paraboolveren monteren series 3 lwb
-
Jasper
paraboolveren monteren series 3 lwb
Voor de apk moest ik de veerbussen van zowel mijn paraboolveer als de schommel vervangen (linksachter). Na heel wat vloeken en grof geweld de bussen vervangen. Maar... nu de paraboolveer er weer onder krijgen is een heel ander verhaal. Zowel vloeken als grof geweld mogen niet baten. Ik heb al van alles geprobeerd. Volgens een monteur moet ik "gewoon" eerst de veer aan de voorkant (chassis) vastmaken, vervolgens de U-bouten met veerplaat er losjes op. dan de veer bij de schommel vast. Dat gaat allemaal goed, alleen op de veer zit een nokje die in de as moet vallen. Maar wat ik ook probeer het nokje blijft ruim 1 cm verwijderd van het gaatje waar die in moet. HELP!!!!!
Jasper
Jasper
-
megamannen
Re: paraboolveren monteren series 3 lwb
Wat wel eens gebeurd is dat de as zelf wat verdraaid doordat de veer niet vast zit.
Je kan eventueel met een spanband met ratel de as een bepaalde kant op trekken
zodat het gat precies voor het nokje komt te zitten.
Succes
Groet Laurens
[megamannen.web-log.nl]
Je kan eventueel met een spanband met ratel de as een bepaalde kant op trekken
zodat het gat precies voor het nokje komt te zitten.
Succes
Groet Laurens
[megamannen.web-log.nl]
-
Raoul Winckels
Beste Jasper,
heb dit zelfde probleem ook gehad bij montage van mijn veren. Heb toen een krik(die originele van landrover) horizontaal gelegd op de veer en toen dus de as naar zijn positie gekrikt.
Tot zover heb ik nog geen problemen ermee ondervonden echter kan me voorstellen dat er een reden te verzinnen is dat dit niet goed is. Dus ik lees met interesse mee wat andere mensen hierover te melden hebben.
overigens kan ook niet zeggen dat de auto nu scheef trekt omdat een as scheef zou staan...
heb dit zelfde probleem ook gehad bij montage van mijn veren. Heb toen een krik(die originele van landrover) horizontaal gelegd op de veer en toen dus de as naar zijn positie gekrikt.
Tot zover heb ik nog geen problemen ermee ondervonden echter kan me voorstellen dat er een reden te verzinnen is dat dit niet goed is. Dus ik lees met interesse mee wat andere mensen hierover te melden hebben.
overigens kan ook niet zeggen dat de auto nu scheef trekt omdat een as scheef zou staan...
-
Jasper
Bedankt voor zover, met een spanband en ratel al geprobeerd om de as te verdraaien/verplaatsen, maar er zit gewoon geen beweging in. Ik kan me ook niet voorstellen dat als ik zoveel geweld moet gebruiken bvb met een krik de hele as 1 cm verplaatsen dat dat de bedoeling is. Er moet toch een andere manier zijn?
Jasper
Jasper
-
Frans Bonnes
Beide kanten links en rechts achterste veerschommels los.
Voorste bouten er gewoon in, niet vast.
Veerstroppen los, links en rechts, dan de as op zijn plaats leggen.
Veerstoppen goed vast.
Daarna de achterste veerschommels weer monteren, misschien de auto wat laten zakken, neem tenminste aan dat hij op bokken/krik staat.
Veerschommels enz, niet goed vastzetten, stukje rijden en daarna alles definitief vast zetten,
Let wel op de lengte van de remleiding en van de cardanas.
fb
Voorste bouten er gewoon in, niet vast.
Veerstroppen los, links en rechts, dan de as op zijn plaats leggen.
Veerstoppen goed vast.
Daarna de achterste veerschommels weer monteren, misschien de auto wat laten zakken, neem tenminste aan dat hij op bokken/krik staat.
Veerschommels enz, niet goed vastzetten, stukje rijden en daarna alles definitief vast zetten,
Let wel op de lengte van de remleiding en van de cardanas.
fb
-
Jasper
Bedankt Frans, dat ga ik proberen. Klinkt logisch. Je hoort van me.
Jasper
Jasper
-
Jan de Wever
Beste Jasper,
Wat ik wel eens doe, zijn de U bouten aan de anderekant van de as losdraaien (niet eruit) zodat je speling heb, en dan de as op zijn plaats trekken en eventueel een krik gebruiken om hem erin te duwen.
en daarna alle U bouten weer vastdraaien met een moment van 65 lbs.
En daarna de veerschommels aandraaien ( boven en onder) met een gewicht van 2 personen achterin, met een moment van 70 lbs.
succes
Jan
Wat ik wel eens doe, zijn de U bouten aan de anderekant van de as losdraaien (niet eruit) zodat je speling heb, en dan de as op zijn plaats trekken en eventueel een krik gebruiken om hem erin te duwen.
en daarna alle U bouten weer vastdraaien met een moment van 65 lbs.
En daarna de veerschommels aandraaien ( boven en onder) met een gewicht van 2 personen achterin, met een moment van 70 lbs.
succes
Jan
-
Jasper
Beste Frans Bonnes,
Bedankt voor de gouden tip!!! Zonder al te veel moeite alles op z'n plaats.
Nogmaals dank.
Jasper
Bedankt voor de gouden tip!!! Zonder al te veel moeite alles op z'n plaats.
Nogmaals dank.
Jasper