land rover op trekkerkenteken zetten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ruben westrik

land rover op trekkerkenteken zetten

Bericht door ruben westrik »

hallo

ik heb een vraagje
ik word over een tijdje 16
en dan wil ik een land rover series 2 of 3 kopen
en dan wil ik hem op trekker kenteken zetten
kan dat????

groeten ruben westrik
Arend

Re: land rover op trekkerkenteken zetten

Bericht door Arend »

ja dat kan bel ron bolleboom maar die heeft het pas voor zijn zoon gedaan.
arend
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Als je een agrarisch bedrijf hebt dan kun je 'm bedrijfsmatig gebruiken. Woon je in een "gewoon" huis dan mag het volgens mij officieël niet. Bij de RDW kun je dit navragen.

Groetjes, Bart
Pike

Bericht door Pike »

Vergeet in ieder geval het trekkerrijbewijs niet!

Pike

grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e09c4143fd717278d7cc354656ae6c83', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 13878239, 600, 600, 'Loading image ...', false);

On the eighth day God created Land Rover.
laro

Bericht door laro »

Als je zelf geen landbouwbedrijf hebt lukt dit niet meer,een collega bij mij op het werk heeft zijn 25 km jeep op naam van zijn zus moeten zetten die een landbouwbedrijf heeft,anders ging het niet;
Symon

Bericht door Symon »

Zelfs als je hem wel op landbouwkenteken kunt zetten mag je hem alleen voor landbouwwerkzaamheden gebruiken, dus geen woon werk verkeer of woon school verkeer.

Groeten Symon
offroadanimal

Bericht door offroadanimal »

En voor zover ik weet moet deze landrover dan ook niet harder kunnen dan 25 of 40km/u. Dit moet meen ik zelfs een permanente aanpassing zijn aan de auto, bijvoorbeeld een blokkering van de 3de en 4de versnelling.

Sjoerd
Ron Bolleboom

Bericht door Ron Bolleboom »

agrarisch lukt sowieso niet . ik heb inderdaad net een 110 ex engels leger op 25 km registratie gezet (Z1 voertuig) was een heel gedoe de rdw is er uren mee bezig geweest en de adminstratie nog langer niemand wist er raad mee daar maar uiteindelijk kon het maar niet zoals ik het wilde als agrarisch voertuig (ik ben ook nog agrarisch ingeschreven) daar moet de auto voor ingericht zijn met koppelingen hefinrichting aftakas en dergelijke . maar kon als langzaam voertuig met 45 km voor bosbouw en wegenonderhoud maar dat was geen optie voor mijn zoon ik heb geen bos of wegenbedrijf . maar de andere optie was 25km voertuig voor transport tussen 2 bedrijven op korte afstand . wat kort is werd niet beschreven dus die maar gekozen hij rijd nu dus met wat onderdelen rond ik heb op 2 adressen een bedrijf dus dat valt uit te leggen aan oom agent . maar je moet wel een bedrijf hebben voor zoiets en verzekeren was ook niet eenvoudig maar kon uiteindelijk in mijn garage verzekering . en de opmerking denk aan je tractor rijbewijs hierboven klopt ook niet een tractor rijbewijs bestaat niet !dat is een centificaat wat alleen voor de verzekering is maar niet nodig voor vervoer voor eigen bedrijf (kijk maar op je eigen rijbewijs staat niets achter dat tractortje maar wel bij brom/snorfiets) dus je moet minimaal 16 zijn een bedrijf hebben (of je vader o.i.d) en het voertuig moet apk waardig zijn met 1 stoel niet harder kunnen dan 25 km p.u.

mijn zoon heeft wel veel aandacht gekregen toen hij hem op het schoolplein parkeerde (mag nu niet meer van de directie alleen als hij hem buiten de school parkeert) maar het is nu nog wachten op de eerste keer dat een agent hem staande houd wat er gaat gebeuren .
Ben leert elke dag van zijn Laro's

Bericht door Ben leert elke dag van zijn Laro's »

Ik heb het verhaal van Ron toevallig van dichtbij meegemaakt, maar Ron kon de auto niet als trekker bij de RDW gekerd krijgen, maar als een voertuig voor vervoer tussen twee vestigingen van zijn bedrijf.

De inspecteur van de RDW ging een rondje rijden met de Landrover om te controleren of hij werkelijk niet harder kon als 25 kilometer per uur.

Uiteindelijk na een uur of twee ging de RDW akkoord en is de Land rover omgekeurd.

Wel zitten er voorwaarden aan dat je de auto ook echt gebruikt om zaken tussen twee vestigingen van je bedrijf te vervoeren.

Alleen omzetten naar trekker omdat je 16 bent, denk ik niet dat de RDW daar in trapt.

handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fc51941ab13f256fb9eaa452d21e5f6c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 13879626, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 als klussenbus
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU

Ben

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2011 22:20 door Ben (Laroleek).
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Zomaar een vraag: bij ons in de buurt rijden meerdere jongeren met zo'n 45 km karretje rond hoe zit dat dan?
Ik ken een paar van die knapen die hebben zelfs een soort dat verdomd veel op een kleine panda oid lijkt en gebruiken deze vrolijk om vol te pakken met vis spullen om naar de waterkant te snorren.

Dirk109(en een MF 135)
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Een brommobiel is gewoon een bromfiets en mag met het AM rijbewijs gereden worden.

Dennis B
ruben westrik

bedankt jongens, voor alle tips en waardevolle inlichtingen!! Het geeft mij genoeg stof tot nadenken!
en als het me lukt dan hoor je het van me,
en anders tot over 2 jaar dan heb ik mijn echte rijbewijs,
Disco

Bericht door Disco »

En toch.........................

Waarom rijden er in Rotterdam dan een aantal vrachtwagens en vw pick up bussen rond(meestal om oud ijzer op te halen),ze hebben allemaal een 16 km bordje en een oranje-rode driehoek?

Jo
laro

Bericht door laro »

Ken iemand die gewoon een paar zakken kunstmest achterop heeft liggen voor het geval dat ze hem aanhouden,ben net onderweg naar mijn weide om te strooien...........
Symon

Bericht door Symon »

Ja handig als het winter is, krijg je nog een boete voor milieu dilict ook
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

hier in A'dam ook, via Pantera ( werkbedrijf voor geestelijk gehandicapten/autisten ed.) omdat deze niet een rijbewijs hebben, maar wel daadwerkelijk functioneel kunnen zijn in de werkmaatschappij, prima toch?
ruben westrik

disco je heb gelijk
ik heb pas ook een ginaf gezien met een 25 km bordje er op
waarom kan het dan niet met een land rover

groeten ruben westrik
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Strooizout dan?

Dirk109
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Er was een poosje terug bij zo 'n camera op de weg progamma een aanhouding van een jongen met een unimog.
De politie had volgens hun zeggen al eerder een aanhouding gedaan en volgens afspraak mocht die jongen er enkel mee rijden als hij aan het werk was of voor stage doeleinde.
In ieder geval erg onduidelijk allemaal waarom ga je niet gewoon naar de politie om het te vragen?weet je het gelijk zeker.

Dirk109
eduard

Bericht door eduard »

Dat wachten tot je 18 bent lijkt mij het verstandigst, hier in de buurt rijden genoeg onbezonnen jeugdigen met brommobielen, tractoren en auto's zoals door jou beschreven.
Er is er geen een bij die al verstandig genoeg is om met iets anders dan een ouwe fiets aan het grote mensen verkeer deel te nemen.
eduard

Bericht door eduard »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH geweldig plan, geestelijk gehandicapten en autisten achter het stuur van een voertuig waarbij verkeerd handelen de gevolgen niet zijn te overzien.
Je kunt je ook afvragen WAAROM ze geen rijbewijs hebben en/of krijgen?

Ik ken iemand die is zijn vrouw verloren door een autist in zo'n voertuig, compleet van haar fiets gereden en op slag dood.

Men moet dit soort regelingen niet misbruiken voor allerlei randfiguren die om wat voor (legitieme!!) redenen hun rijbewijs niet kunnen of mogen halen of 16 jarigen en alleen gebruiken voor de doelgroep waarvoor dit is.
Gewoon een boer met een trekker!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2011 23:15 door eduard.
megamannen

Bericht door megamannen »

Beste Eduard,

Als je niet weet waar je over praat dan is het verstandiger dan je niets zegt.
Er zijn namelijk vele vormen van autisme en een hele grote groep is prima in staat om op een veilige
manier een auto te besturen.
Een autist moet ook gewoon autorijlessen volgen en een examen doen.
Dit is niet afwijkend of anders dan voor mensen zonder beperking.

Ik werk dagelijks met autisten als docent en met de juiste begeleiding kunnen deze jongeren zich prima staande
houden in deze maatschappij.

Mocht je een keer willen komen kijken op school dan ben je hierbij uitgenodigden om te ervaren dat het niet allemaal vreemde randfiguren zijn.
Ze zijn tussen de 16 en 22 en bijten niet maar lijken heel erg op normale mensen.

Groet Laurens
eduard

Bericht door eduard »

Ik heb ook niet beweerd dat autisten geen auto zouden kunnen rijden, mijn standpunt is dat als je geen rijbewijs kunt halen je ook niet met een voormeld voertuig aan het grote mensen verkeer zou mogen deelnemen.

Op school komen kijken hoeft voor mij niet zo, heb jaren diverse autisten en asperge patienten onder begeleiding van coaches in ons bedrijf aan het werk gehad.
Mijn ervaring is dat als er aan het begin van de werkdag een andere kleur schroevedraaier op de werkbank lag dat dan de rapen goed gaar waren.
Dus enigszins andere omstandigheden in wat voor situatie dan ook kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor het functioneren van de persoon.

Nu is het geloof ik zo dat in het dagelijks verkeer de situatie best wel vaak verschillend kan zijn, dus zet zo'n persoon achter het stuur van een 25 km voertuig (aangezien hij of zij om volkomen legitieme redenen niet in aanmerking is gekomen voor een rijbewijs).............................

Zoals gezegd, ik ken iemand die daardoor zijn vrouw is verloren.

DUS; 25 km voertuigen, handig voor een boer en laat de rest lekker de fiets pakken
Gerard E.

Bericht door Gerard E. »

Laurens,
Je hebt helemaal gelijk,volgens mij zijn we ook aan het afwijken van de vraag die gesteld werd.

Groet, Gerard E.
Plaats reactie