veranderen van steek via spacer.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joost Nouwen

veranderen van steek via spacer.

Bericht door Joost Nouwen »

Voor mijn caravanproject wil ik graag van jeepvelgen om naar laro.
As is van het leger en heeft de juiste breedte maar de steek klopt niet.
Makkelijkste lijkt me via een spacer.
Weet iemand of hier iets van te krijgen is?

Anders moet ik er zelf maken of laro-as gaan voorzien van mechanische reminrichting.
Heb al gekeken of ik de naaf kan ombouwen maar daar zit me te veel freeswerk aan.

Toevallig iemand die ooit gedacht heeft om van een koppelinghoofdcylinder een laro-as hydraulisch te laten remmen?
Dmv oplooprem.
Is ook nog een optie , maar opties zijn er al zoveel
Roy Bruurs

Re: veranderen van steek via spacer.

Bericht door Roy Bruurs »

informeer is bij WTA4x4 in utrecht. Die kunnen verschillende spacers en verloop spacers leveren.

ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('55ec3979db408da6998d6ab1359f151d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13454521, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Een achteras van een RRC? Die is schroefgeveerd alleen misschien probleem met schijfremmen.

gr, Bart
Joost Nouwen

Bedankt.
Wel prijzig wat ik zo rap beken heb.

Maar eh voorzag net nog iets.
Heb het chassis al gemaakt voor de laro-as.

Oplooprem is trouwens geen noodzaak gezien het geheel vrij licht wordt.
Wil toch proberen het er op te krijgen mits binnen budget.

Morgen even opbouwen nadat ik mijn ander project heb afgemaakt (off-roadtrailer).
Punt is wel dat het een series as is en die moet onder een 110 achterbak.
Volgens mij zijn series assen niet zo breed als defender assen of heb ik het mis?
Joost Nouwen

Bedankt voor de tip maar probeer het te maken met wat ik nu heb.
Het lijkt nu al op een sloop.
Woonkamer , een hok , een gargage(deels) en een overdekt teras vol met laro.
Minimaal 4 dingen tegelijk aan het doen , klinkt hopelijk niet bekend voor de meeste .
Kom er binnenkort ook nog die disco bij.
Weer meer leuke dingen om te doen.
Heb geen tijd meer voor de baas.
Joost88

Bericht door Joost88 »

ik heb ooit een vouwwagen gehad die hydraulisch geremd was.
Daar zat ook gewoon een rempomp op de dissel die met een instelbare hefboom wordt bedient. Maar dan moet je wel een schuifstuk in de dissel hebben/ maken.

Met een koppelingscilinder zal best werken, even zoeken naar de goede verhouding denk ik.
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

S3 as is een stuk smaller dan de 110 as, Misschien kun je hier iets mee.
Aaanhanger naven

O,a Ifor williams had de landrover velg steek 5 x 6,5"PCD ze gebruikten standaard assen en zetten daar vervolgens trommel/naaf combinaties op zodat "De Boer" onder zijn aanhanger/veewagen de zelfde velgen had als op zijn werk paard, De Landrover natuurlijk!

Groetjes Andrew
Joost Nouwen

De serie 3 as is idd niet breed genoeg.
Met spacers word de andere as die ik heb weer te breed plus dat spacertjes niet zo goedkoop zijn.
Is allemaal wel te doen maar wil het een beetje betaalbaar en simpel/standaard houden.
Moet al veel dingen bedenken en aanpassen aan dit project.(91" dak)
Bart had nog een as liggen , die wil ik er ongeremd onder maken.
Totaalgewicht zal onder de 500 kilo liggen (leeg) , dan vind ik het nog niet zo erg dat ie niet geremd is.
Bedankt voor het meedenken.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als de ongeremde aanhanger achter een series Land rover gebruikt wordt en de aanhanger weegt leeg al 500 kg dan zal je er erg weinig aan hebben, want een series Land Rover mag maximaal 500 kg (technisch maximum massa ongeremde aanhanger, opgegeven door Land Rover zelf) ongeremd trekken.

Dennis B
Joost88

Bericht door Joost88 »

Mijne mag volgens kenteken 750kg ongeremd trekken (AM7318)

En als het een zelfbouw aanhanger is dan zal er geen kenteken opkomen denk ik dus maximaal 750kg mogen wegen. Dan zeg ik op mijn beurt maak hem zo ligt mogelijk, remmen zijn ook gewicht.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Artikel 5.18.18a

2. Als in het kentekenregister of op het kentekenbewijs van personenauto’s een maximum te trekken massa aanhangwagen is vermeld, dan mag de totale massa van aanhangwagens zonder een bedrijfsremsysteem achter die personenauto’s niet meer bedragen dan de laagste van de volgende waarden:

a. de maximum te trekken massa aanhangwagen zoals die in het kentekenregister of op het kentekenbewijs van het trekkende voertuig is vermeld;
b. de door de fabrikant bepaalde technisch toegestane getrokken maximummassa gebaseerd op de constructie van het trekkend voertuig;
c. de helft van de massa van het trekkende voertuig in rijklare toestand.
In elk geval mag de massa van aanhangwagens of de som van de aslasten van autonome aanhangwagens niet meer bedragen dan 750 kg.

Dennis B
Joost88

Bericht door Joost88 »

oja, dat artikel was ik even vergeten

maar puntje b, die is toch af te leiden van de verklaring van landrover? Of hoe kan ik daar anders achter komen?

het kenteken is in ieder geval voldoende voor de politie lijkt mij.
Joost Nouwen

500 of 750kg?
ik heb helemaal niets daarover op mijn kenteken staan.
niets geremd niets ongeremd.
Joost88

Bericht door Joost88 »

dan mag er helemaal niks achter
pierre goossens

Bericht door pierre goossens »

Hallo ik ben Pierre Goossen en ik heb een Toyota Celica 1977. Mijn auto heeft een steek van 4 x 114.3
er zijn bijna geen mooie velgen in die maat, dus zou ik hem graag veranderen in steek 4x100. Is dit mogelijk? En wat zijn de kosten hiervan.
Graag een reaktie op mijn bericht . Alvast bedankt.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Hallo Pierre, misschien kun je deze vraag op een Toyota forum stellen. Hier zit je midden in het Land Rover wereldje en ik denk dat je hier niet ver komt met je vraag. Wel heel mooi zo'n klassieke Celica. Ik heb ooit een dag gestuurd met een Celica 2.0i 16V turbo Carlos Sainz uitvoering.

Vriendelijke L.R. groet, Bart
Joadalama

Bericht door Joadalama »

Hoi Pierre, zoals Bart al schreef zitten de mensen hier over het algemeen wat verder van het asfalt af. Dat geeft niks. Je kunt eens over de grens kijken bij shippan. Daar kunnen ze zoiets voor je maken.
Plaats reactie