Overdruk koelsysteem 200tdi
-
Eddie Kapitein
Overdruk koelsysteem 200tdi
Mijn 200 tdi bouwt overdruk op. Dit lijkt mij de koppakking. Heb tijdens het stationair draaien aan de radiator slang onder gevoedl, maar die wordt niet echt warm.
Eerder lauw. Is het echt mijn koppakking of is de radiator verstopt. Als de motor op bedrijfstemperatuur is (thermostaat open) lijkt het alsof hij geen overdruk heeft.
Eerder lauw. Is het echt mijn koppakking of is de radiator verstopt. Als de motor op bedrijfstemperatuur is (thermostaat open) lijkt het alsof hij geen overdruk heeft.
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Overdruk koelsysteem 200tdi
join the club!!
( ik ga zondag as. naar Maka met een soortgelijk probleem, alles geprobeerd/gechecked, but fuck-it!!!
heb je:
radiator geflushed??
thermostaat gechecked??
sludge in vuldop?
witte rook?
rook uit peilstok?
temp te hoog??
waterpomp ok?
( ik ga zondag as. naar Maka met een soortgelijk probleem, alles geprobeerd/gechecked, but fuck-it!!!
heb je:
radiator geflushed??
thermostaat gechecked??
sludge in vuldop?
witte rook?
rook uit peilstok?
temp te hoog??
waterpomp ok?
-
Eddie Kapitein
Er zit een nieuwe waterpomp op en de thermostaat is ook nieuw.Temperatuur blijft normaal en er komt geen rook uit de peilstok enz.
-
bowy
Slecht nieuws voor je, meestal is dit ofwel een klein scheurtje in de koppakking of in de kop. Maar omdat het zo klein is, kan het enige symptoon zijn iets overdruk. Oftewel kun je best even mee rond rijden maar niet te lang. Dan kop eraf, af laten persen, nieuwe pakking en gaan maar weer.
Gr Bowy
Gr Bowy
-
Eddie Kapitein
Dan zit er niets anders op om de kop er af te halen. Was er al bang voor. Nog meer ellende.
-
sjorsboomschors/aka/PP
Hoe lang is niet te lang??1000 km-10.000km?
Of moet je gewoon de snelweg niet op?
Of moet je gewoon de snelweg niet op?
-
bowy
Dat varieert nogal. Ervaringen met nog rustig 5000 km mee gereden met af en toe koelwater bijvullen. En ook ervaringen na 200 km, grote rookwolk op de snelweg en weg was de koppakking en scheur in de kop.
In principe zou ik hem zsm vervangen als je niet perse nog naar huis moet oid.
GR Bowy
In principe zou ik hem zsm vervangen als je niet perse nog naar huis moet oid.
GR Bowy
-
Eddie Kapitein
Weten jullie het aanhaal moment van de kopbouten en de volgorde van los en vastdraaien.