nogal hevige noodloop 3.5 efi
-
jan b
nogal hevige noodloop 3.5 efi
Mijn RR 3.5 efi start prima maar gaat gelijk in 3800 toeren.Moet de toeren wat terugbrengen om uberhaupt bij de garage te komen.
Als ik de luchtmassameter uitschakel dan kan ik ook niet rijden.Het is een automaat en ik moet ver voor de garage.
Wat kan ik zelf doen.
Als ik de luchtmassameter uitschakel dan kan ik ook niet rijden.Het is een automaat en ik moet ver voor de garage.
Wat kan ik zelf doen.
-
Bart van Dessel
Re: nogal hevige noodloop 3.5 efi
Zit de klep niet vast van de luchtmassameter? Last van backfire gehad?
Gr Bart
Gr Bart
-
RRC Pierre
ff checken of de vlinder in je efi niet vastgeslagen (door vuil of backfire) is in open positie
gr. Peter
gr. Peter
-
Bart van Dessel
Op je inlaat spruitstuk zit een extra koud startinjector, misschien is deze defect? Ik heb van 3.5i niet zo'n hoge pet op, is vrij gevoelig.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
jan b
Gaat ie daar dan zo erg van op toeren.Bij andere auto s waarbij ik een storing had was1700 toeren wel het maximum zodat je gewoon kunt rijden
-
jan b
Nu moet ik zeggen dat de storing is ontstaan na de inlaatpakking te hebben vervangen, kan net iets defekt gegaan zijn.
-
harry
hallo,
ik denk dat je even de vacuumslangen/gaskabel stand moet controleren als deze nog goed zijn.
brandstofgallerij vacuum/rembekrachtiger
succes!!
mvg harry
ik denk dat je even de vacuumslangen/gaskabel stand moet controleren als deze nog goed zijn.
brandstofgallerij vacuum/rembekrachtiger
succes!!
mvg harry
-
Bart van Dessel
Aha, aapje komt uit de mouw....lijkt me logisch dat het met de inlaatpakking te maken heeft, ik heb het ooit gezien dat de pakking ergens dubbel zat en er veel valse lucht naar binnen kwam waardoor het toerental opliep. Alle bouten op koppel en volgorde aangedraaid? Fatsoenlijke composiet pakking?
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Eric
Ben het met bart eens.
Zoiets moet je meteen ff melden weet bijna 100% procent zeker dat je valse lucht hebt ergens.
Anders kan hij eigenlijk nooit zoveel toeren maken.
Zoiets moet je meteen ff melden weet bijna 100% procent zeker dat je valse lucht hebt ergens.
Anders kan hij eigenlijk nooit zoveel toeren maken.
-
jan b
Ik hoop dat ik het daar moet zoekenHet is ook dat m n rembekr een beetje moeilijk doet, dus zal er wel ergens teveel lucht binnekomen.
-
Andrew Colville
Pakking goed gemonteerd? juiste aanhaal volg orde en moment gebruikt?
lekkage ronde de injectoren ( die heb je losgehad maar ook ingevet voor het terug zetten?
ergens een vacuüm slangetje vergeten ( brandstof druk regelaar of een van de andere appendages)
elders een vacuüm lekkage?
Gas kabel stiekem te strak gespannen, kickdown kabel niet goed gemonteerd?
Ik denk dat je of de pakking niet goed hebt zitten, of er is een of meerdere O-ringen gesneuveld bij de injectoren.
Groetjes Andrew
lekkage ronde de injectoren ( die heb je losgehad maar ook ingevet voor het terug zetten?
ergens een vacuüm slangetje vergeten ( brandstof druk regelaar of een van de andere appendages)
elders een vacuüm lekkage?
Gas kabel stiekem te strak gespannen, kickdown kabel niet goed gemonteerd?
Ik denk dat je of de pakking niet goed hebt zitten, of er is een of meerdere O-ringen gesneuveld bij de injectoren.
Groetjes Andrew
-
jan B
Heb inlaat opnieuw geplaatst en met juiste moment van binnen naar buiten aangetrokken.Alles injektorrubbers vervangen ,vacuumslangen gecontroleerd en nog schiet ie naar bijna 4000 toeren als ik m start. gasklep gecontroleerd.Wie heeft er nog een tip.
-
Jeroenmini
Check eens of je gasklep wel dicht staat.
Als hij te veel lucht zou krijgen dan zou de motor moeten gaan schommelen. een luchtoverschot zonder brandstof zorgt hier namelijk voor.
Als hij alleen veel brandstof zou krijgen dan verzuipt hij omdat de gasklep dicht staat en niet de benodigde hoeveelheid lucht krijgt.
Als de motor ergens te veel brandstof krijgt in combinatie met een vacuum lek dan gaat de motor veel toeren draaien.
Ergens krijgt de motor dus veel brandstof en ergens krijgt de motor een luchtoverschot.
Check de gasklep eens.
Als hij te veel lucht zou krijgen dan zou de motor moeten gaan schommelen. een luchtoverschot zonder brandstof zorgt hier namelijk voor.
Als hij alleen veel brandstof zou krijgen dan verzuipt hij omdat de gasklep dicht staat en niet de benodigde hoeveelheid lucht krijgt.
Als de motor ergens te veel brandstof krijgt in combinatie met een vacuum lek dan gaat de motor veel toeren draaien.
Ergens krijgt de motor dus veel brandstof en ergens krijgt de motor een luchtoverschot.
Check de gasklep eens.
-
dirk ambu
druk even de lucht inlaat dicht als het goed is merk je dit gelijk aan het toerental als hij gewoon blijft lopen krijgt hij ergens anders lucht van
groet dirk ambu
groet dirk ambu
-
jan b
Blijft inderdaad lopen als ik lucht toevoer dichtdruk
Heb net alle injektierubbers vernieuwd , zit goede nieuwe composite inlaatpakking op.Alle vacuumslagen afgeknepen.
Inlaat netjes volgens goede moment van binnen naar buiten vastgedraaid.
Die pijp die half rond de ram housing vastzit wat is daar de funktie van.Zit bij mij gewoon zonder slangen eraan en dus is de extra luchtklep die voorop de inlaat zit ook niet in gebruik.
Die pijp staat toch niet in verbinding met het vacuum?
Ik kan nergens in mijn boek een tekening vinden waar die slangen die er niet aan zitten naar toe moeten.
Heb net alle injektierubbers vernieuwd , zit goede nieuwe composite inlaatpakking op.Alle vacuumslagen afgeknepen.
Inlaat netjes volgens goede moment van binnen naar buiten vastgedraaid.
Die pijp die half rond de ram housing vastzit wat is daar de funktie van.Zit bij mij gewoon zonder slangen eraan en dus is de extra luchtklep die voorop de inlaat zit ook niet in gebruik.
Die pijp staat toch niet in verbinding met het vacuum?
Ik kan nergens in mijn boek een tekening vinden waar die slangen die er niet aan zitten naar toe moeten.
-
Jeroenmini
Ik kan wel een foto maken van hoe het bij mij zit.
Ik heb namelijk ook een efi, Laat eens horen wat je precies zoekt.
en op welke plek.
Groet,
Jeroen
Ik heb namelijk ook een efi, Laat eens horen wat je precies zoekt.
en op welke plek.
Groet,
Jeroen
-
Jan b
Linker en rechter zijkant van de plemium chamber en de voorkant
Thanks
Thanks
-
jan.b
landrover1957@hotmail.com
Bedankt voor de moeite.
Mischien kun je ook beschrijven waar de slangen naar toe gaan vanaf de extra luchtklep die voorop het inlaatspruitstuk zit.
1 gaat er naar de pijp die aan de ram housing zit en die half rond die ram housing loopt maar daarna kan ik nergens meer een afbeelding vinden hoe alles loopt.
gr
jan b.
Bedankt voor de moeite.
Mischien kun je ook beschrijven waar de slangen naar toe gaan vanaf de extra luchtklep die voorop het inlaatspruitstuk zit.
1 gaat er naar de pijp die aan de ram housing zit en die half rond die ram housing loopt maar daarna kan ik nergens meer een afbeelding vinden hoe alles loopt.
gr
jan b.
-
jan b
Oeps hotmail account doet het niet meer
Stuur maar naar mjb.thomassen@ziggo.nl
Bedankt
Stuur maar naar mjb.thomassen@ziggo.nl
Bedankt