Cruise control op TD5 van voor 2002
-
Mark 110 TD5
Cruise control op TD5 van voor 2002
De titel zegt het al, weet iemand of er mogelijkheden zijn om cruise control op een 110 uit 2000 te maken...
Hoor het graag en alvast bedankt!
Mvg Mark
Hoor het graag en alvast bedankt!
Mvg Mark
-
JanTD5
Re: Cruise control op TD5 van voor 2002
Lijkt me een interessante vraag. Heb ook een pre 2002? ecu Td5 defender. Zou ook wel een cruise control willen in de toekomst. Heb altijd begrepen dat de latere ecu een aansluiting hadden daarvoor (pin in de stekker) De "vroege" zouden dit niet hebben en ook de ecu is anders waardoor het lastiger? Onmogelijk? is op die manier een cruise control in te bouwen. Andere opties zouden wel kunnen, welke?
Mvg Jan
Mvg Jan
-
Alex aka Grizzly
geen probleem bij mij handgeschakelde bak was het in een ½ uur gedaan 2001 TD5 DII
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
-
Alex aka Grizzly
Wat wil je weten ik heb gewoon de schakelaars besteld en deze site daarvoor gebruikt duidelijke uitleg en de bestelnummers erbij
Cruise control
Cruise control
-
hugo
Op een Defender van voor 2002 krijg je het niet voor elkaar. ECU is hardware matig niet ingericht, de software kent de functie niet. Gaat niet werken.
-
JanTD5
welke opties zouden er dan wel bestaan. Andere ecu?
Mvg Jan
Mvg Jan
-
Mark 110 TD5
Ben ook wel erg nieuwsgierig, hoop niet dat het met een baksteen op het gaspedaal hoeft..
-
JanTD5
is natuurlijk een optie Heb jaren en ex defensie 109 gereden met hand gas als cruise control, werkt ook
Mvg Jan
Mvg Jan
-
Jurjen
Gewoon een set van John Gold, met stappenmotor.
zie [blubberweb.nl] en dan onder "onze landrover"
Goed verkrijgbaar, zoniet, kan ik ook voor je bestellen
Jurjen
zie [blubberweb.nl] en dan onder "onze landrover"
Goed verkrijgbaar, zoniet, kan ik ook voor je bestellen
Jurjen
-
JanTD5
Jurjen,
Dank je wel. Hier kan ik iets mee. Even gegoogled. Niet al te duur, zo'n 300 euro. Even door sparen. Toch jammer dat ik een "oude" td5 heb. Anders was het iets makkelijker geweest.
Mvg Jan
Dank je wel. Hier kan ik iets mee. Even gegoogled. Niet al te duur, zo'n 300 euro. Even door sparen. Toch jammer dat ik een "oude" td5 heb. Anders was het iets makkelijker geweest.
Mvg Jan
-
pascal ubags
hallo
makkelijkste is natuurlijk zoals de disco, schakelaars, plug en play.
maar zoals gezecht op def werkt dit niet, heb wel een oplossing voor je en niet duur.
vroeger in de jaren 80-90, werdt er een cruisesontrolle kastje verkocht met een handeltje aan , dat je kon vast zetten, de fietsen kabel bediende het gaspendaal, dus eigenlijk een handgas, maar aan dat vast zet handeltje zat een palletje dat weer via een spoel, en remlichten, los schoot zodat het handgas los kwam.
kosten destijds meen 25 gulden.
weet helaas niet waar je deze kunt krijgen anno nu.
maar dit zou dus de goedkoopste oplossing zijn.
makkelijkste is natuurlijk zoals de disco, schakelaars, plug en play.
maar zoals gezecht op def werkt dit niet, heb wel een oplossing voor je en niet duur.
vroeger in de jaren 80-90, werdt er een cruisesontrolle kastje verkocht met een handeltje aan , dat je kon vast zetten, de fietsen kabel bediende het gaspendaal, dus eigenlijk een handgas, maar aan dat vast zet handeltje zat een palletje dat weer via een spoel, en remlichten, los schoot zodat het handgas los kwam.
kosten destijds meen 25 gulden.
weet helaas niet waar je deze kunt krijgen anno nu.
maar dit zou dus de goedkoopste oplossing zijn.
-
BEN110
de hand bediening van 25 € corrigeerde niet op snelheid doen de anderen wel inbouwen is inderdaad niet moeilijk en er zijn verschillende systemen op de markt is op elke auto te installeren bij de een makkelijker als op de ander ik bouw er regelmatig in
die van conrad zijn erg betaalbaar maar niet makkelijk als de auto uitgerust is met en elektrisch gaspedaal
en op ebay worden er ook veel aangeboden
die van conrad zijn erg betaalbaar maar niet makkelijk als de auto uitgerust is met en elektrisch gaspedaal
en op ebay worden er ook veel aangeboden
-
Eleftheros
Perfect systeem, werkt bij mijn td5 uit 2001 al jaren probleemloos.