Series 88 lekkende krukaskeering

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peter

Series 88 lekkende krukaskeering

Bericht door Peter »

Ik heb het volgende probleem, wie heeft er een idee over?

ben aan een series 88 2,25 diesel uit 1980 bezig van een vriend van mij.

Inmiddels heb ik de versnellingsbak gereviseerd. werkt weer perfect.
Ben nu bezig met de achterste krukas keerring, lekt als een gek.

Eerste keer heb ik deze vervangen toen ik de bak eruit had, maar dan heb je niet veel plaats om dit goed te doen, maar ik dacht proberen.

Maar dat is dus niet goed gegaan.
Tweede poging heb ik van het weekeinde gedaan maar dan anders om, motor gedemonteerd en de nieuwe ring erin en alles weer in elkaar gezet. Nieuwe pakking voor de karterpan nieuwe o-ring in gemonteerd in het koppelingshuis nieuwe kurken t-jes in het onderste lagerblok en alles met vloeibare pakking in elkaar gezet.....maar weer lekken.

Is er hier iemand met een goed idee??????


Ik hoor het wel.

grtz,

Peter.
Wim Janssen

Re: Series 88 lekkende krukaskeering

Bericht door Wim Janssen »

Wat is de staat van het loopvlak op de krukas? Heel vaak zie je hier een groef ter hoogte van het loopvlak van de keerring. Als je hier niets aan doet kun je keerringen blijven vervangen. Verder kan de kwaliteit en van de keerring een rol spelen en natuurlijk de manier van monteren. Als er iets met zorg moet gebeuren, is het wel het monteren van een keerring.

groeten
Wim Janssen
Offroad Junky

Re: Series 88 lekkende krukaskeering

Bericht door Offroad Junky »

Hoi Wim,

Krukas is naar mijn ,mening niet ingelopen.

gemonteerd heb ik alles zoals beschreven in het werkplaats handboek, ook momenten en volgorde aangehouden.
Kwaliteit van de ring kan niet controleren, deze zit er nu in, J542492

Heb net de motor weer uitgebouwd, komen nieuwe lagerschalen voor de krukas in. Als het speling op de lagers is dan moet het dan weg zijn....... hoop ik

Gtrz,

Peter.
Wim Janssen

Re: Series 88 lekkende krukaskeering

Bericht door Wim Janssen »

Als de krukaslagers zoveel speling hebben dat daarvan je krukaskeerring gaat lekken, Dan breng het blok maar weg voor een heeeel groooote revisie.

groeten
Wim Janssen
Offroad Junky

Re: Series 88 lekkende krukaskeering

Bericht door Offroad Junky »

Dit is de laatste optie....

Ik kan mij niet voorstellen dat ik twee keer achter elkaar een ring niet goed monteer.
De eerste keer met de motor nog gemonteerd, tja daar kun je nog over twijfelen, maar de tweede keer met de motor op de werkbank en ook het lagerblok gedemonteerd om de ring goed te kunnen plaatsen.
Als dit de eerste keer was dat ik dit zou doen zou ik zeggen ja, maar dit is niet de eerste keer.
Dit is denk ik de laatste optie. en het is maar een 3keer gelagerde krukas, dus 1 schaal slecht geeft al direct veel speling.

Peter.
Joost88

Re: Series 88 lekkende krukaskeering

Bericht door Joost88 »

is het zeker dat de lekkage van de keerring komt?

ik verdacht bij mij eerst ook die keerring, maar bleek toch van hoger te komen
Offroad Junky

Re: Series 88 lekkende krukaskeering

Bericht door Offroad Junky »

Nee het is zeker die keerring.
Olie zit alleen in het koppelingshuis. En van de bak komt het niet.
hans

Re: Series 88 lekkende krukaskeering

Bericht door hans »

heb je misschien ook te veel carterdruk?
Offroad Junky

Re: Series 88 lekkende krukaskeering

Bericht door Offroad Junky »

Hoi Hans,

Nee ook niet, carterontluchting is schoon en open.
En ook als ik de pijlstok eruit haal blaast hij niet de olie in mijn haren.
Plaats reactie