fatsoenlijk spul.
alvast bedankt voor het advies! Heeft Gedore ook Engelse maten?
Even voor de goede orde, wij zullen nooit profs worden. Het is alleen hobbymatig. We hebben tot nu toe altijd bij de schoonouders kunnen klussen, maar op een boederij die niet echt schoon te noemen is. Nu is mijn broer bezig met een halletje van 20x14x8mtr. Dan kan het oude rommel binnenstaan
Heeft iemand nog ideeën voor merk werkbanken, gereedschapswagen, pers, perslucht. Het hoeft absoluut geen vakgarage kwaliteit te zijn, maar wel fatsoenlijk spul.
-
bowy
Powerplustools.nl ben ik erg tevreden over, voor hobby kwaliteit die professionele trekjes heeft. En bijna nergens goedkoper het spul te vinden. Ze hebben ook nog eens een erg mooie showroom in Heerenveen.
Gr Bowy
Gr Bowy
-
René de Geeter
Doppendozen van Gedore, tangen van Knipex en steek- / ringsleutels eigen merk van de Ivana groep. Goede kwaliteit EN passen ook op Engelse maten.
René
109 serie III StaWag
René
109 serie III StaWag
-
Jurjen
Sonic is ook een optie. Heel behoorlijke kwaliteit, ook bij dagelijks gebruikt.
En alles is los, en voor een REDELIJKE prijs bij te bestellen
Jurjen
En alles is los, en voor een REDELIJKE prijs bij te bestellen
Jurjen
-
JanTD5
Zelf gebruik ik Stahlwille steek/ring en doppen/ratels. Vind zelf Gedore iets lomper van vorm dan Stahlwille. Schroeven draaiers van PBswisstool en tangen idd van Knipex. Stahwille heeft ook een zeer ruim aanbod in inch maten. Wordt veel in de luchtvaart gebruikt, is ook allemaal inch maten. Tip: www.toolspot.nl voor Stahlwille, Gedore, Bahco en PBswisstool en meer. Geen aandelen hoor
Mvg Jan
Mvg Jan
-
arthur verhalle
Net als de meeste mensen die al hebben gereageerd ben ik voor het sleutelwerk zeer gesteld op Gedore. Dit is goed te kopen in nederland bij A1gereedschappen (zoek maar even op internet) en anders via ebay, er zijn in Duitsland heel erg veel Gedore discounters actief!
Schroevendraaiers, inderdaad PB Swiss, maar ook Gedore en (SandVik)Belzer. Tangen, jawel Knipex, Gedore, Hazet. Trekkers/splijters: Kukko.
Perslucht en overig garagespul heb ik veel gekocht bij Buitelaar in Waddinxveen, leuk spul, mooie prijzen.
Het persluchtgereedschap daarentegen (slagmoersleutels, luchtratels) toch maar weer van Hazet/Gedore.
Voor diverse speciaaltjes levert Brezan ook nog wel het 1 en ander, en voor specifiek LR gereedschap moet je gewoon het internet wat afshoppen.
Mijn ervaring is dat je het niet in een paar dagen compleet kan krijgen, een goede set gereedschap "evolueert".
Arthur
Schroevendraaiers, inderdaad PB Swiss, maar ook Gedore en (SandVik)Belzer. Tangen, jawel Knipex, Gedore, Hazet. Trekkers/splijters: Kukko.
Perslucht en overig garagespul heb ik veel gekocht bij Buitelaar in Waddinxveen, leuk spul, mooie prijzen.
Het persluchtgereedschap daarentegen (slagmoersleutels, luchtratels) toch maar weer van Hazet/Gedore.
Voor diverse speciaaltjes levert Brezan ook nog wel het 1 en ander, en voor specifiek LR gereedschap moet je gewoon het internet wat afshoppen.
Mijn ervaring is dat je het niet in een paar dagen compleet kan krijgen, een goede set gereedschap "evolueert".
Arthur