Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
-
Gert v. G.
Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
Heeft iemand inmiddels ervaring met de nieuwe Good Year Duratrac's?
Vanuit de USA veel lofende berichten speciaal bij nat weer.
Ik ga een keus maken tussen BFG AT of de Duratracs voor mijn 110. Heb op vorige 110 de BFG AT gehad, en was ben zeer enthousiast.
Rij nu op de standaard General Grabber maar vindt het geen fijne band, helemaal niet bij nat en sneeuw weer (geen M+S, da's dan ook logisch).
Gebruik is voornamelijk weg (woon werk voor mijn vrouw).
Hoor graag jullie reaktie.
Gert
Vanuit de USA veel lofende berichten speciaal bij nat weer.
Ik ga een keus maken tussen BFG AT of de Duratracs voor mijn 110. Heb op vorige 110 de BFG AT gehad, en was ben zeer enthousiast.
Rij nu op de standaard General Grabber maar vindt het geen fijne band, helemaal niet bij nat en sneeuw weer (geen M+S, da's dan ook logisch).
Gebruik is voornamelijk weg (woon werk voor mijn vrouw).
Hoor graag jullie reaktie.
Gert
-
Marc-my-Words
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
Als je bij de LRCH op het forum kijkt dan zie je een paar recente, en lovende berichten over de GoodYear Duratrack.
Iets lawaaiger maar verder in ieder geval bij dit weer erg goed.
't Gaat hierbij wel om extra brede banden, smaller zou overigens bij dit weer nog beter moeten zijn.
Mij lijkt het in 235/85x16 een heel interessante band maar heb hierover nog geen berichten gezien.
Voor voornamelijk weg-gebruik is een BFG AT de "standaard-keuze", daarnaast heb je dan nog de Grabbel AT of minder courant de Cooper Discoverer S/T.
Marc
Iets lawaaiger maar verder in ieder geval bij dit weer erg goed.
't Gaat hierbij wel om extra brede banden, smaller zou overigens bij dit weer nog beter moeten zijn.
Mij lijkt het in 235/85x16 een heel interessante band maar heb hierover nog geen berichten gezien.
Voor voornamelijk weg-gebruik is een BFG AT de "standaard-keuze", daarnaast heb je dan nog de Grabbel AT of minder courant de Cooper Discoverer S/T.
Marc
-
wim smallenbroek
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
ik heb nu ongeveer 5 maand de dura trac onder mijn defender en ik kan je vertellen dat ze mij zeer goed bevallen.
ik heb ze goed kunnen testen omdat ik vaak in furstenau rij alwaar er grevel zand blubber en water is,het lijkt mij dat de deze banden speciaal voor dit soort omstandigheden is gemaakt.
ik kom makelijk uit het spoor ze lossen zeer goed en heb goede grip,ook bij nat weer
heb ik goede grip en nu er bij ons in het noorden sneeuw ligt zijn ze ook goed alleen op ijs doen ze niks maar dat had ik met mijn generals at2 ook niet.
nee ik kan je aanraden,zeker geen verkeerde keus.
succes
Wim Smallenbroek
ik heb ze goed kunnen testen omdat ik vaak in furstenau rij alwaar er grevel zand blubber en water is,het lijkt mij dat de deze banden speciaal voor dit soort omstandigheden is gemaakt.
ik kom makelijk uit het spoor ze lossen zeer goed en heb goede grip,ook bij nat weer
heb ik goede grip en nu er bij ons in het noorden sneeuw ligt zijn ze ook goed alleen op ijs doen ze niks maar dat had ik met mijn generals at2 ook niet.
nee ik kan je aanraden,zeker geen verkeerde keus.
succes
Wim Smallenbroek
-
Stage-2
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
Gert, welke General Grabber heeft geen M+S aanduiding?
Zelf rij ik met de TR (235/85x16; M+S), het standaard bandje voor de 110.
Volgt nu het "de gustibus"-gedeelte: Het is zondermeer de prettigste all-round band waarmee ik heb gereden. Fijner dan de BFG AT (265/75). Het enige waarmee ik geen vergelijk heb is de sterkte van de wangen. Bij gebrek aan kennis wil ik best aannemen dat de BFG AT daar minder gevoelig is.
Duratrac lijkt wel een wonderband als je de verhalen moet geloven. Geen ervaring.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('646f156e01cf2762ec00807f08ef17fc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 13295617, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5cea0b18eccf5353fb21ba513197a409', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 13295617, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zelf rij ik met de TR (235/85x16; M+S), het standaard bandje voor de 110.
Volgt nu het "de gustibus"-gedeelte: Het is zondermeer de prettigste all-round band waarmee ik heb gereden. Fijner dan de BFG AT (265/75). Het enige waarmee ik geen vergelijk heb is de sterkte van de wangen. Bij gebrek aan kennis wil ik best aannemen dat de BFG AT daar minder gevoelig is.
Duratrac lijkt wel een wonderband als je de verhalen moet geloven. Geen ervaring.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('646f156e01cf2762ec00807f08ef17fc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 13295617, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5cea0b18eccf5353fb21ba513197a409', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 13295617, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc-my-Words
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
Wim,
Welke maat heb je onder de Defender?
Op ijs is geen een band een goeie, met uitzondering van spijkerbanden.
De DuraTrack kan "gespijkerd" worden, mag alleen hier niet.
Marc
Welke maat heb je onder de Defender?
Op ijs is geen een band een goeie, met uitzondering van spijkerbanden.
De DuraTrack kan "gespijkerd" worden, mag alleen hier niet.
Marc
-
Gert v. G.
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
Op dit moment heb ik 235-85R16 General Grabber AT (met geen M+S).
Het is de standaard af fabriek (radiaal band).
Probleem lijkt met regen en sneeuw te zijn dat er geen "uitweg" voor de regen en sneeuw is naar de zijkanten van de band, enkel voor en achter uit.
Zo te lezen is de duratrac niet aan te raden voor de weg.
groet
gert
Het is de standaard af fabriek (radiaal band).
Probleem lijkt met regen en sneeuw te zijn dat er geen "uitweg" voor de regen en sneeuw is naar de zijkanten van de band, enkel voor en achter uit.
Zo te lezen is de duratrac niet aan te raden voor de weg.
groet
gert
-
Marc-my-Words
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
Gert v. G. Schreef:
-------------------------------------------------------
> .....
>
> Zo te lezen is de duratrac niet aan te raden voor
> de weg.
>
Dat heb ik nog nergens gelezen, alleen dat ie ietsje lawaaiiger was als een BFG AT band.
Verder lees ik over veel grip in uiteenlopende omstandigheden (dus bijna het schaap met 5 poten).
Interessant is dus of deze resultaten ook op de iets langere duur worden bevestigd.
Marc
-------------------------------------------------------
> .....
>
> Zo te lezen is de duratrac niet aan te raden voor
> de weg.
>
Dat heb ik nog nergens gelezen, alleen dat ie ietsje lawaaiiger was als een BFG AT band.
Verder lees ik over veel grip in uiteenlopende omstandigheden (dus bijna het schaap met 5 poten).
Interessant is dus of deze resultaten ook op de iets langere duur worden bevestigd.
Marc
-
Gert v. G.
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
Marc, Daar heb je gelijk ik v.w.b. het forum.
Ik lees over de enorme grip op de weg bij regen, sneeuw en modder. Enkel op internet wordt niet gesproken over standaard weggebruik, vandaar mijn te vroege conclusie.
Groet
Gert
Ik lees over de enorme grip op de weg bij regen, sneeuw en modder. Enkel op internet wordt niet gesproken over standaard weggebruik, vandaar mijn te vroege conclusie.
Groet
Gert
-
Eric&Betty Boop
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
Op diverse Amerikaanse fora kom ik wel een paar keer tegen dat wangen wat slap zijn(2 ply?) waardoor er veel zijdelingse beweging in de band zit wat de wegligging niet ten goede komt plus de wang is daardoor ook wat gevoeliger voor beschadigingen bij terreinrijden.
Ik heb alleen nog nergens op internet de officiele specs kunnen vinden van GoodYear of de wangen echt 2 ply zijn.
Om het zeker te weten zou iemand zie ze heeft ff op de wang moeten kijken,daar hoort het op te staan.
De BFG AT en MT hebben iig beide 3 ply wangen.
Het profiel van de duratrac komt misschien het meest overeen met de BFG MT/KM2 maar die heeft dan weer geen bergje/sneeuvlokje symbool en de duratrac wel.
De BFG AT heeft wel dit symbool maar de duratrac doet het waarschijnlijk beter in de modder(als ik zo naar het profiel kijk).
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d49453a80973077372bc84b01569705d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13298768, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('38ca91c4581856a26346219cf773cf20', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13298768, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb alleen nog nergens op internet de officiele specs kunnen vinden van GoodYear of de wangen echt 2 ply zijn.
Om het zeker te weten zou iemand zie ze heeft ff op de wang moeten kijken,daar hoort het op te staan.
De BFG AT en MT hebben iig beide 3 ply wangen.
Het profiel van de duratrac komt misschien het meest overeen met de BFG MT/KM2 maar die heeft dan weer geen bergje/sneeuvlokje symbool en de duratrac wel.
De BFG AT heeft wel dit symbool maar de duratrac doet het waarschijnlijk beter in de modder(als ik zo naar het profiel kijk).
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d49453a80973077372bc84b01569705d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13298768, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('38ca91c4581856a26346219cf773cf20', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13298768, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
wim smallenbroek
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
mijn banden maat die ik er nou onder heb van Good Year Duratrac is 265/75/16 wat gelijk staat aan de 235/85/16 van BFG en De generalds.
ja ik kan niks anders zeggen dat ze me super bevallen.
groetjes
Wim
ja ik kan niks anders zeggen dat ze me super bevallen.
groetjes
Wim
-
Marc-my-Words
Re: Iemand ervaring met Good Year Duratrac? vs. BFG AT?
wim smallenbroek Schreef:
-------------------------------------------------------
> mijn banden maat die ik er nou onder heb van Good
> Year Duratrac is 265/75/16 wat gelijk staat aan de
> 235/85/16 van BFG en De generalds.
> ja ik kan niks anders zeggen dat ze me super
> bevallen.
>
> groetjes
>
> Wim
Precies, da's nog een klein probleempje. Op de GoodYear site NL (maar ook andere in EUrope) staat geen 235/85x16, aan de ander kant van de grote plas hebben ze evenwel wel 235/85x16 in het leveringsprogramma. Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd. Als er maar vraag is komt er wellicht nog wat van.
MarcS
-------------------------------------------------------
> mijn banden maat die ik er nou onder heb van Good
> Year Duratrac is 265/75/16 wat gelijk staat aan de
> 235/85/16 van BFG en De generalds.
> ja ik kan niks anders zeggen dat ze me super
> bevallen.
>
> groetjes
>
> Wim
Precies, da's nog een klein probleempje. Op de GoodYear site NL (maar ook andere in EUrope) staat geen 235/85x16, aan de ander kant van de grote plas hebben ze evenwel wel 235/85x16 in het leveringsprogramma. Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd. Als er maar vraag is komt er wellicht nog wat van.
MarcS