offraod / greenlane routes Ardennen
-
Tom.laura
offraod / greenlane routes Ardennen
As weekend ga ik naar de Ardennen. Nu kan ik uiteraard een fiets meenemen maar... Liever neem ik mijn 110 mee om een beetje door de bossen te rijden.
Wie weet er een leuke offraod/greenlane route in de Ardennen ik overnacht in Hoyemont, in de buurt van Aywaille, Remouchamps, het is ongeveer 20 minuten onder Luik
Bedankt
Wie weet er een leuke offraod/greenlane route in de Ardennen ik overnacht in Hoyemont, in de buurt van Aywaille, Remouchamps, het is ongeveer 20 minuten onder Luik
Bedankt
-
neef Henk
Re: offraod / greenlane routes Ardennen
Wees heel voorzichtig wat je doet want het is overal verboden om te greenlanen/offroaden in de Ardennen! Het beste voor je auto (grote kans op inbeslagname!) is om naar een betaald terrein te gaan.
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
vossehoff
Dat dus.
En vergeet niet dat het vaak in de Ardennen andersom werkt, als er geen bord staat mag je er niet in. Er moet een bord met toestemming staan als je legaal een bospad in wil rijden (illegaal mag de boswachter je auto innemen).
Tenzij je weer wat locals kent, want dan blijkt vaak dat er ook nog een heleboel ongeschreven regels zijn (waardoor je op sommige stukken weer wel mag rijden).
gr Niels
En vergeet niet dat het vaak in de Ardennen andersom werkt, als er geen bord staat mag je er niet in. Er moet een bord met toestemming staan als je legaal een bospad in wil rijden (illegaal mag de boswachter je auto innemen).
Tenzij je weer wat locals kent, want dan blijkt vaak dat er ook nog een heleboel ongeschreven regels zijn (waardoor je op sommige stukken weer wel mag rijden).
gr Niels
-
plaetje
Je mag in België Duitsland en Luxenburg NIET van de verharde weg af, inbeslagname (zeker 1 jaar kwijt) en in Frankrijk zijn ze ook al strenger aan het worden.
limburgrover
limburgrover
-
Tom.laura
Ik vrees dat het voor as weekend de leasebak wordt met een zeemlerenlap naast de fiets in de kofferbak.
Bedankt allemaal
Bedankt allemaal
-
Andrew Colville
Ik heb het mee gemaakt met een Off road organisatie, er was uit eindelijk een vergissing met wat stempels aan de Belgische kant, maar tot dat naar boven kwam wel 5 Defender's kwijt en een groep boze klanten. Alles is uit eindelijk wel goed gekomen, en ook de klanten hebben genoten van deze avontuurlijke dag.
Ik zou het zeker niet doen, hoewel je leuk kunt rijden over de smalle wegen achteraf door het landschap, en dat kan niemand je ontnemen.
Groetjes Andrew
Ik zou het zeker niet doen, hoewel je leuk kunt rijden over de smalle wegen achteraf door het landschap, en dat kan niemand je ontnemen.
Groetjes Andrew
-
westfries
Een van de regels om te mogen greenlane bij onze zuiderburen is dat :een zijde van het pad open land is , dus een pad met aan een kant bos en de andere kant een akker mag
Frankrijk mag veel meer maar ,als je met 3 of meer van het zelfde merk auto komt is het weer verboden , dit om offroad clubs het moeilijk te maken
Schotland mag je alleen op generaal wait's higeway greenlane of als je een handicap hebt met bijbehorende parkeerkaart mag je overal rijden
Engeland daar zijn by way's waarvoor je eigenlijk bij iedere gemeente ampart moet informeren
Je kan natuurlijk ook gewoon os kaarten kopen 1:50.000 , als er een greenlane resent is gesloten dan is dit heel duidelijk gedaan met blokken beton of iets anders zwaars
Duitsland Nee mag nergens uitzondering is een soort van bestemmings verkeer en landbouw voertuigen (moet overgens wel zijn aangegeven net als bij ons)
Ik ben 1x staande gehouden in duitsland maar ik hield vol dat mijn garmin me erheen heeft gestuurt en met een waarschuwing kwam ik er van af
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2011 12:09 door westfries.
Frankrijk mag veel meer maar ,als je met 3 of meer van het zelfde merk auto komt is het weer verboden , dit om offroad clubs het moeilijk te maken
Schotland mag je alleen op generaal wait's higeway greenlane of als je een handicap hebt met bijbehorende parkeerkaart mag je overal rijden
Engeland daar zijn by way's waarvoor je eigenlijk bij iedere gemeente ampart moet informeren
Je kan natuurlijk ook gewoon os kaarten kopen 1:50.000 , als er een greenlane resent is gesloten dan is dit heel duidelijk gedaan met blokken beton of iets anders zwaars
Duitsland Nee mag nergens uitzondering is een soort van bestemmings verkeer en landbouw voertuigen (moet overgens wel zijn aangegeven net als bij ons)
Ik ben 1x staande gehouden in duitsland maar ik hield vol dat mijn garmin me erheen heeft gestuurt en met een waarschuwing kwam ik er van af
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2011 12:09 door westfries.
-
plaetje
je kunt naar Bilstain gaan (gesloten terrein met entree) ligt aan de A-baan van Luik naar Aken.
daar kun je jij je uitleven.
limburgrover
daar kun je jij je uitleven.
limburgrover
-
die zijn onderweg
Re: offroad / greenlane routes Ardennen
Wat Westfries al schrijft, nee je mag niet de bossen in, als 'buitenlander'. Je 'mag' wel over paden: de landweggetjes met aan één zijde groen(bosjes) mits aan de andere zijde maar open weiland is. Wat wij tot nu toe hebben gereden heeft nog geen ... 'gaiegijmem'nvoetenspelen?' opgeleverd.
Koop, als je toch je ATB meeneemt, goede fiets kaarten, kan je meteen al díe weggetjes op zien waar je over mag rijden. Voor ons is dat ook genoeg offroad, voor anderen wellicht mooaahh, maar vergeet alvast niet: na al deze sneeuw en regen die er gevallen is ... is ons eigen pad (deels gravel) een belevenis!
Groeten Martijn 109IIIexlegerNL1979
Koop, als je toch je ATB meeneemt, goede fiets kaarten, kan je meteen al díe weggetjes op zien waar je over mag rijden. Voor ons is dat ook genoeg offroad, voor anderen wellicht mooaahh, maar vergeet alvast niet: na al deze sneeuw en regen die er gevallen is ... is ons eigen pad (deels gravel) een belevenis!
Groeten Martijn 109IIIexlegerNL1979