Schokdempers
-
Hans
Schokdempers
Welke schokdempers kan ik het beste plaatsen op een serie 88 voorzien van parabool vering?
Foto-HE7XGDFF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c5970805190b40fc21b497cc0d777cfc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HE7XGDFF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', '', 12441510, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-HE7XGDFF.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c5970805190b40fc21b497cc0d777cfc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HE7XGDFF.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HE7XGDFF.jpg', '', 12441510, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
ToyRoverlander
Re: Schokdempers
Iedereen roept altijd dat je pro-comps moet nemen, die zijn ietsje langer en geven net wat meer veerweg. Ook hebben ze interne bumpstops, dit in tegenstelling tot de originele dempers. Dat gezegd, ik heb heel lang rondgereden met originele achterdempers, en ook veel in het terrein waarbij ze tot het einde werden uitgetrokken en nooit ergens last van gehad. Dempt ook prima ondanks wat iedereen altijd roept.
Dusja, om het even.
Persoonlijk zou ik zelf demper bevestigingen maken en totaal andere dempers monteren. Dempt beter en geeft maximale de veerweg waar de veren toe in staat zijn. Maar dan moet er nog het eea meer aangepast worden.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Dusja, om het even.
Persoonlijk zou ik zelf demper bevestigingen maken en totaal andere dempers monteren. Dempt beter en geeft maximale de veerweg waar de veren toe in staat zijn. Maar dan moet er nog het eea meer aangepast worden.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
bram-rrc
Re: Schokdempers
Pro-comp onder mijn rr gehad, wat een bras. zou ik toch voor een monroe, koni oid gaan.
-
Hans
Re: Schokdempers
Maar moeten ze dan langer zijn dan de standaard dempers, in verband met de parabools. en hoeveel langer?
-
Marc-my-Words
Re: Schokdempers
ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iedereen roept altijd dat je pro-comps moet nemen,
> die zijn ietsje langer en geven net wat meer
> veerweg. Ook hebben ze interne bumpstops, dit in
> tegenstelling tot de originele dempers. Dat
> gezegd, ik heb heel lang rondgereden met originele
> achterdempers, en ook veel in het terrein waarbij
> ze tot het einde werden uitgetrokken en nooit
> ergens last van gehad. Dempt ook prima ondanks wat
> iedereen altijd roept.
> Dusja, om het even.
>
>
> Persoonlijk zou ik zelf demper bevestigingen maken
> en totaal andere dempers monteren. Dempt beter en
> geeft maximale de veerweg waar de veren toe in
> staat zijn. Maar dan moet er nog het eea meer
> aangepast worden.....
ProComps hebben naar verluid wel eens last van afbrekende "ogen", dit dus ondanks de bump-stops.
Als je ze dus niet tot de grens benut zal het wel los lopen ... maar waarvoor zijn de bump-stops dan.
-------------------------------------------------------
> Iedereen roept altijd dat je pro-comps moet nemen,
> die zijn ietsje langer en geven net wat meer
> veerweg. Ook hebben ze interne bumpstops, dit in
> tegenstelling tot de originele dempers. Dat
> gezegd, ik heb heel lang rondgereden met originele
> achterdempers, en ook veel in het terrein waarbij
> ze tot het einde werden uitgetrokken en nooit
> ergens last van gehad. Dempt ook prima ondanks wat
> iedereen altijd roept.
> Dusja, om het even.
>
>
> Persoonlijk zou ik zelf demper bevestigingen maken
> en totaal andere dempers monteren. Dempt beter en
> geeft maximale de veerweg waar de veren toe in
> staat zijn. Maar dan moet er nog het eea meer
> aangepast worden.....
ProComps hebben naar verluid wel eens last van afbrekende "ogen", dit dus ondanks de bump-stops.
Als je ze dus niet tot de grens benut zal het wel los lopen ... maar waarvoor zijn de bump-stops dan.
-
ToyRoverlander
Re: Schokdempers
Quote maar waarvoor zijn de bump-stops dan. Om te voorkomen dat de schokdemper als bumpstop fungeert bij het inveren, daar kunnen ze niet tegen. Die interne bumpstop die in de schokdemper zit is voor het uitveren. Daarom hebben Series normaal die limit straps erop zitten, die beperken de wieluitslag om het volledig uittrekken van de dempers tot hun einde te voorkomen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
ToyRoverlander
Re: Schokdempers
Quote Maar moeten ze dan langer zijn dan de standaard dempers, in verband met de parabools. en hoeveel langer?
Moet niet, kan. En niet te veel. Nadeel is dat hoe groter de slag is van de demper, hoe langer zijn ingedrukte lengte is. En is die ingedrukte lengte meer dan de afstand tussen de bevestigings punten bij volledig ingeveerd dan moet je langere bumpstops monteren om te voorkomen dat de dempers kapotgedrukt worden.
Echt lange dempers, waarbij je dus echt veel veerweg haalt, vereisen compleet nieuwe bevestigingspunten boven en onder.
Ze verkopen die pro comp es3000 dingen voor paraboolveren, die zijn net ietsje langer dan standaard. En dat zijn diegene die zo'n beetje iedereen monteert. PAddocks heeft ze voor 25pond ofzo per stuk.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Moet niet, kan. En niet te veel. Nadeel is dat hoe groter de slag is van de demper, hoe langer zijn ingedrukte lengte is. En is die ingedrukte lengte meer dan de afstand tussen de bevestigings punten bij volledig ingeveerd dan moet je langere bumpstops monteren om te voorkomen dat de dempers kapotgedrukt worden.
Echt lange dempers, waarbij je dus echt veel veerweg haalt, vereisen compleet nieuwe bevestigingspunten boven en onder.
Ze verkopen die pro comp es3000 dingen voor paraboolveren, die zijn net ietsje langer dan standaard. En dat zijn diegene die zo'n beetje iedereen monteert. PAddocks heeft ze voor 25pond ofzo per stuk.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..