Huif en regen...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rene101

Huif en regen...

Bericht door rene101 »

Hallo,

Weet er iemand nog een goed middel om een huif waterdicht te maken?
Ik heb al eens "BaseCamp tenten waterdicht" gebruikt en dat werkte een paar weken goed. Maar nu met alle regen van de laatste tijd regent het weer harder binnen als buiten de wagen . De huif die ik op me wagen heb heeft een lange tijd bij de vorige eigenaar in de schuur gehangen en was dus erg droog geworden. Ik dacht dat de vezels nu wel weer zouden herstellen maar dat valt een beetje tegen.

grt Rene
Roy Bruurs

Re: Huif en regen...

Bericht door Roy Bruurs »

een dikke laag vet eroverheen

Je hebt spul waarmee je ook regenkleding waterdicht maakt. Of spuitbussen omschoenen waterdicht te maken. Hoe goed dit houd op een huif durf ik niet te zeggen
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Vraag het eens aan Jaap / Cadarn, die weet er vast veeeeeeeel meer van.

fb
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

Neem eens contact op met een zeilwasserij. Of met Jaap
Edward

Bericht door Edward »

Ik spuit er siliconenspray op. Zit in een 5 literkan vanb Würth en dat breng ik aan met een bekistingspuit. Werkt erg goed!
Berk One Ten

Bericht door Berk One Ten »

ik ben ook benieuwd
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Op voorwaarde dat het een katoenen huif is: er is impregnatiespul te koop dat speciaal voor tenten en bootkappen is gemaakt. Met ditzelfde spul doen ook de zeilwasserijen hun werk. Verkopende bedrijven kan je vinden via de site van www.ultramar.nl . Mijn ervaring met het professioneel gebruik hiervan is goed. Degenen die het hebben gekocht, heb ik in ieder geval geen klachten van gekregen. Ik heb erzelf een hard lekkende OZ tent mee gedaan, blijft nu droog. Naam spul is Ultramar Protector. Het is wel aardig aan de prijs: 24,95 per knijpflacon. Je hebt er minimaal 1 nodig.
Jaap
Huub

Bericht door Huub »

Mengsel van vaseline met bijenwas. 50/50. Smelten, mengen en met de strijkbout of föhn impregneren....
Blijft ook alle stof mooi aan je top plakken. De top zelf blijft aan je vingers plakken. Maar hij is wel waterdicht en zweet een beetje in mooi weer. Beetje spijt heb ik wel want na 3 jaar is het afgeschreven kreng nog steeds prima waterdicht en heb ik geen hard argument om een mooie nieuwe te kopen.

Huub
(Die het ook weleens goedkoop wil oplossen)
serine

Bericht door serine »

ik weet niet of dat heel erg duur is?....als daarmee je auto droog blijft is dat natuurlijk geen geld...een nieuw zeil kost meer
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Overigens gebruikte het leger ook een soort vet om de kappen te impregneren. Dit was ooit ook in naturel te koop. Of het er nog is, geen idee?. Ik kan niet zo snel op de naam komen, maar is hier vaker genoemd.
Wie het weet mag het zeggen.
Jaap
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Blenco, en schijnt nog te koop te zijn.

Ergens onderaan.

fb
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Dank Frans,